Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
- A Renault bemutatta az R5 Turbo végleges, gyártásra kész változatát, amely hű maradt a koncepcióhoz, megtartva a széles karosszériát és a látványos formatervet.
- A hátsó kerekekbe épített két villanymotor összesen 536 lóerőt és 4800 Nm nyomatékot biztosít, így az autó 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h.
- A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 km, az autó tömege pedig 1450 kg, ami villanyautók között jónak számít. Az 800 voltos rendszer akár 350 kW-os töltést is lehetővé tesz.
- Csak 1980 darabot gyártanak belőle, az első példányokat 2027-ben szállítják. Az ár egyelőre nem ismert, de várhatóan magas lesz.
A megújult Reanult 5, 4 és Twingo elég nagy népszerűségnek örvendenek, pedig még nem kaphatók. A franciák annyira biztosak a sikerben, hogy korábban bemutatták az R5 Turbo koncepcióját, amit ígéretük szerint limitált számban, de legyártanak. Tartják a szavukat, most bemutatták a végleges, gyártásérett verziót.

Az R5 Turbo hű maradt a koncepcióhoz, szerencsére alig változtattak rajta. A széles karosszéria és túlnyúlásai megmaradtak, a 4,08 méter hosszú autó 2,03 méter széles (a sima R5 1,77 méter széles és 3,92 méter hosszú).
Az R5 Turbo egy teljesen új platformra épült, aminek a hajtáslánca is különleges. A hátsó kerekekbe épített két villanymotor egyenként 268 lóerőt (200 kW) tud, így a teljes rendszerteljesítmény 536 lóerő. 4800 Nm nyomaték leadására képes, de eléggé biztos, hogy ez a kerekeken mért érték, a tényleges motorból jövő nyomaték ennél lényegesen kevesebb.
A menetdinamika is méltó az elődökhöz: 0-100 km/h három másodperc körül futja, végsebessége 270 km/h. A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 kilométer, ami egy ilyen teljesítményű autótól tiszteletreméltó - a 84 kWh-s Ioniq 5 N WLTP hatótávja 450 km. Egyedül az autó tömege változott jelentősen, de elektromos mivolta miatt ez nem meglepő, villanyautóhoz képest pedig egészen jó: 1450 kilogrammjával megegyezik a normál Renault 5 nagyobbik, 52 kWh-s akkus verziójával. A karbonszálas anyagok és a hátsó ülések elhagyása segített kordában tartani a kilókat, és a Renault még dolgozik a további fogyókúrán.
A 800 voltos rendszer hatalmas előrelépés a normál 100 kW-os töltéshez képest: akár 350 kW-tal is tölthető, így ideális esetben 15 perc alatt 15-ről 80 százalékra lehet húzni az akkut. Az Alpine A290 már megmutatta, hogyan lehet sportosabb a Renault 5, de a Turbo 3E egy másik szint. A raliautós kézifék, az Alcantara borítás, a bukókeret és a hatpontos övekkel szerelt kagylóülések mind egy sportosabb autó karakterét hangsúlyozzák.
Az előrendelés hamarosan indul, amivel nem árt sietni, ugyanis összesen 1980 darabot készítenek belőle és az első darabokat 2027-ben szállítják ki. Az ára egyenlőre titok, de tekintve, hogy egy limitált szériás autóról van szó, nem lesz olcsó.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
