- A Hyundai formatervezési főnöke, Luc Donckerwolke szerint a mostani óriáskijelzős, gombmentes autóbelsők csak egy átmeneti korszakot jelentenek, idővel visszatérnek a fizikai kezelőszervek.
- A trend mögött az áll, hogy az emberek amúgy is a telefonjukat használják navigációra és zenére, az autóban viszont a fontos dolgokat – klíma, hangerő, világítás – egyszerűbben akarják kezelni.
- A Hyundai és a Genesis modellek már most próbálnak egyensúlyt találni a digitális és analóg világ között, például a frissített Ioniq 6-ban is több fizikai gombot kapott a beltér.
A Hyundai nemrég bemutatta a következő generációs infotainment rendszerét, ami leginkább egy Tesla-féle óriáskijelzővel operál — és hát aki kicsit is utálja, hogy eltűnnek a gombok az autókból, az biztosan nem örül ennek.
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
De Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak. A Szöuli Mobilitási Show-n beszélt arról a Drive-nak, hogy szerinte pár modellgeneráció múlva visszajönnek a tekerők, kapcsolók, és kevesebb lesz a képernyő (erről korábban már Hak Soo Ha, az Egyesült Államok-beli Hyundai alelnöke is beszélt). Egyszerűen azért, mert az emberek úgyis ott tartják a telefonjukon a navigációt meg a zenét, és nem feltétlenül akarják ugyanazt viszontlátni az autóban is.
„Ma mindenki hozzászokott a telefonos kijelzőkhöz, és autót is olcsóbb így gyártani – nem kell külön eszközöket, gombokat csinálni hozzá. De közben az emberek szeretik a fizikai gombokat” – mondta. Szerinte a lényeg az egyensúlyban rejlik: a képernyő ne legyen túl nagy és inkább csak nézni kelljen, a fontos funkciók pedig ne bújjanak el három menüpont mélyére, azoknak legyen külön gombja. „Vezetés közben a legfontosabb még mindig a kormányon tartott kéz és az úton tartott szem” – hangsúlyozta Donckerwolke.

Donckerwolke szerint most ott tartunk, hogy a gyártók túl sok energiát ölnek abba, hogy a telefon élményét másolják az autóban, miközben az embereknek ez nem igénye. A Hyundai és a Genesis villanyautói ebből a szempontból egy fokkal értelmesebbek, ott legalább próbálkoznak valami digitális-analóg egyensúllyal, a frissített Ioniq 6-ba is több gomb került.
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
