71 százalékkal zuhantak a Mercedes taxieladásai, de ez nem érdekli a vállalatot

2024.10.02. 06:11

  • Sosem látott mértékben zuhant be a Mercedes taxik értékesítése Németországban.
  • Nemrég a Volkswagen és a Toyota is megelőzte.
  • Megszüntetik a gyári taxik építését és elveszik a kedvezményeket is.
  • Ez egy szándékos döntés volt, nem éri meg nekik az iparág.
  • Azt mondták, nem fér bele az új luxusirányzatukba.

Drasztikusan esett a Mercedes részesedése Németországban a taxis piacon, miután a német gyártó által eladott taxik száma 71 százalékkal zuhant. Míg 2023 januárja és augusztusa között 1730 darabot értékesítettek, idén az azonos időszakában ez a szám 479-re csökkent. Ezek közül 127 volt E-osztály, tehát a tradicionális szedán Mercedes taxi, de volt egy B-osztály és jó pár Vito is. Utóbbi az egyetlen modell, amely megőrizte piaci részesedését, az előző két modell 90 és 95 százalékos visszaesést mutatott a taxi eladásokban.

A Mercedes úttörő volt a műfajban, hiszen 1896-ban lényegében ők találták fel a modern taxit, amikor a Daimler taximéterrel szerelt fel egy motorkocsit. Azóta folyamatosan rótták Mercedes taxik Németország útjait, a gyártó gyakran kiemelte kimagasló partnerségét a  taxis ágazattal. Úgy néz ki, hogy ez az elmúlt időszakban megváltozott, hiszen míg 2019-ben 52 százalékos piaci részesedése volt a német gyártónak, addig ez 2023-ra 38, 2024-re pedig 13 százalékra esett vissza. Emiatt jelenleg a Volkswagen a piacvezető a szegmensben főleg a Touran és a Caddy modellek miatt, de már a Toyota is jócskán megelőzte a Mercedest átalakított Corollák és Rav4-ek révén.

A Mercedes lassú de biztos piacvesztése egyáltalán nem véletlen. A német vállalat vezérigazgatója nemrég elmondta, hogy piacelemzés és kutatás után megállapították, hogy nem gazdaságos fenntartani a taxigyártást, ezért minden modell esetében megszüntetik azt, illetve beszántják a taxisok részére szóló különleges kedvezményeket is. A márka egyik menedzsere elmondta, hogy egyfelől a taxigyártás nem fér bele a márka új luxusszabványaiba, másfelől pedig évi 6000-7000 új taxit regisztrálnak Németországban, ami szinte láthatatlan a 2,8 millió eladott új személyautó mellett.

A döntést egyébként sokan azért nem értik, mert a taxi lényegében egy marketingeszköz. Az ügyfelek még a vásárlás előtt megtapasztalhatják a Mercedes élményt egy taxiban ülve, de úgy néz ki, erre a német gyártónak most nincs szüksége. Bár a gyári taxik építését beszüntetik, továbbra is kínálnak majd a célnak megfelelő alapokat, amit a vásárló kénytelen lesz egy külsős vállalattal átépíttetni. Ez pénzügyileg és az üzemeltetés tekintetében valószínűleg kevésbé vonzó opció annál, mint amit eddig a Mercedes kínált.

Forrás: Carscoops