- Az Audi A2 idén 25 éves.
- A furcsa külsejű kisautóra a műszaki megoldásai miatt joggal lehet büszke az Audi.
- A jeles évfordulóra a gyártó elektromossá alakított és kívül belül modernizált egy régi A2-est.
Az Audi A2 megosztó darab, az egészen biztos: az 1999-ben megjelent, az addigi Audikhoz képest nyomi kisautót sokan kétkedve fogadták. A gyámoltalan külső azonban egy szimpatikusan túlmérnökölt, rendkívül fejlett autót takart, aminél Audi szokatlanul finom technológiákat alkalmazott.
Isten vagy, Luc!
Én csak azt mondhatom, minden A2-est meg kell venni, bármilyen állapotban is legyen.

Az A2 valójában egy erődemonstráció volt: az Audi ezzel modellel kívánta bemutatni, hogy miként képzelik a szuperhatékony kisautót. Ehhez kulcsfontosságú lépés volt a súlycsökkentés, ezért az A2 alapját – az első A8-hoz hasonlóan – az Audi Space Frame, vagyis az alumínium térváz adja. A legkönnyebb A2 tömege mindössze 825 kiló volt, ami egy modern autóhoz képest hihetetlenül alacsony szám.
A kaszni formája se véletlenül furcsa, a szélcsatorna alakította: az A2 fazonja a rendkívül alacsony, változattól függően 0,29 és 0,25 közötti légellenállási tényező miatt lett ilyen. A motorpalettát apró benzinesek és dízelek alkották: az 1,2 literes TDI-vel az A2 3L kevesebbet fogyasztott, mint egy Lupo 3L, miközben tágasabb volt, mint egy Audi A3.
A vegyes fogadtatás – és néhány bosszantó probléma – ellenére az Audi joggal lehet büszke az A2-re. A típus idén 25 éves, a gyártó pedig egy különleges darabbal ünnepel: tisztán elektromossá alakítottak egy régi A2-est.
A kaszni nagyrészt maradt az eredeti, de a kiegészítőket modernizálták, ahol csak lehetett. A fényszórók a mai Audik pixeles egységeit idézik, az embléma világít, a lökhárítók letisztultabbak, a tükröket kamerákra cserélték és a felnik is óriásiak. Az átalakított A2 most úgy néz ki, mint azok az Audik, amiket az Én, a robotban is láthattunk.
Mivel egy egyedi, ünneplős modellről van szó, az A2 e-tron műszaki megoldásairól nem árultak el részleteket. Érdekesség, hogy az egyedi A2-es egy csapat lelkes gyakornok projektje, ők alakították át.
Forrás: Audi

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon ciki: hamisított márkás hangszórók kerülhettek több kínai Volvóba
A problémát egy ügyfél vette észre.
- Hírek
A kínaiak már inkább Xiaomit vesznek Porsche helyett
A különbség oka, hogy a Xiaomi ár-érték arányban egyszerűen jobb ajánlatnak tűnik a kínai vásárlók szemében.
- Közélet
Íme a rideg valóság: a magyarok harmada nem tud 750 ezer forintnál többet költeni autó vásárlásra
Ötödük pedig egyáltalán nem akar vagy nem tud autót vásárolni.
- Hírek
Kitiltják a motorokat a Nordschleife nyílt idősávjaiból
A pályafenntartás biztonsági kockázatokra és eltérő menetdinamikai jellemzőkre hivatkozik.
- Égéstér
Új KRESZ jön! A régi oktatók maradnak?
140-es autópályák, családtagi oktatás, és persze az új KRESZ oktatási nehézségeiről beszélgetünk Pető Attila Kreszprofesszorral és dr. Szőcs Károllyal.
- Hírek
Az Ioniq 5 a Hyundai vásárlócsalogató titkos fegyvere
A modell nemcsak a Hyundai váráslói között népszerű, hanem rengeteg új ügyfelet is hoz a koreai márkának.
- Hírek
Nagyot gyorsítana a budapesti villamosokon egy új közgyűlési javaslat
A metróbuszok bevezetése helyett találták ki.
