A tegnapi nap folyamán a világhálóra véletlenül rászabadított gyári képek tanúsága szerint az Ötös GT BMW kész változata pontosan úgy néz ki, mint a Genfi Autószalonon kiállított koncepció. Nehéz lesz ezek után eldönteni, hogy az X6, vagy az Ötös GT a legfurább BMW.
A GT tulajdonképpen a létező összes autó tulajdonságából magában hordoz egy keveset, egyszerre szedán és kombi, kupé és SUV; a gyártó szerint nem ilyen bonyolult a helyzet, a GT, ahogy az X6 is, SAV, vagyis Sport Activity Vehicle. Az új modell ereje abban rejlik, hogy a sportos formát egyesíti a magas üléspozícióval, a hatalmas belső térrel és a nagy, sokféleképpen alakítható csomagtartóval. Jól hangzik, de a fotókat nézegetve az embernek elsőre inkább az ugrik be, szokni kell még ezt a formát.
A GT-nek keret nélküli ajtói és részlegesen nyitható ötödik ajtaja van, a hátsó ülések előre-hátra mozognak. Az alapváltozat ötüléses, de opcióként lehet majd rendelni olyat is, amiben hátul két különálló sportülés van a hagyományos üléssor helyett.
Az Ötös GT a következő Ötös széria platformjának egy módosított változatára épül, 4998 mm hosszú, 1901 mm széles és 1559 mm magas, tengelytávja 3070 mm, vagyis minden tekintetben nagyobb, mint a jelenlegi Ötösök.
Egyelőre mindössze három olyan motorról tudunk, amely egészen biztosan bekerül majd az új modellbe, ebből kettő benzines, egy dízel. Soros hathengeres, turbós, háromliteres, 306 lóerős motor kerül az 535i GT-be, melynek gyorsulása 0-ról 100-ra 6,5 másodperc, az 550i GT-be 4,4 literes, ikerturbós V8-ast szerelnek 408 lóerővel, ennek gyorsulása 5,5 másodperc. A dízel változat háromliteres, teljesítménye 235 lóerő. Az 530d GT 6,9 másodperc alatt ugrik százra.
Az Ötös GT hivatalos bemutatóját szeptember közepén tartják majd a Frankfurti Autószalonon, az értékesítést a tél folyamán kezdik meg.