Már próbagyártja a szilárdtestes akkukat a CATL
- A világ egyik vezető akkumulátorgyártója, a kínai CATL komoly eredményt ért el a szilárdtestes akkumulátorok fejlesztése terén.
- Az új akkutechnológia 40%-kal nagyobb energiasűrűséget jelent a hagyományos akkumulátorokkal összehasonlítva.
- A technológia azért a komoly fejlesztések ellenére is csak sok év után lesz széles körben alkalmazható.
Azt már évek óta lehet tudni, hogy a kínai Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) több, mint ezer fős kutatási és fejlesztési csapattal dolgozik a szilárdtest akkuján, ám a sok hangzatos bejelentés után úgy tűnik, nagyobb sebességre kapcsol az akkumulátoripar vezető szereplője.
A villanyautósok.hu által idézett kínai források szerint ugyanis a CATL elkezdte a 20 Ah kapacitású cellák próbagyártását. A kínai információk szerint az akkumulátor szulfidokra építi a kémiáját és a jelenlegi energiasűrűsége 500 Wh/kh, amely nagyjából 40 százalékkal haladja meg a hagyományos, folyékony elektrolitos cellák energiasűrűségét.
Mindent azért a CATL sem oldott meg azonnal. A töltési teljesítmény és az élettartam ugyanis jelenleg még nem felel meg a CATL elvárásainak, az első ezen szempontok szerint is elfogadható cellákat 2027-ben tervezi a szalagra küldeni a vállalat. A mostani lépés azért nagy szó, mert általában az akkumulátortechnológiák a labor utáni első lépésnél, azaz a próbagyártásnál szoktak elbukni, ám ezek szerint a CATL-nél ezt a szintet már megugrották, a következő kihívás a nagy darabszámú sorozatgyártás lesz.
A CATL egyébként 2016-ban indította a szilárdtest akkumulátorokkal foglalkozó programját, az elmúlt években pedig rendkívüli mértékben növelték az ezirányú befektetéseiket. A 2027-es gyártási céldátum azonban még ekkor erőforrások mellett is valószínűleg csak drága, korlátozottan használható eszközök előállítását jelenti, a technológia valószínűleg fokozatosan szivárog majd le a mindennapi alkalmazási területekbe.
Forrás: Villanyautosok.hu