Beválni látszik az autóipari pusztításról szóló jóslat
- Magyarországon is jelen lévő európai autóipari vállalatok jelentettek be jelentős leépítéseket.
- Egyebek mellett a Valeo, a Bosch, a Michelin, a Stellantis és a VW is.

Úgy tűnik, Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke nem véletlenül riogatott még szeptemberben azzal, hogy az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása.
Pusztítóbb lehet az elektromos autók hatása Európában, mint korábban gondolták
Most a francia alkatrészbeszállítók főnöke adott le vészjelzést.
Elég sok cégnél már látszik, hogy muszáj lesz váltani. A Reuters most készített egy listát arról, hogy mely autóipari nagyvállalatoknál – gyártók és beszállítók – kell kényszerlépéseket bevezetni. A magas gyártási költségek, a gyenge kereslet, valamint a befektetői és részvényesi elvárások is satuba szorítják a vállalatokat, amelyeknek eközben meg kell küzdeniük új kínai versenytársaikkal.
A Valeo, a Bosch is a sorban a Stellantis és a VW mellett
A bejelentések sorában a hírügynökség a Feintoolt tette az első helyre. A svájci autóipari beszállító ugyanis a legutolsó azoknak a cégeknek a sorában, amelyek rossz hírt tudattak a nyilvánossággal. A cég december 3-án kelt közleménye szerint bezárja egyik németországi gyárát. A kétszáz dolgozót elbocsátják.
A francia Valeo ezer munkahely megszüntetését tervezi – tudta meg a Reuters a vállalathoz közel álló forrásokból november végén, ugyanis a cég két franciaországi üzemének bezárására készül.
A Stellantis szintén november utolsó hetén hozta nyilvánosságra azt a tervét, hogy megszüntetné az Opel testvérmárkája, a Vauxhall van változatainak gyártását az angliai Lutonban lévő üzemében. Ez több mint ezer munkahely megszűnésével jár. A cég legnagyobb olaszországi bázisán, a Mirafiori üzemben többször kénytelen volt felfüggeszteni a termelést, mert gyenge a kereslet a Fiat 500-as elektromos változata iránt.Ugyanakkor nem terveznek gyárbezárást a dél-európai országban.
A briteknél is gyárbezárásra készül a Stellantis
A furgonüzem lehet az áldozat.
A Magyarországon is jelen lévő Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállító vállalata 5500 emberét építi le 2032-ig a számítógépes megoldásokkal és kormányzással foglalkozó részlegeinél. Ez főként Németországot érinti. Egyes dolgozóknak munkaidő-rövidítésre kell felkészülniük.
A Ford szintén Németországban és az Egyesült Királyságban négyezer állás megszüntetésére készül. Ez azt jelenti, hogy 14 százalékkal zsugorodik az amerikai autómárka európai gyáraiban foglalkoztatottak száma.
A francia Michelin november eleji bejelentése szerint bezárja két dél-franciaországi bázisát, ami 1250 munkahelyet érint.
A Magyarországon szintén jelen lévő német Schaeffler autóalkatrész-gyártó vállalat a gyenge keresletre hivatkozva november elején hozta nyilvánosságra azt a tervét, hogy megválik 4700 alkalmazottjától. Ez is főként a német dolgozókat érinti, de az átszervezés részlegbezárásokkal jár Ausztriában és az Egyesült Királyságban is.
"Hanyatlik a belső égés" – közel 5 ezer dolgozót rúg ki a világ egyik legnagyobb alkatrész-gyártója
Az állását joggal féltő munkavállalók többsége Németországban, a vállalat hazájában dolgozik.
A legnagyobb visszhangot a Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártójának tervei váltották ki. A német márka több ezer munkahely megszüntetését jelentette be, és bezárhatja néhány bázisát Németországban. A cég vezetése és a munkavállalók képviselői nagyon kemény tárgyalások előtt állnak. Közben sztrájkok kezdődtek a német VW-üzemekben, a legfrissebb hírek szerint akár 100 ezer dolgozó is érintett lehet.
Gyárbezárások, bércsökkentések, leépítések – fájdalmas lépéseket kell tennie a Volkswagennek
Tíz milliárd euró spórolása a cél, ugyanis enélkül lehúzhatják a rolót.
A Daimler Truck, a világ legnagyobb teherautó-gyártója augusztusban tudatta alkalmazottaival, hogy csökkenti munkaóráikat. Emellett létszámstopot vezettek be a cég németországi tevékenységére

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
