- Decembertől ismét nőnek a vasúti menetidők.
- A Közlekedő Tömeg civil szervezet szerint Lázár János minisztersége alatt ez lesz a második eset.
- A szervezet azt szeretné, hogy a minisztérium az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról.
Ismét nőnek a vasúti menetidők decembertől, a szegedi, debreceni és békéscsabai InterCityk is lassabbak lehetnek a menetrend-tervezet szerint – írta a Közlekedő Tömeg civil szervezet Facebookon.
Hozzátették, hogy ez már a második alkalom, hogy Lázár János minisztersége alatt jelentősen lassulhatnak a távolsági vonatok, ami másfél évtizede fennálló, állandó menetrendi struktúrákat, csatlakozási rendeket ver szét.
Bár a közzétett menetrendábrák hangsúlyozottan tervezetek, azoktól a végleges menetrend több ponton eltérhet majd, jól jelzik, milyen menetrendi változások várhatóak országszerte a következő időszakban.
A szervezet felsorolt jó pár érintett járatot a tervezetből:
- A 121-es vasútvonalon Kétegyháza és Mezőhegyes között Mezőhegyes felé 8 perccel, ellenirányban mintegy negyed órával (!) növekszik a menetidő.
- A 14-es, Pápa-Csorna vasútvonalon 6 perccel nő a menetidő mindkét irányban. Változatlan indulási idők mellett későbbi érkezésre számítsanak az erre utazók.
- 94-es vasútvonal: Az ország egyik legsúlyosabb helyzetű térsége még messzebb kerül a legközelebbi nagyvárostól: Miskolc-Tornanádaska között újabb 17 perccel nő a menetidő.
A szervezet azt szeretné, hogy a minisztérium az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról, a jól ismert és gyakran hangoztatott üzemeltetési szempontokon túl pedig ismerjék meg az utazók elvárásait is.
A menetrend elnyújtása mellé valószínűleg ugyanúgy hozzáadható lesz majd a késések aránya is, ami télen-nyáran egyaránt igen gyakori. Perspektívába helyezi a helyzetet, hogy a háborúban álló Ukrajna vonatai is pontosabbak a magyarnál.
Arról, hogy miért késhet a vonatod ebben a cikkünkben írtunk bővebben: