A Stellantis belengette, hogy eladja a Maseratit
- A Maserati küszködik, feleannyi autót sikerült eladniuk 2024 első félévben, mint a tavalyi év azonos időszakában.
- A Stellantis pénzügyi igazgatója szerint itt az idő, hogy új otthont találjanak a márkának.
- A Maseratit valószínűleg nem lesz egyszerű eladni.
Korábban Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója már elmondta, hogy amelyik Stellantis márka nem tud profitot termelni, azt simán feláldozzák az üzleti racionalitás oltárán. A márkák egyszerű bezárása helyett természetesen az eladás is opció lehet, erre van most jó esélye a Maseratinak.
A hír nem csupán iparági pletyka. Az eladás lehetőségéről a Natalie Knight, a Stellantis pénzügyi igazgatója beszélt arról, hogy „valószínűleg eljött az ideje annak, hogy új otthont keressünk a Maseratinak”. A kijelentés előzménye az, hogy június végéig a Maserati mindössze 6500 autót tudott eladni, ami nagyon komoly visszaesés a tavalyi első féléves 15300 darabos adathoz képest.
A Maserati az elmúlt években nem sok új autót tudott letenni az asztalra, de a jövőről se tudni sok mindent, valószínűleg a 2025-ben érkező MC20 elektromos sportautójuk után 2027-ig nem érkezhet új típus a márkához. A Maserati eladása viszont nem tűnik egyszerű feladatnak. Az, hogy a márka ilyen kevés autót tud eladni, nem tűnik egy hívogató ajánlatnak, valószínűleg kizárólag a története miatt lehet jó befektetés a márka – felkészülnek az európai márkanevekkel ügyesen zsonglőrködő kínaiak.