A Volkswagen arra kéri dolgozóit, hogy fogadják el a bércsökkentést
- A Volkswagen mintegy 10 százalékos bércsökkentést szeretne véghezvinni munkavállalóinál, de ehhez azt el kell fogadniuk.
- A döntést a munkahelyek megmentésével kötik össze.
- Nem ez lesz az utolsó megszorítás, amit a cég eszközöl.
A Volkswagen helyzete kicsit sem rózsás az elmúlt pár hónapban, sorra érkeznek a rosszabbnál rosszabb hírek a gyártóról. Legutóbb az derült ki, hogy három gyárat is bezárhatnak az eddigi egy helyett, miközben már tízezer munkahely veszélybe került. Most pedig arról írt a Reuters, hogy a cég arra kéri dolgozóit, hogy fogadják el tíz százalékos bércsökkentést, hogy megmenthessék a munkahelyeket. „A versenyképességünk megőrzése érdekében sürgősen csökkenteni kell a munkaerőköltségeket. Ehhez a munkavállalók hozzájárulására van szükség” – mondta Arne Meiswinkel, a VW személyzeti vezetője, aki az autógyártó tárgyalásait vezeti.
„Egy, talán két évünk van" – megkongatta a vészharangot a Volkswagen pénzügyi vezetője
Az egyetlen menekülési út a márka alapos átszervezése, és a kiadások drasztikus csökkentése.
A VW-nek nem csak Európában, hanem Kínában is vannak problémái, hiszen több európai gyártóval együtt patthelyzetbe kerültek az EU és Kína importvámok miatt.
Reszkető kézzel mutat be Európa a kínai villanyautóknak
Szinte biztos, hogy az EU tagállamai bevezetik a kínai elektromos autók importját megfékezni hivatott büntetővámot, de ezzel nincs vége az ügynek.
Eközben a VW kiadta harmadik negyedéves eredményeit, amelyek annyira rosszak, mint sejteni lehetett: a harmadik negyedévi nyereség 42 százalékkal csökkent ami egy hároméves mélypont.
És ez vérhatóan csak rosszabb lesz. A VW mintegy 10 milliárd eurós költségcsökkentést szeretne elérni pár éven belül, amely miatt elkerülhetetlennek tartják a sztrájkokat, elbocsátásokat, valamint azt, hogy a német kormány segítségét kérjék - az utóbbira a VW azt mondta, hogy erről még korai lenne beszélni.
Vélemény
A Volkswagen jelenleg azt kapja, ami évek óta kijárt neki, hiszen most látják be, hogy attól nem lesz egy konszern nyereséges, hogy egy földrész legnagyobbjának tartja magát, miközben olyan sikerekkel takarózik, amit a korai kétezres években és előtte szerzett, azóta pedig semmit. Egy konszern inkább attól lesz nyereséges, hogy egy olyan folyamatosan fejlődő portfóliót nyújt, ami sokak számára elérhető. A legnagyobb baj, hogy a vezetőség sorozatos baklövéseit igazán a több tízezer munkavállalójuk sínyli meg.
Ez most egy választóvonal a VW számára: vagy észhez térnek és az aranykorukat idéző ár-érték arányú termékeket készítenek , vagy a történelemkönyvek egyik fejezetévé válnak.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
