Régóta tudtuk hogy készül, álcafestés alatt már láttuk is, de most végre tényleg bemutatkozott az Aceman, a Mini hiánypótló alkotása. Az új crossover a Cooper és a Countryman közötti űrt hivatott betölteni, és kétféle tisztán elektromos hajtással lesz választható.
Azokban az országokban, ahol még van igény a szép nagy szedánokra nem csoda ha fennmarad egy olyan modell, mint a Mazda 6. Ennek megfelelően Kínában bemutatkozott a következő generáció – némi szivárogtatás után – immár EZ-6 és EZ-60 néven hajtástól függően. Ez egy külön izgalmas része a típusnak, mert történetében először kap tisztán elektromos hajtásláncot.
A Bonhams nem kispályás aukciósház, arrafelé úgy röpködnek a limitált darabszámban gyártott autók, mint hazai kereskedésben a félmillió alatt árusított hármas BMW-k. Viszont a Bonhams felhozatalában is vannak a ritkánál ritkábbak: ilyen például a Lotus-Climax Type 12, ami a brit gyártó legelső F1-es autója, 1957-ből.
Szó szerint új utakat keres a Daihatsu.
Folytatódnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében folyó útfelújítási munkák.
Ha tíz évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy a Smart a Pekingi Autószalonon bemutatja négyszemélyes, Audi Q3 méretű villany-terepjáróját, arról azt hittem volna, hogy megbolondult. De 2024 van, a Smart már rég többről szól, mint a ForTwo és társai, szóval már meg sem lepődöm. Tehát itt van a Smart új koncepcióautója, a #5.
A több évtizedes múlttal rendelkező Subaru Legacy megy a kukába az elektromos átállás miatt.
A Volkswagen az utóbbi időben erősen fókuszál Kínára, ahol óriási ütemben terjednek az elektromos autók, így nem véletlen, hogy a német cég is szívesen hasítana egy szeletet magának ebből a hatalmas tortából. Most bemutatták az ID.CODE Conceptet, ami a Volkswagen ottani jövőjét hivatott megmutatni.
Durva baleset történt április 23-án, kedden este Szegeden, a Huszár Mátyás rakparton: egy Mercedes nekicsapódott a rakparton a hídnak, amitől az autó szabályosan kettétört.
Különösen sok baleset és útkarbantartási munka nehezíti az autósok életét. Az M0-s, az M3-as és az M6-os mellett több főútvonal is érintett, egyes szakaszokon jelentős torlódás alakult ki. Alább az Útinform jelentése olvasható.
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a kormány szerdán tárgyal a hazai üzemanyagárakkal kapcsolatban. A mai kormányülés után Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter tartott rendkívüli sajtótájékoztatót.
11 év és 2,2 millió Renault Captur megépítése után a második, jelenleg futó generáció is megkapta a maga faceliftjét. Aztán a Mitsubishi ASX is.
Néhány nappal ezelőtt egy letakart szedánt mutatott a kínai-japán Changan-Mazda, amiből arra lehet következtetni, hogy rövidesen piackész Mazda 6 utód születik. Nagy valószínűséggel erről szivárogtak ki nemrég fényképek az Instagramra.
Nem volt olyan nyugodt éjszakája a floridai járőröknek, miután nagy sebességgel elhaladt mellettük egy Dodge Challenger. Szerették volna megállítani az autóst, hogy igazoltatassák és szembesítsék a gyorshajtással, de a rendőri jelzésre inkább csak gázt adott.
A Peugeot Sports Engineer (PSE) emblémát a gyártó sport(os) autói kapják, viszont jelenleg csak kettő modell büszkélkedhet vele. Az egyik az 508, a másik pedig a 9X8, de az utóbbi versenyautó és nem árulják.
Néhány évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az elektromos átállás még egy olyan régivágású, nyers kategóriát is elér, mint a terepjáróké. Erre most tessék, itt az egyik legikonikusabb képviselő, a Mercedes G-osztály elektromos változata.
