- Nem ajánlott minősítést kapott a BYD Atto 3 vezetéstámogató rendszere az Euro NCAP tesztjén.
- A BMW i5 és a Mercedes C osztály viszont nagyon jó minősítést kapott.
- A Volkswagen ID.7 és a Volvo EC40 pedig jó értékelést.
Ismét egy sor új(abb) személyautó vezetéstámogató rendszerét tesztelte az Euro NCAP. Az öt autó közül kettő nagyon jó, kettő jó értékelést kapott, míg a BYD Atto 3 kimondottan rosszat: nem ajánlott minősítéssel illették.
Az Atto 3 a két feltételnél kapott 0 pontot: a járművezető-monitorozáson (vagyis hogy az autó figyeli-e, hogy a sofőr éber) és a nem reagáló járművezető beavatkozáson. Az Euro NCAP kifejtette, hogy abban az esetben, ha a sofőr elveszti eszméletét az autó kormánytámogató rendszere kikapcsol, de a tempomat nem, „ így a nem reagáló járművezetőt sorsára hagyja” - olvasható a jelentésben.
Az akksija fogja eladni, nem a neve
Egyszer eljön a pillanat, amikor nem az érdekel majd, hogy hívják az autódat, hanem, hogy mit tud az akkuja? Ettől már csak percekre vagyunk.
Az intelligens adaptív tempomatját is több kritika érte, egyebek között nem tud különbséget tenni az átmeneti és elsődleges sebességkorlátozások között és kanyaroknál nem csökkenti a sebességét. Ha a szükséges kamerák/szenzorok takarásban vannak az autó küld róla visszajelzést, de nem kapcsolja ki a rendszert.
A nagyon jók
Ötből két autó kapott nagyon jó (4/4) értékelést: a BMW i5 és a Mercedes-Benz C osztály. Az i5 esetében csaknem az volt kritika, hogy nem csökkenti sebességét kanyaroknál, kereszteződéseknél, viszont a sofőr monitorozásnál 25-ből csak 5 pontot kapott.
Amit hiányolsz a Teslából, ettől megkapod
A bajorok nagyra nőtt villanykombija tud valamit, amivel elcsavarhatja azoknak a fejét, akik a Teslát túlságosan ridegnek tartják.
A C osztály esetében semmilyen kivetni való sem volt, de a sofőr monitorozásnál 10 pontot kapott 25-ből. Ebből a két esetből egyébként jól látszik, hogy a prémium autók sem remekelnek.
A múlt és a jövő összecsap
Hogy a konzervativizmus előny vagy hátrány, szubjektív. Csak sajnos ez még nem minden.
És a jók
A VW ID.7 és a Volvo EC40 (régebben C40 Recharge) háromból négy pontot kapott, vagyis jó értékeléssel zárták a tesztelést. Az EC40-nél kisebb probléma volt, hogy nem annyira alapos azon rendszere, ami figyeli, hogy fogjuk-e a kormányt, valamint ez sem lassít kereszteződéseknél, kanyarok előtt és sávváltó asszisztens sincs benne. A Volvo az BYD-vel együtt 0 pontot kapott a sofőr monitorozásra.
Öntudatos minimalizmus jó pénzért
Képtelenség ennél szelídebben csomagolni a feltűnési vágyat, és zöldebbnek is talán csak a Tesla tudja mutatni saját nehézsúlyú versenyzőjét.
Az ID.7-nél megjegyezték, hogy jelzi, ha a sofőr álmos, de ennek ellenére csak 5 pontot kapott a monitorozásra 25-ből. Itt egyedül kritika az volt, hogy S kanyar esetében csak alacsonyabb sebességtartományban marad a sávban, valamint csak a legtöbb ütközéses forgatókönyv esetében kerülte el a balesetet vagy csökkentette annak mértékét.
Miért nem ezzel kezdték?
Nem kevés időbe és pénzbe került, mire a Volkswagen olyan színvonalú villanyautót dobott piacra, ami képes megugrani a márka saját mércéjét.
Az Euro NCAP 2020-ban bevezetett vezetéstámogató rendszer értékelése két pilléren nyugszik: a jármű által nyújtott vezetéstámogató rendszerek listáján és azok erősségén (vagyis mennyire befolyásolja a vezetést), valamint a vészhelyzeti rendszereken, például a kritikus helyzetekben az ütközés elkerülése érdekében hozott intézkedések sorozatán. Ez idén bővült a járművezető-ellenőrzési követelményeivel, és alaposabban figyelik az adaptív tempomatok képességét is, vagyis azt, hogy az autó igazodik-e az útviszonyokhoz és egyéb veszélyhelyzetekhez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
