2012.09.27. 18:07

Még csak a felét jártam végig a szalonnak, de már nincs lábam, a fejem úszik, az agyam pedig szivacsos masszává vált. Bár készültem hosszú listával, és elméletileg mindent tudtam, milyen bemutatók jönnek, mostanra belátom: a valóság minden készülés ellenére földre teper.

Ahogy egy latin országban illik, a média-akkreditációm visszaigazolása nem jött meg, pedig még szeptember legelején regisztráltam a szalonra a hivatalos oldalon. Egy nyomorul e-mailt kaptam, hogy már folyik a belépőm érvényesítése, és mihelyt meglesz, kapom az ellenőrző mailt. Azóta várom, pedig a szpemkönyvtáramat is naponta többször végigfésültem.

Ennek eredményeként egy zsibbasztó, háromnegyed órás verekedés után sikerült ideiglenes médiabelépőt szereznem a szalonra (sajtónapon máshogy be sem engednek senkit), még jó, hogy korán keltem, és még így is bent voltam háromnegyed tízre. Rohantam a 4-es pavilonba, ahol javarész a Porsche Hungária érdekeltségi körébe tartozó autók vannak (meg a Toyota), hogy lássam azokat a kocsikat, amiket még tegnap este, a Volkswagen Group Nighton negyven méterről, rossz világításban megpillanthattam.

Addigra lezajlott a sajtótájékoztató, ezért már hozzá lehetett férni ahhoz az újdonsághoz, amit tegnap még csak szóban lebegtettek: itt az új Golf GTI. Épp annyi rajta a fekete betét és a piros csík, hogy mindenki lássa: nem normál Golfról van itt szó.

Kétliteres benzines turbómotorja 220, illetve 230 lóerőt tud majd, alváltozattól függően, a futóműve pedig – mint minden drágább 7-es Golfé – hátul többlengőkaros. És jó látni, hogy visszatér benne az eredeti Golf GTI klasszikus üléshuzata, a kockás...

Mivel a VW-standon termeszhangyákként tolongtak a kirakott hat darab Golf körül, ezért jobbnak láttam odébbállni, már csak azért is, mert szemközt, a Lexus/Toyota stand felől csodás kávéillat lengedezett. Itt forgott a pódiumon a Lexus, ami a márka BMW-verő formai világát hivatott előrevetíteni. Jól néz ki, ez tény, de hogy BMW-verő lesz-e... Ahhoz talán még a BMW-nek is lesz egy-két szava.

Át a Toyotához, ahol jó volt a kávé és a VW-standdal ellenétben (később, tehát most is) működött a wifi. Azért ez az új Auris igen dögös. Kint van az ötajtós, a Verso (ami továbbra is 5+2 üléses) és a sütőből még csak az imént kivett, abszolút forró kombi is. Mind jól néz ki, a formatervük ég és föld a korábbi Toyotákéhoz képest, ráadásul már nem csak az ötajtósból, hanem a kombiból is létezik hibrid, utóbbi az abszolút Toyota-szenzáció itt, Párizsban. Nekem pont ez az utóbbi tetszik a legjobban, annyira jók az arányai, üdék és egyszerűek a vonalai, amilyenek jó pár évvel ezelőtt a kocka Accord kombiéi voltak.

De ennek a hátulja még merészebb, a japánok végre meglépték, amit ritkán mertek eddig, és a belpiacos, izgalmas formavilágot, a kissé túlzó grafikákat áthozták Európába.

Beültem a hibrid változat kormánya mögé is. Egyszerű, Avensis-jellegű, függőleges műszerfal, kifogástalan precízió, az ülés pedig valami egész fantasztikus. Behuppantam, és olyan volt, mint a Volvóké szokott lenni – minden állítás nélkül úgy éreztem, mintha gipszlenyomat után készült volna. Az én gipszlenyomatom után. És ráadásul az ülés alacsonyan is van – a korábbi Aurisénál négy centivel – ezért szokatlanul sportos az üléshelyzet. Tetszik, állat.

Van egy GT86 is kitéve mellettem, légrugók vannak alatta, benne szimulátor működik, fékezésre térdel, gázadásra gubbaszt, kanyarban dől, közben dobál is. Egyfolytában nyúzza valaki, a vezetési élménytől átszellemült szalonlátogatók százai reggel óta nyálasra berregték benne a szélvédőjét belülről. Majd ha marad időm, megpróbálok bejutni.

Át az Audihoz, csak a nagy folyosót kell átszelni. Itt a TT RS Plus, Genfben már volt ez kupéként, ez alkalommal tető nélkül. Irigy pillantásoktól övezett halálos nyomulás, nagyjából ezt adja. Tudják, 360 lóerős.

No meg az RS 5, ez is végre tető nélkül. Szeretjük benne az autógyártás utolsó sport szívó-V8-asát? Hát persze, hogy szeretjük. 4,2 liter, 450 lóerő, 4,9-es gyorsulás százra. Ezt egyszer kipróbálnám egy spanyolországi versenypályán.

Aztán végre közelről is látom az Audi A3 Sportbacket. Milyen is lenne, jól néz ki, egy ötajtós áhármas, jó kerekekkel, MBQ-platformon, mint a 7-es Golf.

És hogy rendes koncepcióautót is lássunk, ami talán sohase valósul meg, álljon itt három kép a Q2 krosszóverről. Alapja az A1-es Audié, stílusa kicsit a Q3-asé, de nyitott és kétajtós. Hogy ebben a formában kerül-e a suttogott 2015-ös gyártásba, nem hinném, de jól néz ki.

Elkapom még a VW-stand utolsó csücskét, külön szobában sötét autó lakik. Egy nyújtott Phaeton-koncepció, nézzék azt a hátsó lábteret, a pazar fényűzést.

No és itt a tegnap esti, Le Mans-ra szánt Bentley Continental GT3. Nagyon kész autónak néz ki, azon belül pedig szinte még ijesztő is. Csak a Le Mans-i három pozíciólámpa kéne az oldalára, és állhatna is rajthoz.

Verekedésbe hajló tumultus a Porsche standján, konkrétan ökölharc folyik a képek készítéséért, emberek egymásba könyökölnek, teleobjektívek törnek, állványok dőlnek, káromkodást hallani ezer nyelven. A hullámzó hústömeg mögött a Panamera Sports Turismo feszít extra fényben. Ha a régi Panamera egy túlfújt, buta, túlzó Barbie-mobilnak nézett ki, akkor ez a kicsit kombiság felé kacsingató izé annak éppen az ellenkezője - beszarás.

Minden porcikája tökéletes, egyszerre Porsche és luxus-négyajtós. És nézzék a belét, milyen zsír.

Elegem van a 4-es pavilonból, át a szomszédba. Itt laknak Jaguarlandroverék. Régi kedvencem, a Jaguar F-Type öltött végre hivatalosan is testet. Pirosban elmenne Ferrarinak is, bár élőben nagyon kicsike, olyan Mercedes SLK-méret.

Ha az eleje jól néz ki, akkor a negatívba döntött fara egyenesen ámulatos, azok a lámpák pedig szobrászati díj után kiáltanak.

A külső alapján azonban többet vártam volna a belsejétől – nem rossz, de aki Range-Rover utasteret tudott tervezni, az átjöhetett volna egy kis gebinbe a Jaguarhoz, hozzáadni néhány csipetnyi fűszert ehhez.

Az oldalról ajánljuk

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

tegnap, 17:39
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14