Még 2023 szeptemberében mutatták be a Tesla Model 3 frissített változatát a Highland-et, de első körben csak az RWD és a Long Range kivitelt kezdték forgalmazni. Most végre megérkezett a legerősebb, Performance néven futó kivitel is, amely egy rakás új technikát sorakoztat fel, ráadásul ezek nem csak a lemezek alatt érzékelhetőek, hanem a karosszérián is látszanak.
Kevés kellemetlenebb dolog van annál, mikor a nyári kánikulában az ember beül a teljesen átforrósodott autóba: a levegő akár egy svéd szaunában, a műszerfal és a kormány szinte éget, az ülések pedig perzselnek. Erre a problémára jelenthet megoldást a Hyundai egy új vívmánya, amely már a tesztelés utolsó fázisában tart.
Nyíregyházán történt a közelmúltban, hogy egy vélhetően részeg nő ellopta volt élettársa Porsche Cayenne-jét. Végül nem bírt a Porschéval: nekicsapta egy betonból készült villanyoszlopnak, a Cayenne csúnyán összetört.
Furcsa baleset történt a napokban az M1-es autópályán: a sűrű forgalomban egy autó látszólag ok nélkül kivágódott a sávjából, majd nagy erővel belerongyolt a szalagkorlátba. Az ütközéstől az autó felborult, majd a tetején pörögve állt meg.
Az Opel 2023 augusztusában villantotta meg Experimental nevű koncepcióját, amely a márka új dizájn-nyelvezetét prezentálta a nagyközönségnek. Most, több mint hét hónappal később végre hivatalosan is bemutatták az első olyan modellt, ami már az új stílus szellemében készült: íme a friss Grandland.
Emelkedőn minden autót többet fogyaszt, lejtőn pedig kevesebbet vagy semmit. A villanyautóknál kicsit más a képlet. Hegymenetben ijesztően felmehet a fogyasztás, ugyanakkor visszafelé a lejtőn a rendszer visszatáplál energiát.
A lejtmenetben történő plusz az úgynevezett rekuperációnak, azaz a rekuperatív fékezésnek köszönhető. Szerencsére egy elektromos autó nemcsak lejtmenetben rekuperál, hanem minden alkalommal, amikor az autó lassít, kereszteződések, lámpák vagy táblák előtt is. Az elektromotor itt is generátorként működik, amit a forgó kerekek hajtanak, akárcsak a kerékpár lámpáinak áramát fejlesztő dinamó esetében.
A német autóklub, az ADAC megnézte, hogy milyen körülmények között mennyi fékenergia nyerhető vissza, mely típusok különösen jók vagy rosszak ezen a területen, és ebben milyen szerepet játszik az autók tömege. A teszt legfontosabb része a Green NCAP által végzett WLTP-mérések kiértékelése volt, de az ADAC mérnökei saját méréseket is végeztek hegymenetben, méghozzá meglepő eredményekkel.
A német autóklub a Kochel-tó és a Walchen-tó közötti Kessel hegyet választotta a méréshez.
Az útvonalat és az emelkedő, illetve a lejtő szögét az ADAC tesztpadján rögzítették, és szimulálták, mivel a tesztpadon az időjárás és a forgalom minden zavaró hatása kizárható, így a mérési pontosság nagyobb, mint valós körülmények között.
Az 5,5 kilométeres útvonalon felfelé, majd ismét lefelé haladtak, akár 10 százalékos emelkedő, illetve lejtő szakaszokkal. A tesztben három, szándékosan eltérő teljesítményű és tömegű elektromos autó, egy 1,18 tonnás Dacia Springet, egy majdnem 2,2 tonnás Tesla Model Y, valamint egy 2,8 tonnás BMW i7 szerepelt.
