A Volkswagen arra kéri dolgozóit, hogy fogadják el a bércsökkentést
- A Volkswagen mintegy 10 százalékos bércsökkentést szeretne véghezvinni munkavállalóinál, de ehhez azt el kell fogadniuk.
- A döntést a munkahelyek megmentésével kötik össze.
- Nem ez lesz az utolsó megszorítás, amit a cég eszközöl.
A Volkswagen helyzete kicsit sem rózsás az elmúlt pár hónapban, sorra érkeznek a rosszabbnál rosszabb hírek a gyártóról. Legutóbb az derült ki, hogy három gyárat is bezárhatnak az eddigi egy helyett, miközben már tízezer munkahely veszélybe került. Most pedig arról írt a Reuters, hogy a cég arra kéri dolgozóit, hogy fogadják el tíz százalékos bércsökkentést, hogy megmenthessék a munkahelyeket. „A versenyképességünk megőrzése érdekében sürgősen csökkenteni kell a munkaerőköltségeket. Ehhez a munkavállalók hozzájárulására van szükség” – mondta Arne Meiswinkel, a VW személyzeti vezetője, aki az autógyártó tárgyalásait vezeti.
„Egy, talán két évünk van" – megkongatta a vészharangot a Volkswagen pénzügyi vezetője
Az egyetlen menekülési út a márka alapos átszervezése, és a kiadások drasztikus csökkentése.
A VW-nek nem csak Európában, hanem Kínában is vannak problémái, hiszen több európai gyártóval együtt patthelyzetbe kerültek az EU és Kína importvámok miatt.
Reszkető kézzel mutat be Európa a kínai villanyautóknak
Szinte biztos, hogy az EU tagállamai bevezetik a kínai elektromos autók importját megfékezni hivatott büntetővámot, de ezzel nincs vége az ügynek.
Eközben a VW kiadta harmadik negyedéves eredményeit, amelyek annyira rosszak, mint sejteni lehetett: a harmadik negyedévi nyereség 42 százalékkal csökkent ami egy hároméves mélypont.
És ez vérhatóan csak rosszabb lesz. A VW mintegy 10 milliárd eurós költségcsökkentést szeretne elérni pár éven belül, amely miatt elkerülhetetlennek tartják a sztrájkokat, elbocsátásokat, valamint azt, hogy a német kormány segítségét kérjék - az utóbbira a VW azt mondta, hogy erről még korai lenne beszélni.
Vélemény
A Volkswagen jelenleg azt kapja, ami évek óta kijárt neki, hiszen most látják be, hogy attól nem lesz egy konszern nyereséges, hogy egy földrész legnagyobbjának tartja magát, miközben olyan sikerekkel takarózik, amit a korai kétezres években és előtte szerzett, azóta pedig semmit. Egy konszern inkább attól lesz nyereséges, hogy egy olyan folyamatosan fejlődő portfóliót nyújt, ami sokak számára elérhető. A legnagyobb baj, hogy a vezetőség sorozatos baklövéseit igazán a több tízezer munkavállalójuk sínyli meg.
Ez most egy választóvonal a VW számára: vagy észhez térnek és az aranykorukat idéző ár-érték arányú termékeket készítenek , vagy a történelemkönyvek egyik fejezetévé válnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
