A Stellantis bármelyik márkáját kicsinálja, ha nem profitál
- A vezérigazgató álláspontjának megváltoztatásával a veszteséges márkák megszüntetésére kerülhet sor.
- A vállalat idén 20 új modell bevezetésére számít.
- Észak-Amerikában van a legnagyobb szükség a munkára - vezető Az észak-amerikai termelés és az árak csökkentése érdekében.
A Stellantis komolyan nekiáll rendbetenni jelenlegi rossz helyzetét, ugyanis alacsony árréssel értékesít és eközben a raktárban ragadt autóinak száma is igen magas. Carlos Tavares, a Stellanits vezérigazgatója ezért fenyegetőn bejelentette, hogy ha egy márkájuk nem profitál, akkor nem hezitálnak, hogy megszűntessék azt. Vagyis 14 márka aggódhat a sorsáért. A kemény kijelentés a cégcsoport rossz féléves teljesítményének az eredménye, amelyek miatt a részvények nagyjából 10 százalékot zuhantak.
A Stellantis óriásvállalathoz tartozik a Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS, Alfa Romeo és a Maserati.
Tavares a Reutersnek részletezte, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy fenntartsanak olyan márkákat, amelyek nem hoznak profitot. Viszont ennek ellenére minden jel arra utal, hogy a Stellantis felvásárolja a kínai Leapmotort.
A Stellantis (még) nem közölt adatokat az egyes márkákra vonatkozóan, kivéve a Maseratit, amely 82 millió eurós korrigált működési veszteséget jelentett az első félévben - vagyis náluk rezeg a léc. Viszont egyes elemzők szerint a Lancia és a DS is megszűnhet, ugyanis a csoport teljes értékesítéséhez marginális a hozzájárulásuk. Ez a Lancia esetében változhat, ugyanis nemrég mutatták be a Ypsilont. A DS pedig idén még nem tett le az asztalra semmit.
A Stellantis Milánóban jegyzett részvényei csütörtökön 12,5 százalékkal estek, ami 2023 augusztusa óta a legalacsonyabb. Ezzel az eddigi éves veszteségük 22 százalékra emelkedett, és ezzel a legrosszabbul teljesítettők lettek a nagy európai autógyártók között.