Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
- Az Audi és az üzemi tanács megállapodott egy költségcsökkentési intézkedéscsomagról, amely 2029-ig akár 7500 munkahely megszüntetését is magában foglalja, miközben a munkahelyvédelmi tervet 2033-ig meghosszabbítják.
- A leépítések oka a nehezebb gazdasági helyzet, a politikai bizonytalanságok és az elektromos autók lassabb elterjedése.
- Az Audi 2029-ig nyolcmilliárd eurót fektet be németországi gyáraiba, Ingolstadtban új elektromos modellt és frissített Q3-at készítenek elő, míg Neckarsulmban egy új elektromos szedán gyártása is szóba került.
- Bár korábban 2026-tól csak elektromos modellek bemutatását tervezték, úgy tűnik, ezt a célt feladták.
Az Audi és üzemi tanácsa megállapodott egy költségcsökkentési és rugalmasságot növelő intézkedéscsomagról, amely leginkább a német gyártóhelyeket érinti. A vállalat meghosszabbítja az úgynevezett „munkahelyvédelmi tervet” 2033 végéig, miközben 2029-ig akár 7500 munkahely megszüntetését is tervezi.
A döntést az egyre nehezebb gazdasági környezettel, a politikai bizonytalanságokkal és az elektromos autók lassabb elterjedésével magyarázták. Az elbocsátások nem lesznek olyan drasztikusak, mint a Volkswagen esetében, de az Audi is kénytelen csökkenteni munkaerején. Viszont a vezetői fizetések csökkentése és a prémiumrendszer átalakítása is tervben van.
A vállalat 2029-ig nyolcmilliárd eurót fektet be németországi gyáraiba. Ingolstadtban egy új belépő szintű elektromos modellt és a frissített Q3 gyártását készítik elő, amit Győrben is gyártanak majd. Neckarsulmban az Audi továbbfejleszti a belső égésű motoros modellek elektronikai rendszerét, és egy új elektromos szedán gyártását is fontolgatják.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója szerint az intézkedéscsomag „a vállalat jövője szempontjából erős megállapodás”, amely javítja versenyképességüket. Megjegyezte azonban, hogy „az Audinak gyorsabbá, agilisabbá és hatékonyabbá kell válnia”, ami „nem lehetséges a humán erőforrás változtatása nélkül” - írta a Handelsblatt.
Annak ellenére, hogy megerősítette a leépítést, Döllner azt mondta, hogy „2033 végéig nem lesz operatív okokból történő elbocsátás. Ez a jelenlegi nehéz gazdasági időkben jó hír minden munkavállaló számára.” (A 7500 munkahely megszűnése viszont nem az.)
Bár az Audi korábban azt tervezte, hogy 2026 után kizárólag elektromos modelleket mutat be, úgy tűnik, ezt a tervet elengedték. A változtatásokkal a cég célja, hogy évente egymilliárd eurót spóroljon németországi gyáraikban.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
