Tanulmányként nagy siker volt a látványos, fekete elejű sport-Ibiza, hogy aztán csalódott sóhajok kísérjék a szelídebb külsejű Cupra érkezését.
Tévedés volt megszabadítani az Ibizát karakteres külsőségektől, de a spanyolok rájöttek a hibára, és ami igazán ritka az autóiparban, villámgyorsan reagáltak is: már be is mutatták a gyártásra szánt Bocanegrát, amely valójában csupán egy optikai tuningcsomag. A névadó fekete szájon kívül - ezt jelenti ugyanis a Bocanegra elnevezés spanyolul - ami voltaképp az autó elejét díszítő fekete betét, a fekete tükörházak, az orr nagyobb légbeömlői, a 17 hüvelykes, ötküllős alufelnik, a hátsó tetőspoiler és persze egy feltűnő Bocanegra felirat különbözteti meg az autót a többi Ibizától. Nem sok, mégis elég, hogy a kispolgári Ibiza végre agresszív hatást keltsen. Belül is folytatódik a hangulatkeltés: vörös rombuszmintával kivarrt fekete sportülések, kis átmérőjű, lapos alsó karimájú sportkormány, teljes bőr kárpitozás, fém felületű pedálok és sok B logó jelzi, hogy ez az autó száguldásra készült.
A Seatnál persze nem akartak bohócot csinálni magukból: a Bocanegra csomag csak a legerősebb Ibizákhoz - a 150 lóerős FR-hez és a 180 lovas Cuprához - lesz megrendelhető. A vásárlók aligha érzik majd becsapva magukat, hiszen ezek a változatok valóban nem lassúak. A gyári optikai tuninggal kapcsolatban sokszor az az érzésünk, hogy csupán felesleges pénzköltésre ingerlik a vevőket, de ezúttal nem erről van szó. Nem csodálkoznánk rajta, ha több Ibiza FR-t és Cuprát adnának el Bocanegra csomaggal, mint nélküle, sőt, a Seat helyében nem is készítenénk enélkül gyors változatokat: ezek az autók így néznek ki olyan jól, ahogy mennek.