- Hamarosan megjelenik az Audi és a SAIC által alapított AUDI első modellje.
- *Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Elektromos hajtásláncot és 100 kWh-s akkumulátort kap.
- 764 lóerőt és 800 Nm tud majd, 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
- Április 23-án mutatják be Sanghajban.
Hamarosan bemutatja első modelljét az AUDI nevű vállalat, amit a német Audi és a kínai SAIC Motors hozott létre. A vegyesvállalat célja, hogy a német gyártó kifejezetten a kínai piac igényeinek megfelelő autókat gyártson úgy, hogy ezzel nem von el erőforrást a globális modellek termelésétől. Ráadásul a vegyesvállalat sok esetben a SAIC technológiáját használja, így a fejlesztési idő és a költségek is lecsökkennek.
Bemutatkozott a kínai Audi márka, amin már nem lesz ott a négy karika
Új márkát és új koncepcióautót is bemutatott az Audi és a SAIC.

Az AUDI már csak elektromos autókat fog gyártani, így az első modelljük egy ehhez tervezett SAIC platformra kerül. Bár a teljes hosszát az A5 és az A6 Avant közé ígérik, a tengelytávja 2950 mm lesz, tehát nagyobb, mint a jelenleg futó A6 Avanté. Persze az elektromos autóknál ez megszokott, így fér el a padlóban a 100 kWh körüli akkumulátor, amivel az első AUDI modell elvileg 700 km körüli hatótávot tud majd – a híresen optimista CLTC ciklus szerint. Az autó 800 voltos architektúrát kap, így a töltés is rendkívül gyors lesz: azt ígérik, hogy 10 perc alatt 370 kilométer megtételére elég áramot vehet majd fel.
A hajtásláncban két villanymotor lesz: egy az első, egy a hátsó tengelyen. A rendszer összteljesítménye 764 lóerő, maximális nyomatéka pedig 800 Nm, így nem meglepő, hogy 3,6 másodperc alatt megvan a 0-100-as sprint. Az AUDI célja, hogy új modelljeivel megszólítsa a fiatalokat: azon belül is kifejezetten a műszaki megoldásokra fogékony vásárlókat célozzák. Ez érdekes elgondolás egy egészen egyszerű hajtáslánccal szerelt elektromos autótól, aminek a beltere is kifejezetten letisztult és modern. A gombok számát minimalizálták, mindent két hatalmas táblagépre és egy multikormányra pakoltak fel.
Az elnevezés megtévesztő, ám a kész autókat meg lehet majd különböztetni. A kínai modelleken elhagyják a négykarikás logót, helyette mindenhova azt írják nagy betűkkel, hogy AUDI. Az új márka első modelljét április 23-án, az Auto Shanghai nevű nemzetközi kiállítás sajtónapján fogják leleplezni hivatalosan, bár a neve egyelőre nem ismert, egyelőre E Conceptként hivatkoznak rá.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
