- A Ford 7,3 literes V8-as motorját leginkább pickupokban és kisbuszokban használják.
- A Godzilla V8 legerősebb, gyári változata 430 lóerőt tud.
- A Willis Performance néhány lóerő híján 1000-et préselt ki belőle, feltöltés nélkül.
A Ford Gozdilla nevű, benzines szívó V8-asát eredetileg pickupokhoz tervezték, de akad olyan, aki inkább a remek tuningalapot látja benne. A 7,3 literes, nyomórudas V8-as nem egy hegyes darab: a teljesítménye gyárilag 300 lóerő és 430 lóerő között mozog, változattól függően.
Az sejthető, hogy a nagytestű, Ford F-szériás pickupokba, E-szériás kisbuszokba és olykor iskolabuszokba szerelt motorban van még tartalék bőven. A Willis Performance alaposan átdolgozta a Godzillát, az eredmény pedig több mint meggyőző: 984 lóerőt préseltek ki belőle, feltöltés nélkül.
Az impresszív teljesítmény eléréséhez a hengerűrtalmat 472 köbhüvelykre, vagyis 7,7 literesre növelték. Teljesen újak a hengerfejek, más a szívórendszer, a kipufogórendszer és a komplett vezérlés. Gyári maradt viszont a blokk és a főtengely, bár utóbbit módosították. A 8 ezres fordulatnál leadott 984 lóerő még biztosan nem a végső állapot: mindenképp szeretnék 1000 lóerő fölé tolni a hegyes V8-ast.
A Godzilla előnye, hogy olcsóbban tuningolható, mint a Mustangokban is megtalálható, 5 literes Coyote, ráadásul keskenyebb is annál. Utóbbi azért fontos, mivel könnyen elfér egy öregebb Fox body Mustangban, amiből a kis tömege és kompakt mérete miatt potens gyorsulási versenyautó építhető.
Bár a Willis Performance motorja rendkívül potens darabnak tűnik, szinte biztos, hogy végül nem szerelik be semmilyen versenyautóba. Brain Wolfe, a cég képviselője elmondta, hogy a motor kísérleti darab, amit egyelőre csak az alkatrészek tesztelésére használnak.
Forrás: Willis Performance