- A BYD 33 százalékos növekedést ért el az idei év második negyedévében.
- A hazájában piacvezető gyártó sikere a kisebbeken csapódik le.
- Ez részben a széles kínálatuknak is köszönhető.
A BYD Kínában 33 százalékös növekedést ért el az idei év második negyedévében. Az amúgy is piacvezető gyártó növekedése viszont már a kisebb villanyautó startupokon csapódik le, amelyek az említett negyedévben jelentős visszaesést tapasztaltak.
A csata egyik vesztese a Li Auto, ami a becsültnél nagyobb, 52 százalékos bevételcsökkenést könyvelhetett el, a másik pedig a Xpeng, ami a múlt héten jóval az elemzői várakozások alatti harmadik negyedéves bevételt prognosztizált a Kínában dúló árháború közepette, írta az ANE. A két gyártó jelen helyzetükben be sem kerültek a 10 legnagyobb kínai villanyautó-gyártók közé.
A BYD eredménye „lenyűgöző, mivel a legtöbb villanyautó-gyártó Kínában és világszerte egy ideje jelentős veszteségeket termelnek és potenciális likviditási problémákkal küzdenek” - írta Jiong Shao és Lian Xiu Duan, a Barclays elemzésében.
Az AlixPartners tanácsadó cég júliusban azt állította, hogy az évtized végére kevesebb mint 20 kínai villanyautó márka lesz nyereséges, mivel az olyan piacvezetők, mint a BYD és a Tesla tovább erősítik pozíciójukat.
A BYD növekedésében közrejátszik, hogy portfoliójuk az olcsó villanyautóktól (BYD Seagull csaknem 70 ezer jüanba kerül, ami 3,5 millió forint) kezdve egészen a drága luxusautókig (A Yangwangnál találhatunk egymillió jüanba kerülő autót, ami 50 millió forint) terjed, valamint tisztán elektromos és plug-in hibrid járműveket is árulnak.
A BYD sikere viszont nem csak Kínában látható, 2024 második negyedévében globálisan több járművet adtak el, mint a Nissan vagy a Honda.