Kombival és turbómotoros sportváltozattal bővítik a 308-as sorozatot a franciák. Nagy meglepetésről persze szó sincs, a kombit tanulmányautóként már tavaly Frankfurtban leleplezték, a sportos GT-be pedig a jól ismert 175 lóerős, 1,6 literes BMW turbómotor kerül, de a Peugeot által közzétett fotók és adatok révén most jobban megismerhetjük a két új típusváltozatot.
Az új kombival a sikeres előd, a 307 SW receptjét követi a francia cég, azaz olyan tulajdonságokkal is felruházzák a típust, amelyek révén az a kompakt egyterűek vetélytársának is tűnhet. Ilyen ambíciók mellett természetes, hogy a tervezők igyekeztek megfelelő helykínálatot biztosítani, ezért 100 mm-rel megnövelték a 308-as padlólemezének tengelytávját, a hátsó túlnyúlás pedig 124 mm-rel lett nagyobb. Az autó hossza így 4,5 méterre nőtt, cserébe alaphelyzetben is 573 literes a csomagtér térfogata a szabványos, mérőtestes VDA eljárással mérve. A Peugeot azonban azt is szükségesnek tartotta közölni, hogy a valódi térfogat 674 liter, ami nem feltétlenül jó hír, hiszen azt jelenti, hogy a csomagtérben sok a nehezen kihasználható, szabálytalan formájú zug. A második üléssort lehajtva természetesen további hely nyerhető, ilyenkor 1,736 köbméternyi tér pakolható tele (VDA-mérés), bár a Peugeot szerint valójában 2,149 köbméter a valódi térfogat.
A kategóriában bármely mérés alapján tágasnak mondható csomagtér azonban nemcsak hurcolkodásra alkalmas, két szükségüléssel akár hét személyessé is tehető a 308 SW, bár ilyenkor a csomagoknak már nagyon kevés hely marad. Szintén egyterűekre jellemző vonás, hogy a második üléssor is három egyforma szélességű, kivehető részből áll, így a belső tér tág határok között variálható. Annak idején a nagy üvegtető volt a 307 SW típus egyik nagy újdonsága, így - bár a legtöbb konkurens ma már szintén kínál ilyet - a 308 kombi változata is elérhető üvegezett tetővel. Az átlátszó felület ráadásul 27%-kal nagyobb, azaz 1,68 négyzetméteres lett. Említését érdemel még a hátsó ablak, amely nemcsak az ötödik ajtóval együtt, de külön is nyitható, megkönnyítve a kisebb tárgyak ki- és bepakolását.
A kombi 308-ashoz ugyanazokat a motorokat kínálják, mint a korábban már bemutatott változatokhoz. A benzines alapváltozatba 1,4 literes, 95 lóerős, az erősebb kivitelekbe pedig 1,6 literes négyhengeresek kerülnek. Ez utóbbiak közül a szívó változat 120, a turbós 140, 150 vagy 175 lóerős. Emellett háromféle dízelmotor is a választék része: 1,4 literes 90 lovas, 1,6 literes 110 lóerős, és kétliteres, 136 lóerős HDi közül választhatnak majd a vásárlók.
A fent felsorolt motorok közül a legerősebb, 175 lóerős, turbós benzines a többi karosszériaváltozatban is most mutatkozik be először. A GT jelzésű modellek néhány apró külsőségeben is különböznek gyengébb társaiktól, így más kialakítású lökhárítót, alumínium váltógombot és más kormánykereket kapnak. A BMW és a PSA által közösen kifejlesztett turbómotor meglehetősen dinamikusan mozgatja a 308-ast: a csapott hátú változatok 8,3 másodperc alatt érhetik el a 100 km/h-s sebességet, míg a kombi karosszériával 9 másodpercig tart ugyanez a mutatvány. A végsebességük 225, illetve 216 km/h.
A Peugeot 308 SW és GT változatokat először a Genfi Autószalonon láthatja élőben a közönség, és a kereskedésekbe is megérkezik mindkettő még a tavasz folyamán.