Dacia Spring | Tesla Model Y | BMW i7 | |
Fogyasztás hegymenetben | 26,35 kWh/100 km | 48,74 kWh / 100 km | 59,34 kWh / 100 km |
"Fogyasztás" lejtőn | -7,05 kWh/100km | -17,6 kWh / 100 km | -26,27 kWh / 100 km |
Visszatöltési arány (százalék) | 35% | 40% | 50% |
Forrás: ADAC
A völgybe érve a Dacia Spring az emelkedőn felhasznált energia 35, a Tesla 40, a BMW 50 százalékát nyerte vissza. Hogy miért a Dacia rekuperálja a legkevesebbet, arra a tömege és a motor-generátor teljesítménye ad magyarázatot. A könnyű Spring a kis motorjával lejtmenetben maximum 15,9 kW-tal tölti az akkumulátorát. A jóval nehezebb Tesla Model Y két motorjával és összkerékhajtással 52,7 kW-os csúcsteljesítményt ér el, a szintén összkerékhajtású BMW i7 55,1 kW-ot, ezt az értéket a Dacia még töltőoszlopon sem tudja. A nehéz BMW igényli a legtöbb energiát a hegyre felfelé, a könnyű Dacia messze a legkevesebbet.
A döntő tényező a felhasznált és a visszanyert energia "mérlege".
Az áramfogyasztásban fordított a helyzet, a legalacsonyabb rekuperáció ellenére összességében a Dacia a leghatékonyabb hegymenetben. A nehéz villanyautók problémáját relativizálja ez a tényező, mert az energiát visszanyerni nem képes belső égésű motorral rendelkező autók esetében a fékezési energia minden formája elvész.
Fontos, hogy hideg akkumulátorral csökken a visszatáplálás mértéke. A rekuperáció akkor is érezhetően csökken, ha az akkumulátor teljesen fel van töltve. Ha egy villanyautót egy hegy tetején töltünk, nem szabad teljesen feltölteni, a lejtmenet során érdemes helyet hagyni a fékezési energiának.
Az ADAC-összefoglalóból a "hegyes" teszt eredményei ismerteti számos villanyautó -visszatöltési mutatóját városi, országúti szakaszokon, valamint sztrádázás esetében.
A vizsgált autók városon belül átlagban 33 százalékot értek el, a leggyengébb modell 15, a legjobb viszont 40 százalékkal zárta a mérés. Városon kívül 21 százalék lett az átlag, ebben az összevetésben 9 és 29 százalék között szóródtak az eredmények. Autópályán - ahol kevés "alkalom van a fékezésre, így a visszatöltésre - mindössze 12 százalékos átlagos produkáltak az autók, a legrosszabb mutató 4, a legkedvezőbb pedig 20 százalékos volt.
Megjegyzés: A visszatöltési mutatókról szóló eredmények az Audi Q4 e-tron 50, a BMW i4 eDrive35, a BYD Atto 3, a Cupra Born 58 kWh, a Dacia Spring, a Hyundai Ioniq 5 58 kWh és a Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh, az MG 4 Comfort és az MG 5 Maximum Range, a Nio ET7 100 kWh, a Nissan Ariya 87 kWh 2WD, az Ora Funky Cat, a Renault Kangoo E-Tech és a Renault Mégane E-Tech EV60, a Smart #3, a Tesla Model 3 és Model S, a VW ID.5 és az XPeng G9 Long Range teszteredményeiből adódtak.
A német kormány nem kíván általános sebességkorlátozást bevezetni az autópályákon Volker Wissing közlekedési miniszter szerint – írja a Közlekedéstudományi Intézethez (KTI) tartozó szakportál.
Új tervezetet mutatott be a kormány, amellyel átalakítaná a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának szabályait – írja a portfilo.hu. A társadalmi egyeztetésre küldött előterjesztés egyszerűsítené a C és CE kategóriás vezetői engedélyek megszerzését azok számára, akik már rendelkeznek B-s jogosítvánnyal.
A gyártók gyakran állnak elő látványos koncepcióautókkal és ezekhez olyan számokat képzelnek el, melyeken a tömeg csak tátja a száját. Az mindegy, hogy sosem valósul meg, később elővehetik vagy a részleteit vagy az egész autót, és felhasználhatják valami olyanhoz, amit tényleg piacra dobnak. Hogy mi lesz az újonnan bemutatott MG EXE181 sorsa, azt egyelőre nem tudni, de mindenesetre impozáns eleme a Pekingi Autószalonnak.