Röviden:
A Máv által közreadott közlemény szerint heteken belül megérkezhetnek a Dániából azok a mozdonyok, amelyeket a MÁV-Start és a MÁV Rail Tours bérel a Nordic Re-Finance AB-tól. Összesen 13+2 darab DSB ME sorozatú mozdonyról van szó, amelyek nem villamosított fővonalakon továbbíthatnak majd vonatokat. A most érkező mozdonyok 1981 és 1983 között készültek, teljesítményük 3300 lóerő és 175 km/h-ás sebességre is képesek, bár ezt a magyar hálózaton aligha tudják kihasználni.
A berlini Tesla gyárnak (Giga Berlin) saját vasúti megállóhelye van, amit a gyár által megrendelt, Tesla Shuttlenek keresztelt vonatok a létesítmény iparvágányán keresztül érhetnek el. Iparvágány révén a vonal nem villamosított, így a személyszállítást eddig dízelüzemű Bombardier Talent motorvonatokkal oldották meg.
Giga Berlin now has its own train shuttle, capable of moving 400 people per ride 🚆 pic.twitter.com/gmvy80GFFn
— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) September 4, 2023
Körülbelül 100.000 elektromos autó áll Németországban úgy, hogy nem tudják azt eladni – nyilatkozta a Berliner Zeitungnak Werner Olle, autópiaci szakértő. Olle szerint ezek az autók a közeljövőben nem is fognak a vásárlókhoz kerülni, hiszen nincs rájuk kereslet. A járművek jelenleg a gyárak közelében található parkolókban vagy a kereskedőkénél várakoznak arra, hogy valaki megvegye őket. A szakértő szerint ez a jelenség annak köszönhető, hogy az elektromos autókra igényelhető támogatás hirtelen megszűnt, így elapadt a kereslet.
Súlyos baleset történt kedd hajnalban a Fejér megyében, a Dunaújvároshoz közeli Nagyvenyimen. A Mezőfalvi út és a Földvári utca kereszteződésében egy személyautó és egy kamion ütközött össze, majd mindkét jármű egy családi ház kertjében állt meg. Az ütközés következtében a kamion sofőrje kirepült a szélvédőn, a rakomány egy része pedig az útpályára borult. A rendőrség Duol.hu részére eljuttatott tájékoztatása szerint a balesetet az okozta, hogy a személyautó vezetője nem adta meg az elsőbbséget a kamionnak.
A baleset helyszíne.