- Bemutatták az új Shelby GT350 új generációját.
- ez az eddigi legerősebb, 810 lóerős teljesítményével.
- A sima GT350 két változatban lesz elérhető: egy szívó V8-as, 480 lóerővel, és egy kompresszoros V8-as, 810 lóerővel.
- A versenypályára optimalizált GT350R több mint 830 lóerőt kínál, és mindössze 36 példányban készül belőle.
A Ford Mustang után végre bemutatták a Shelby GT350 új generációját, amely az eddigi legerősebb GT350 modell, 810 lóerős teljesítménnyel. Az autó 60 évvel az első, 1965-ös Shelby GT350 debütálása után került a nyilvánosság elé a Barrett-Jackson színpadán, Arizonában. Az utcai változat mellett a GT350R is elérhető lesz, amely versenypályára kész, és több alkatrészt is felhasznál Shelby jövőbeni Trans Am specifikációjú versenyautójából.
A sima GT350 a Mustanghoz képest továbbfejlesztett felfüggesztéssel, jobb aerodinamikai elemekkel és egy jóval erősebb 5.0 literes V8-as motorral szerelték fel. Kétféle teljesítményű változatban lesz: szívó V8-cal, ami 480 lóerős és kompresszoros V8-cal, ami 810 lóerős. Mindkét verzió kapható manuális vagy automata váltóval. Az kompresszoros GT350 természetesen drágább, mintegy 110 ezer dollárba kerül, ami nagyjából 43 millió forint. Viszonyításként, a 453 lóerős Mustang Dark Horse csaknem 29 millió forintról indul.
A sokkal durvább GT350R kizárólag manuális váltóval készül, teljesítménye nagyobb mint 830 lóerő (nem tették közzé a pontos számot), és kifejezetten versenypályákra optimalizálták. A modell szénszálas belső elemekkel, állítható futóművel és ProSystems Alcon verseny-fékrendszerrel érkezik. Mindössze 36 példány készül belőle, fehér színben, választható arany, ezüst vagy fekete csíkozással.
Ezt viszont nem egyedül fejleszti a Shelby. Az amerikai Turn Key Automotive/Motorsports cég is besegít nekik, akinek nagy tapasztalata van versenyautók és speciális programok terén. Az együttműködés révén a Shelby a Trans Am versenysorozatba is visszatér, ahol 2026-ban indul majd egy speciálisan erre a célra fejlesztett modellel.
Összesen 562 Shelby GT350 készül 2025-ben, beleértve az R változatokat is, megegyezve az 1965-ös gyártási darabszámával. Az utcai modellek gyártása az év második negyedévében indul. Pár példányt nemzetközi piacokra is szánnak, azt viszont nem részletezték, hogy pontosan mennyit.
Nem a GT350 az első S650 Mustang alapjaira felépített Shelby. A Super Snake-et még tavaly áprilisban mutatták be, ami 841 lóerős.