- Az Egyesült Államokban is értékesítenek Cuprákat.
- Várhatóan 2030-tól, pár kulcsfontosságú államban.
- Tölthető hibrid, elektromos és belső égésű motoros modellek is lesznek az USA-ban.
Míg a Cupra név mögött pár évtizedes múlt áll, addig a Cupra márka csak 2018 óta van jelen, de jelenleg fényesebb jövő előtt áll, mint a Seat. Olyannyira fényes ez a jövő, hogy a Cupra 2030-ban megjelenik az Egyesült Államok piacán - írta a Businesswire. És most valószínűleg nem kokain formájában.
A terjeszkedés oka nem csak az európai sikerekben rejlik, a márka Mexikóban és Törökországban is sikeres, valamint 2022 óta már Ausztráliában is jelen vannak. „Nagyon tiszteljük az amerikai piacot. A sikerhez elengedhetetlen, hogy erős forgalmazási és kiskereskedelmi stratégiával kezdjünk. Azzal, hogy előzetes megbeszéléseket kezdtünk a Penske Automotive Grouppal, a lehető legjobb értékesítési hálózattal rendelkező partnerrel tárjuk fel a lehetőségeket, hogy a Cuprát megismertessük az amerikai autórajongók új generációjával. A Penske Automotive Group vezető szerepe az iparágban és a Volkswagen-csoporttal kapcsolatos tapasztalata miatt ez egy nagyon ígéretes potenciális partnerség” – mondta Wayne Griffiths, a Cupra vezérigazgatója.
2030-tól viszont nem az összes államban, csak pár kulcsfontosságúban jelennek meg. A tervek szerint elektromos, plug-in hibrid és hagyományos belső égésű modelleket is értékesítenek majd, valamint legalább egy modelljüket az USA-ban gyártanák.
Eközben Európában sem lazsálnak, szeptember elején mutatták be a Cupra Terramart, ami Győrben készül és az első darabja már a hónap végén legördült a szalagról.