- Hamarosan megjelenik az Audi és a SAIC által alapított AUDI első modellje.
- *Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Elektromos hajtásláncot és 100 kWh-s akkumulátort kap.
- 764 lóerőt és 800 Nm tud majd, 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
- Április 23-án mutatják be Sanghajban.
Hamarosan bemutatja első modelljét az AUDI nevű vállalat, amit a német Audi és a kínai SAIC Motors hozott létre. A vegyesvállalat célja, hogy a német gyártó kifejezetten a kínai piac igényeinek megfelelő autókat gyártson úgy, hogy ezzel nem von el erőforrást a globális modellek termelésétől. Ráadásul a vegyesvállalat sok esetben a SAIC technológiáját használja, így a fejlesztési idő és a költségek is lecsökkennek.
Bemutatkozott a kínai Audi márka, amin már nem lesz ott a négy karika
Új márkát és új koncepcióautót is bemutatott az Audi és a SAIC.

Az AUDI már csak elektromos autókat fog gyártani, így az első modelljük egy ehhez tervezett SAIC platformra kerül. Bár a teljes hosszát az A5 és az A6 Avant közé ígérik, a tengelytávja 2950 mm lesz, tehát nagyobb, mint a jelenleg futó A6 Avanté. Persze az elektromos autóknál ez megszokott, így fér el a padlóban a 100 kWh körüli akkumulátor, amivel az első AUDI modell elvileg 700 km körüli hatótávot tud majd – a híresen optimista CLTC ciklus szerint. Az autó 800 voltos architektúrát kap, így a töltés is rendkívül gyors lesz: azt ígérik, hogy 10 perc alatt 370 kilométer megtételére elég áramot vehet majd fel.
A hajtásláncban két villanymotor lesz: egy az első, egy a hátsó tengelyen. A rendszer összteljesítménye 764 lóerő, maximális nyomatéka pedig 800 Nm, így nem meglepő, hogy 3,6 másodperc alatt megvan a 0-100-as sprint. Az AUDI célja, hogy új modelljeivel megszólítsa a fiatalokat: azon belül is kifejezetten a műszaki megoldásokra fogékony vásárlókat célozzák. Ez érdekes elgondolás egy egészen egyszerű hajtáslánccal szerelt elektromos autótól, aminek a beltere is kifejezetten letisztult és modern. A gombok számát minimalizálták, mindent két hatalmas táblagépre és egy multikormányra pakoltak fel.
Az elnevezés megtévesztő, ám a kész autókat meg lehet majd különböztetni. A kínai modelleken elhagyják a négykarikás logót, helyette mindenhova azt írják nagy betűkkel, hogy AUDI. Az új márka első modelljét április 23-án, az Auto Shanghai nevű nemzetközi kiállítás sajtónapján fogják leleplezni hivatalosan, bár a neve egyelőre nem ismert, egyelőre E Conceptként hivatkoznak rá.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