- Hírek
Csődvédelmet kért az elektromos teherautókat gyártó Nikola
2024 első három negyedévében 10-szer akkora veszteséget termeltek, mint amennyi a cég értéke.
- Hírek
A Peugeot elképzelte, milyen lenne egy Pikes Peakre épített 504-es
Elég jól néznek ki ahhoz, hogy vágyni lehessen rájuk.
- Szerelem
Apósé volt, unoka használta, vő restauráltaRestaurálták: VAZ 2101 Zsiguli 1200 (1972)
Több mint ötven éves, restaurált Zsiguli családi története.
- Gumidoktor
Mi a legnagyobb felni a VW Golf GT-re?
Most 18"-os felni van rajta, ezért szólhat a rendőr?
- Hírek
Kiderült merre járnak majd a metróbuszok és ez nem mindenkinek tetszik
A párhuzamosságokat és a kötöttpályás fejlesztések elmaradását is kritizálják.
- Hírek
Mindenki örülhet: a Kia EV4-ek is kapnak kamu sebességváltót
De tiltás csak a GT kiadásban lesz.
- Hírek
Puszta kézzel, üvöltve állított meg egy villamost a 4-es 6-os Bosszúálló
A férfi sokáig küzdött a szerelvénnyel, végül győzelmét meg is ünnepelte.
- Hírek
Videó: letarolta a kerítést a Mercivel, aztán jött a gázszivárgás
Dömsödön akadt problémája egy sofőrnek a Mercedesszel. Letarolta a kerítést, és elintézett egy gázcsapot is.
- Hírek
Már biztos, hogy érkezik a kisebb és olcsóbb Mercedes G osztály
A népszerű terepjáró kompakt változata egy sajtóközleményben tűnt fel.
- Hírek
A Mercedes formatervezője szerint a luxus nem egyenlő a nagy kijelzőkkel
A túlzott hangulatvilágítást sem szereti.
- Hírek
Határozatlan ideig Kínában marad az elektromos Mini Cooper és Aceman
Gazdasági okok miatt.
- Hírek
Jelentős árcsökkenést és nagyobb hatótávot hoznak a BMW Neue Klasse modellek
A BMW nagy erőkkel fejleszti új, tisztán elektromos autókhoz tervezett platformját, ami a a Neue Klasse modellekkel együtt debütál majd.
- Hírek
Kína bekeményít: kétüléses pályaverziót kaphat a Xiaomi SU7 Ultra
A Nürburgring leggyorsabb négyajtósából kőkemény pályaverziót csinál a Xiaomi, ha hihetünk egy új hatósági tanúsítványnak.
- Hírek
Heteken belül érkezhet a Rivian önvezető funkciója
Állítólag 2026-tól már odanézést sem igénylő önvezetés is jön.
- Hírek
720 tonnás generátorral keltek át az Apátfalvi-hídon
Számos speciális alátámasztást kellett alkalmazni, hogy a híd elbírja a brutális súlyt.
- Autójogász
Eszi az olajat a frissen vásárolt autó
Ki a hunyó ilyenkor, kinek kell bizonyitani a hiba létét vagy nem létét?
- Sajtóközlemény
Különleges díszkivilágítást kap néhány napig a Megyeri Híd
Február 21-28 között kék, zöld, rózsaszín és lila színekben látható a híd.
- Közélet
Autót veszünk egymillióért! Azért itt már van választék – Murvaélet #2
Megdupláztuk a tétet, kétszer annyi pénzért keresünk autót, mint a múltkori adásban.
- Szerelem
Nagy gyártók elfeledett modelljei
Nem minden modell hagy kitörölhetetlen nyomot az autóiparban.
- Tesztek
Gettósztárság helyett megbecsülés jár ennek a BMW-nekHasználtteszt: BMW 520i E39, 2001
Néha kell a levegővétel a sok-sok új autó között egy kortalanul minőségi klasszikussal. Az E39 mindig jól tud esni.
- Magazin
Volt egyszer egy Bamako 2025 - epilógus
Mindent elmesélni nem lehet, és nem is akarom. Gyere el, éld át, éld túl, aztán beszélünk.

