Egy 3,5 méteres kisautóról nem az jut elsőnek eszünkbe, hogy milyen jól passzolna bele egy hétliteres nyolchengeres, de akad egy belga megszállott, aki mégis megvalósította a hajmeresztő ötletet.
Yves Fourdin, a Fourdin Auto Sport alapítója álmodta meg a túlmotorizált kisautót, és mintegy 1500 órányi kemény munka árán mostanra el is készült az első - és valószínűleg az egyetlen - működőképes példány. A Matizba - amelyet itthon egy ideje már Spark néven forgalmaznak - stílusosan házon belülről, a GM-től érkezett a motor: a Corvette Z06-os 550 lóerős V8-asát gyötörték bele az apró karosszériába - persze nem az eredeti motor helyére a rövid orrba, hanem a hátsó tengely elé, az utastér egy részének a helyére. A nyolchengeres természetesen a hátsó kerekeket hajtja, és az eredeti futóműből sem maradt túl sok, legalábbis erre enged következtetni, hogy a nyomtáv jóval szélesebb, mint az eredeti karosszéria, így a kerekeket nagyarasznyi szélesítések alá kellett bújtatni.
Ahogy azt már a motor-karosszéria párost ismerve sejteni lehet, a V8-as Matiznak kevés ellenfele akad még a szupersportkocsik között is. A 100-as tempó eléréséhez csupán 3,7 másodpercre van szüksége, 200 km/h-ra pedig 10,94 másodperc alatt gyorsul. A végsebessége ugyan csak 260 km/h, de ez is csak a rövid, alapvetően versenypályára való áttételezés miatt van, nem is kétséges, hogy hosszabb végáttétellel könnyedén túlszárnyalhatná a 300 km/h-t.
A világ egyik legerősebb kisautója jelenleg éppen kiállítási tárgy - a Liege-ben, az International Racing Show-n láthatja a közönség - de tökéletesen működőképes.