Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
- A Renault bemutatta az R5 Turbo végleges, gyártásra kész változatát, amely hű maradt a koncepcióhoz, megtartva a széles karosszériát és a látványos formatervet.
- A hátsó kerekekbe épített két villanymotor összesen 536 lóerőt és 4800 Nm nyomatékot biztosít, így az autó 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h.
- A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 km, az autó tömege pedig 1450 kg, ami villanyautók között jónak számít. Az 800 voltos rendszer akár 350 kW-os töltést is lehetővé tesz.
- Csak 1980 darabot gyártanak belőle, az első példányokat 2027-ben szállítják. Az ár egyelőre nem ismert, de várhatóan magas lesz.
A megújult Reanult 5, 4 és Twingo elég nagy népszerűségnek örvendenek, pedig még nem kaphatók. A franciák annyira biztosak a sikerben, hogy korábban bemutatták az R5 Turbo koncepcióját, amit ígéretük szerint limitált számban, de legyártanak. Tartják a szavukat, most bemutatták a végleges, gyártásérett verziót.

Az R5 Turbo hű maradt a koncepcióhoz, szerencsére alig változtattak rajta. A széles karosszéria és túlnyúlásai megmaradtak, a 4,08 méter hosszú autó 2,03 méter széles (a sima R5 1,77 méter széles és 3,92 méter hosszú).
Az R5 Turbo egy teljesen új platformra épült, aminek a hajtáslánca is különleges. A hátsó kerekekbe épített két villanymotor egyenként 268 lóerőt (200 kW) tud, így a teljes rendszerteljesítmény 536 lóerő. 4800 Nm nyomaték leadására képes, de eléggé biztos, hogy ez a kerekeken mért érték, a tényleges motorból jövő nyomaték ennél lényegesen kevesebb.
A menetdinamika is méltó az elődökhöz: 0-100 km/h három másodperc körül futja, végsebessége 270 km/h. A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 kilométer, ami egy ilyen teljesítményű autótól tiszteletreméltó - a 84 kWh-s Ioniq 5 N WLTP hatótávja 450 km. Egyedül az autó tömege változott jelentősen, de elektromos mivolta miatt ez nem meglepő, villanyautóhoz képest pedig egészen jó: 1450 kilogrammjával megegyezik a normál Renault 5 nagyobbik, 52 kWh-s akkus verziójával. A karbonszálas anyagok és a hátsó ülések elhagyása segített kordában tartani a kilókat, és a Renault még dolgozik a további fogyókúrán.
A 800 voltos rendszer hatalmas előrelépés a normál 100 kW-os töltéshez képest: akár 350 kW-tal is tölthető, így ideális esetben 15 perc alatt 15-ről 80 százalékra lehet húzni az akkut. Az Alpine A290 már megmutatta, hogyan lehet sportosabb a Renault 5, de a Turbo 3E egy másik szint. A raliautós kézifék, az Alcantara borítás, a bukókeret és a hatpontos övekkel szerelt kagylóülések mind egy sportosabb autó karakterét hangsúlyozzák.
Az előrendelés hamarosan indul, amivel nem árt sietni, ugyanis összesen 1980 darabot készítenek belőle és az első darabokat 2027-ben szállítják ki. Az ára egyenlőre titok, de tekintve, hogy egy limitált szériás autóról van szó, nem lesz olcsó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
