Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között. A suzukai versenypálya gyors, technikás kanyarkombinációival szemben a bahreini aszfaltcsík teljesen más karakterisztikával rendelkezik: a pályán nem kevesebb, mint négy hosszabb egyenes található, a futamot ráadásul ottani idő szerint éjszaka rendezik. Lássuk a Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdéseit!

- Hivatalos név: Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2025
- Helyszín: Bahrain International Circuit
- Pálya hossza: 5412 méter
- Verseny hossza: 57 kör, 308,238 kilométer
- Sprinthétvége: Nem
- Várható időjárás: Péntek: napos, 29 fok; Szombat: napos, 30 fok; Vasárnap: napos, 27 fok.
Menetrend:
- Péntek: 13:30 - 1. szabadedzés; 17:00 - 2. szabadedzés
- Szombat: 14:30 - 3. szabadedzés; 18:00 - Időmérő
- Vasárnap: 17:00 - Futam
Tényleg a bahreini versenypálya lesz a McLaren mumusa?
Az év eddigi három futamából kettő McLaren győzelemmel zárult, és bár a Japán Nagydíjon Max Verstappent intették le elsőként, tempó tekintetében a brit csapatnak is esélye volt a győzelemre. Ezek után arra számíthatnánk, hogy a Bahreini Nagydíjon is a McLaren lesz a favorit, ám ez nem ennyire egyértelmű.
Lando Norris még az előszezoni tesztet követően elismerte, hogy bár remek csomaggal rendelkeznek, az autójuknak vannak gyenge pontjai. A brit példaként pont a bahreini versenypályát említette, ahol a McLaren a tesztnapok során is nehezen vezethetőnek tűnt.

Azóta már kicsit jobban körvonalazódtak az erőviszonyok, és többet megtudtunk a mezőny csapatainak erősségeiről és gyengeségeiről. A Japán Nagydíjon például a McLaren autója különösen a gyors kanyarokban brillírozott, miközben a lassabb hajtűkben rendre a Red Bull bizonyult a gyorsabbnak.
Márpedig a Bahreini Nagydíj helyszínén bőven találni lassú kanyarokat, a tempós fordulók pedig kevésbé hangsúlyosak a suzukai versenypályához képest. Ez alapján a riválisoknak itt lehet az eddigi legnagyobb esélyük tempóból megverni a McLareneket.
Képes lesz Yuki Tsunoda felzárkózni Max Verstappenhez?
A szezon első versenyeinek egyik legnagyobb felzúdulást kiváltó eseménye volt, hogy a Red Bull csupán két futam után kipenderítette az alulteljesítő Liam Lawsont, és Yuki Tsunodát ültette a helyére. Bár a japán versenyző a hazai nagydíja előtt még dobogós helyezésről ábrándozott, végül pontot szereznie sem sikerült.
Ennek ellenére a Red Bull híresen kritikus kulcsembere, Helmut Marko a futam után jónak nevezte Tsunoda teljesítményét, maga a versenyző pedig azt mondta, rengeteget tanult az autóról az első futama alatt a bikákkal. A cél egyértelmű: Bahreinben javítani szeretne, amire sok szempontból jó esélye lehet. A japán nagydíjat megelőző felkészülése ugyanis finoman szólva sem volt ideális.
"Várom, hogy ezen a hétvégén Bahreinben legyek, és legyen időm a csapattal teljes egészében a versenyzésre koncentrálni. Japán egy őrület volt, az egész felkészülés és maga a hét is rendkívül sűrűn alakult. Persze szerettem a hazai versenyem, de ugyanilyen izgatott vagyok, hogy Bahreinben egy nyugodtabb hetem legyen, és rendesen összeszokjak az autóval. Dolgozni fogunk a csapattal, hogy jobban belerázódjak az életbe az Oracle Red Bull Racingnék. [...] Rengeteget tanultam a suzukai hétvége alatt. Már sokkal jobban megértem az RB21-et, és azt is, miben működik máshogy a csapat ahhoz képest, amihez hozzászoktam" - nyilatkozta a versenyző.
Tsunoda persze jól tudja, hogy nagy nyomás nehezedik rá: "Közelebb kell lennem Maxhez, amennyire csak lehet, hogy harcolhassunk a konstruktőri bajnoki címért, és hogy stratégiailag minden versenyen a csapat hasznára legyek." - idézi a japánt a motorsport.com.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
