A BYD nyomába ered a Geely?
- A kínai elektromos autókra kivetett büntetővám elleni legjobb gyógyszer egy üzem építése Európán belül, ám nem minden ottani autógyártó indul el olyan határozottan ezen az úton, mint a BYD.
- A Geely is nézelődik, de konkrétumokat egyelőre nem tudni.

A kínai Geely, a Volvo tulajdonosa egyelőre csak keresgéli, hol építsen üzemet Európában, már ha építenek egyáltalán, mert még ezt sem döntötte el az autógyártó vezetősége – árulták el a feladattal megbízott szakemberek a Reutersnek.
A letelepedés „még nem száz százalékosan biztos” – mondta a hírügynökségnek Li Csuan-haj, a Geely Auto Group elnökhelyettese. Ez az egyik márkája a Zhejiang Geely Holding Group cégcsoportnak. Más országok mellett Lengyelországban tárgyalnak az ottani kormánnyal egy közös villanyautó-gyártó üzem létrehozásáról. Ezzel kapcsolatban helyi források azt mondták a Reutersnek, hogy a lengyel fél nem tartja ideális partnernek a Geelyt.
Az előző varsói kormány úgy döntött, hogy Izera néven helyben gyártsanak elektromos autót minden bizonnyal kínai partnerrel. Az érvük az volt, hogy volt valaha, a szocializmus idején lengyel autómárka. Az ország jelenleg regnáló vezetése nem éri be ennyivel. Megvizsgálják, van-e emögött gazdasági racionalitás és lehet-e hozzá szerezni uniós támogatást. Párhuzamosan tekintenek a lehetőségre a meglévő buszgyártással.
Lit ez nem zavarja, mint mondja: sok lehetőséget vizsgálnak. Ennél többet kínai titokzatossággal nem árult el. Nicolas Appelgren, a Geely Lynk& Co márkának vezérigazgatója is csak annyit mondott, hogy az egész kontinenst körbeszimatolják.
A Lynk októberben akar megjelenni egy Kínából importált SUV-vel Olaszországban, amelynek árát ígérete szerint nem emelik az európai büntetővám miatt. Ez egyébként a normális 10 százalékon felül további 18,8 százalék lenne a Geely autói esetén. Hogy mennyit fog kóstálni az autó, azt nem árulták el. A szintén a Geely tulajdonában lévő Volvo EX30 modellje, amelyre a Lynk autója is épül 40 ezer eurós ártól (16 millió forint) vihető el a szalonokból Németországban. A Geely Kína második legnagyobb autógyártója az eladott autók száma alapján. A BYD csak tavaly előzte meg. A Volvo birtoklásán kívül közös vállalkozása van a Renault-val, és részesedésedése van egyebek mellett Aston Martinban is.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
