- A Flórián téri felüljárók felújítása 2025 első negyedévében kezdődik, és várhatóan 2026 tavaszáig tart.
- A munkálatok során egyebek között megújul az útpálya burkolata, javítják a vasbeton szerkezeteket, a szigetelést, a vízelvezetést, és új szalagkorlátokat szerelnek fel, miközben figyelmet fordítanak a régészeti leletek védelmére.
- A felújítás alatt részleges lezárásokra, forgalomváltozásokra kell számítani.
Véget ért a közbeszerzés, majd a szerződéskötés folyamata: a Budapesti Közlekedési Központ és a KM Építő Kft. aláírta a Flórián téri felüljárók felújításáról szóló vállalkozási szerződést. A felújítást végző cég 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést - jelentette be a BKK. A rekonstrukció 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan 2026 tavaszáig tart.
A beruházás során a szakemberek
- kicserélik az útpálya burkolatát;
- javítják a vasbeton szerkezet hibáit;
- teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek feletti átázások okát;
- új vasbeton szegélyt építenek, amelyre új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek;
- a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be;
- javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat, továbbá
- a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.
A felújítás miatt értelemszerűen lezárásokra is kell számítani, de a BKK mindent megtesz, hogy az arra közlekedők igényeit a lehető legjobban kiszolgálja. A Szentendrei útról Pestre tartó forgalom külön szintű áthaladását a tervek szerint folyamatosan biztosítják, míg a Pestről érkező forgalom az egyik ütemben külön szinten, a felüljárón halad, a másik ütemben pedig alatta kanyarodik a Szentendrei útra. A BKK a közösségi közlekedést ajánlja erre az időszakra, hogy csökkenjen a környék forgalmi terhelése, de lesz olyan időszak, amikor az 1-es villamos közlekedése sem biztosítható. Ilyenkor az autóbuzsos pótlásról gondoskodnak.
A Flórián téri felüljárók felújítását a KM Építő Kft., míg a műszaki ellenőrzést a Budapest Közút Zrt. munkatársai végzik. A kiviteli terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítette. A teljes projektköltség – a kötelező tartalékkeret, a tervezési díj, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett – az áfával együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.
A megvalósításhoz szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja, a költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti.