A New York Auto Show-n állította ki a Toyota az iQ tanulmány-változatát, gátlástalanul sportos köntösben.
A Scion iQ Concept elkészítésében egy amerikai tuningcég, a Five Axis volt a Toyota segítségére: egy versenyautó agresszivitásával ruházták fel a városi miniautót. Hatalmas sárvédőíveket, küszöbszélesítéseket, széles lökhárítókat és 18 hüvelykes felniket kapott az iQ. Mindezt rikító neonsárga fényezés koronázza meg, és olyan részletmegoldások, mint a középen kivezetett, trapézforma kipufogóvég, a hátsó diffúzor, a túlméretezett első légbeömlők, és a szélesebbre vágott felső hűtőnyílás, amely a iQ visszafogott mosolyát kaján vigyorrá változtatja. Belül is megpróbálták feldobni a kisautót: hatalmas, felnyitható monitor került középre, a műszerek pedig kék háttérvilágítást kaptak. A radikális forma a sorozatgyártású modell műszaki megoldásait rejti: az autó orrába az új, 1,33 literes, 101 lóerős, változó szelepvezérlésű négyhengeres került - a motor teljesítménye amerikai szabvány szerint mérve csak 93 lóerő - bár a tanulmánnyal a kőkemény futómű miatt nyilván így is sokkal gyorsabban lehet kanyarodni, mint a szériaváltozattal.
A Toyota egyértelműen tesztnek szánja a Scion iQ tanulmányt: egyelőre még csak nem is utaltak rá, hogy a kisautó amerikai forgalmazását terveznék, nyilván arra várnak, hogy kiderüljön, a New York-i közönség hogyan reagál a kisautóra, amely főleg a nagyvárosi forgalom sűrűjében mutatja meg valódi értékeit.