A BYD nyomába ered a Geely?

2024.09.13. 06:21

  • A kínai elektromos autókra kivetett büntetővám elleni legjobb gyógyszer egy üzem építése Európán belül, ám nem minden ottani autógyártó indul el olyan határozottan ezen az úton, mint a BYD.
  • A Geely is nézelődik, de konkrétumokat egyelőre nem tudni. 
GettyImages-1462828175

A kínai Geely, a Volvo tulajdonosa egyelőre csak keresgéli, hol építsen üzemet Európában, már ha építenek egyáltalán, mert még ezt sem döntötte el az autógyártó vezetősége – árulták el a feladattal megbízott szakemberek a Reutersnek.

A letelepedés „még nem száz százalékosan biztos” – mondta a hírügynökségnek Li Csuan-haj, a Geely Auto Group elnökhelyettese. Ez az egyik márkája a Zhejiang Geely Holding Group cégcsoportnak. Más országok mellett Lengyelországban tárgyalnak az ottani kormánnyal egy közös villanyautó-gyártó üzem létrehozásáról. Ezzel kapcsolatban helyi források azt mondták a Reutersnek, hogy a lengyel fél nem tartja ideális partnernek a Geelyt.

Az előző varsói kormány úgy döntött, hogy Izera néven helyben gyártsanak elektromos autót minden bizonnyal kínai partnerrel. Az érvük az volt, hogy volt valaha, a szocializmus idején lengyel autómárka. Az ország jelenleg regnáló vezetése nem éri be ennyivel. Megvizsgálják, van-e emögött gazdasági racionalitás és lehet-e hozzá szerezni uniós támogatást. Párhuzamosan tekintenek a lehetőségre a meglévő buszgyártással.

Lit ez nem zavarja, mint mondja: sok lehetőséget vizsgálnak. Ennél többet kínai titokzatossággal nem árult el. Nicolas Appelgren, a Geely Lynk& Co márkának vezérigazgatója is csak annyit mondott, hogy az egész kontinenst körbeszimatolják.

A Lynk októberben akar megjelenni egy Kínából importált SUV-vel Olaszországban, amelynek árát ígérete szerint nem emelik az európai büntetővám miatt. Ez egyébként a normális 10 százalékon felül további 18,8 százalék lenne a Geely autói esetén. Hogy mennyit fog kóstálni az autó, azt nem árulták el. A szintén a Geely tulajdonában lévő Volvo EX30 modellje, amelyre a Lynk autója is épül 40 ezer eurós ártól (16 millió forint) vihető el a szalonokból Németországban. A Geely Kína második legnagyobb autógyártója az eladott autók száma alapján. A BYD csak tavaly előzte meg. A Volvo birtoklásán kívül közös vállalkozása van a Renault-val, és részesedésedése van egyebek mellett  Aston Martinban is.