Egy darab elektromos midibuszt vásárolna Veszprém
- A V-busz összesen három elektromos buszt szerez be a következő hónapokban. Ebből már kettő megérkezett.
- A közlekedési cég összesen 426,7 millió forintos támogatási összeget nyert el. Ebből körülbelül 175 milliót szánnak az új midibuszra.
- A műszaki leírás szerint csak a Solarisnak és az Ikarusnak van olyan busza, amely megfelel a veszprémieknek.
A veszprémi közösségi közlekedési szolgáltató (V-Busz Kft.) összesen három (egy szóló, egy csuklós és egy midi), elektromos autóbusz beszerzésére kapott 426,7 millió forintnyi támogatást a Zöld Busz Program (ZBP) keretein belül.
Ahogy azt korábban megírtuk ezek közül az első, egy használt, csuklós MAN Lion’s City 18E már forgalomba is állt a veszprémi megyeszékhelyen. Hamarosan érkezik egy szintén használt, korábban bemutatóbuszként funkcionáló szóló MAN Lion’s City 12E is a városba.
A harmadik érkező jármű már egy midi lenne, amire nemrég írta ki a közbeszerzést a V-Busz Kft. A kiírás műszaki melléklete szerint, a városi (M3/1) kialakítású midinek a hossza, minimum 8500, maximum 10 000 milliméter lehet. Az akkumulátorok minimális kapacitása 280 kWh óra lehet. A busz minimális utaskapacitása 45 fő lehet, 4 fő/négyzetméterrel számolva. A midibuszon legalább 16 ülőhelynek kell lennie, amiből hat ülésnek elsőbbséginek, tehát dobogó nélkülinek kell lennie. A busz minimális hatótávolságát, egy feltöltéssel 250 kilométerben határozta meg a kiíró.
A műszaki melléklet alapján, jelenleg csak két gyártónak van Európában olyan típusa, amely megfelel a követelményeknek. Az egyik a Kínában készülő Ikarus midibusz, amely valójában egy CRRC TEG 6853-as. A másik esélyes a Solaris Urbino 9 LE Electric. Ez azt jelenti, hogy a részben vagy egészben, Magyarországon gyártott midibuszok ezen a tenderen nem rúgnak labdába. Ahogy az várható volt a műszaki elvárások miatt a hazai buszgyártás új üdvöskéje a bajai GTKB, a cseh-magyar kooprodukcióban készülő midibuszával sem tud indulni a V-Busz tenderén.