A Formula 1-es versenyautókhoz fejlesztett energia-visszanyerő rendszerekhez hasonlít a brit gyártó készüléke, amely egy fokozatmentes sebességváltóból, és egy kis lendkerékből áll.
A szerkezet lényegében a mai átlagautókban motorfék-üzemben elfűtött mozgási energia egy részét nyeri vissza: lassításkor akár 64 ezres percenkénti fordulatszámra gyorsítja a lendkereket a fokozatmentes váltón keresztül. Az így felhalmozott energia ugyan csak rövid ideig marad meg, hiszen a lendkerék a csapágyak súrlódása miatt egy idő után lelassul, de a nagy része néhány percig még felhasználható az autó újbóli felgyorsítására. Így gyakori fékezés és újbóli gyorsítás esetén érezhető fogyasztáscsökkenés érhető el vele. A rendszert a Torotrak nevű cég segítségével fejlesztik, amely eddig is kis helyigényű, görgős fokozatmentes váltók fejlesztésével foglalkozott.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Jaguar mely modelljeiben jelenhet meg először a lendkerekes hibrid hajtáslánc, és mikor kezdődik a gyártás, de az elektromos vagy hidraulikus hibrid hajtásoknál egyszerűbb felépítésű és kisebb méretű szerkezet ígéretes fejlesztésnek tűnik.