A régi világrend szerint a gazdagoknak, burzsujoknak jár csak a személyre szabott kiszolgálás, a különleges figyelem. De a világ változóban van. Legalábbis a Fordnál.

A frissen bemutatott Ford Vignale koncepció szerint a közeljövőben bárki kaphat fejedelmi kiszolgálást, VIP életérzést. Lehetünk szkeptikusak, de ne feledjük, az autóink már most olyan szolgáltatásokat tudnak nyújtani, amiket nem is olyan régen még csúcskategóriás kocsikban sem nagyon lehetett megtalálni. Ma már a legkommerszebb gyártók is úgy dobálóznak autóik kapcsán a „prémium minőség” szókapcsolattal, mint egy beszpídezett késdobáló az ozorai fesztiválon.
Nem is eredménytelenül: a bőrkárpitok, sávtartó automatikák, szellőztetett ülések, finom tapintású anyagok, elektronikus kényelmi extrák korában nem nehéz összezavarodni és elhinni, hogy ez már a Kánaán. Hogy nem kell csillag, vese, négy karika, ugró nagymacska a kocsi elejére, így is minőséget és luxust kapunk. Az átlag felhasználót már így is minőségibb környezet veheti körül az új középkategóriás kocsijában, mint otthon.

Ilyen környezetben valamit villantani kell, amivel kiemelkedik az adott gyártó a többi közül. Jó autót gyártani, sok hasznos és haszontalan extrát kínálni elvben már mindenki tud (de legalábbis nagyon sokan). Hozzáadott érték, személyre szabott kiszolgálás, egyedi, különleges ügyfélkezelés kell a Ford szerint. Az új rendszert a Ford Mondeo Vignale szedán és kombi koncepcióautójának leleplezésével mutatták be. Magasabb felszereltségi szinthez különleges bánásmód, speciális kiváltságok járnak.
Ti mind egyéniségek vagytok!
A piaci elemzők szerint az egyediség a kulcsszó. Kusztomizáció. A názáreti Briannek igaza volt. Mert mi mind egyéniségek vagyunk, és mind azt akarjuk, hogy mind másmilyenek legyünk. És ha már ilyen sokan vagyunk egyéniségek, a világ egyik legnagyobb gyártója egyéni termékeket ad el nekünk. Sorozatban gyártott egyéni termékeket. Erre van igény. B. Joseph Pine II, a Mass Customization: The New Frontier in Business Competition (szabad fordításban: Tömeggyártású egyediség: az üzleti verseny új csatatere) című könyv szerzője egy rövid előadásban meg is világította számunkra a dolgokat.

Példaként az Apple-t és a Starbucksot hozta. Az Apple személyes kiszolgálásra építő értékesítési stratégiája a világ legmagasabb egy bolti négyzetméterre vetíthető bevételi arányszámát produkálja, nagyságrendekkel nagyobbat, mint bármi másé. A titok, hogy minden vevői kérdésre van válasz, felkészült személyzet áll rendelkezésre. Magasra pozícionált terméket, kiemelt ügyfélkezeléssel, magas áron adnak el. Így a végén lesz nekik sok profitjuk, meg elégedett felhasználójuk, amelyik még a vécédeszkára is Apple logós matricát ragaszt. Érdekesebb a Starbucks példa, mert okostelefont, meg tabletet kevesen tudnak gyártani, de kávét főzni bárki. Aztán mégis tömegek járnak Starbucks kávézóba, hogy barna löttyöt ihassanak. Miért? Hát, a kusztomizáció, kérem szépen. Az egyéni igények kiszolgálása az, ami a Starbucks élményt adja. Mert kérhet az ember hosszút, rövidet, kapuccsínót, lattét, karamellel, csokival, koffeinnel, vagy koffeimentesen, mindenféle méretben, zsírszegény vagy zsíros tejjel, szójatejjel, ahogy csak jólesik. És a pénztárnál nagyságrendekkel többet hajlandóak fizetni az emberek, mint ha főztek volna maguknak egy kávét. Mert az élmény számít, meg hogy ott a nevük a papírpoháron, és be van ikszelve, hogy milyen extrákat kértek.
Hogy a fenti állítások mennyire igazak, illetve ha igazak, jók-e az emberiségnek, döntse el mindenki magának. Fordéknál mindenesetre úgy döntöttek, 2015-re bevezetik a Vignale brandet, mint értékesítési koncepciót. Ennek bemutatására állították ki a két különleges Mondeót, amik mindenféle különleges extrát megkaptak: húszcollos alufelnik, krómozott kiegészítők, egyedi kialakítású első lökhárító, ködfényszóró és hűtőrács, steppelt bőrkárpit, no meg a csillogó „Nocciola” fantázianevű Vignale színárnyalat, hogy csak néhányat említsünk. Természetesen minden különleges, exkluzív és minőségi.

A legfontosabb azonban nem az, hogy különleges felszereltséggel rendelhetjük az autónkat, hanem a hozzá kapcsolódó körítés. Kiemelt Ford kereskedésekben lehet majd a Vignale-érzésben megmerítkezni: mint ha saját inasunk segítene a választásban, úgy állíthatjuk össze az autónkat. Anyagmintákat tapogatva, színeket egymáshoz nézegetve, különlegesen kialakított térben hümmöghetünk az értékesítővel együtt, míg megtaláljuk a nekünk legjobban tetsző, egyedi összeállítást.

A különleges, egyedi, saját ízlés szerint legyártott autó átadásakor a kereskedés vezetője mélyre hajolva adja át ünnepélyesen a kulcsokat, a bőr mappába rendszerezett járműpapírokat. A Vignale ügyfelek autóit a karbantartások alkalmával a kereskedés alkalmazottja személyesen veszi át és adja le az ügyfélnek, nincs rohangászás, szervezkedés. A Vignale autókat egy életen át ingyen mosathatják a gazdáik, ez is jár, nem csak a sok, igen exkluzív rendezvényre szóló meghívó. Különleges reptéri, szállodai, banki és éttermi szolgáltatások, klubtagságok színesítik és könnyítik meg a Vignale-ügyfelek életét. Az ember csak kapkodja a fejét, mennyi, de mennyi egyediség.

A koncepció furcsa, nem mindenki van meggyőződve róla, hogy így, ebben a formában működhet. Más gyártók külön márkát alapítottak az ilyen jellegű kitörési kísérleteikhez (lásd: Lexus, Infiniti), meglepő, hogy a Ford csak egy felszereltségi szintként különíti el a magasabb igényeket kiszolgáló palettáját. Ettől még persze akár sikerülhet is az áttörés, és akkor a T-modellel a munkásosztályt legelőször autóhoz segítő Ford megvalósít egy álmot: a munkásosztály süppedő szőnyeget taposva, puha bőrben fetrengve mehet a Paradicsomba, még itt a földön.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
