Mennyit ér egy parkolóhely?
A parkolóhelyek hiánya általános jelenség minden nagyvárosban. Magyarországon sincs ez másképp, főleg Budapesten. Léteznek ugyan P+R parkolók, de kevés, és kicsi a befogadóképességük. Marad az utcán állás, vagy a garázs. De utóbbi drága, vagy nem? Attól függ hol.
Ha valaki egy kerületben bejelentett lakos, nevén az autója, akkor egy személyautóra gond nélkül igényelhet ingyenes parkolási engedélyt. Ilyenkor csak az eljárási díjért kell fizetni. Igen ám, de ez nem garantálja, hogy lesz is parkolóhely a lakóhelye közelében. Az ingyenes parkolóhelyek száma is kevés a fővárosban, ezekért a helyekért még nagyobb a harc. Ha a fő tömegközlekedési csomópontokon működnének P+R parkolók, az sokat enyhítene a helyzeten, de ezekre úgy tűnik, még várhatunk. Pedig a 4-es metró támogatási feltételei között is szerepel tizenhat ilyen építése, de azok közül is csak három kezdett el eddig épülni. Ezek egyébként nélkülözhetetlenek lennének a dugódíj-rendszer bevezetéséhez is. Jelenleg biztos megoldást csak a saját beálló, vagy garázs jelent.
Ha valaki nem jogosult ingyen parkolásra
Ha valaki nem jogosult ingyenes parkolásra, és nincs a közelében ingyenes zóna, ahol nagy szerencsével tud vadászni egy üres helyet, akkor valószínűleg jobban jár, ha bérel egy garázst, mint ha az automatába dobálná a pénzt. Nem mellesleg egyszerűbb és kényelmesebb is. A budapesti parkolási díjak óránként 160-tól 640 forintig terjednek, ahogy egyre beljebb haladunk a városközpont felé. A problémásabb, belső kerületekben 400 forint, vagy annál több. Vannak védett övezetek, ahol nem lehet megállni. Ott egyértelműen csak a saját beálló jöhet szóba.
Arról, hogy milyen lehetőségei vannak annak, aki fedett helyen szeretné tudni autóját, bővebben itt írtunk már. Most azt néztük meg, hogy a legproblémásabb helyeken mennyiért juthatunk saját beállóhoz. A viszonyítás kedvéért mellé tettük, hogy az adott kerületben hány eladó garázs van, és mennyi egy lakás átlagos négyzetméterára. Az információkat az otthonterkep.hu-ról néztük.
Kerület | Átlagos garázsár (mFt) | Lakás m2 ár (eFt) |
I. | 2,86 | 308 |
II. | 2,6 | 348 |
III. | 2,1 | 240 |
V. | 6,69 | 340 |
VI. | 3,2 | 285 |
VII. | 3,12 | 230 |
VIII. | 1,9 | 203 |
IX. | 2 | 268 |
XI. | 2,1 | 277 |
XII. | 2,33 | 334 |
XIII. | 2,06 | 276 |
A táblázatból jól látszik, hogy bár Budán (I., II., III., XI., XII.) magasabbak a négyzetméterárak mégsem olyan magasak a garázsok átlagárai, mint a belső pesti kerületekben (V., VI., VII.), ahol szinte lehetetlen parkolóhelyet találni. Félmegoldás lehet az itt lakóknak egy szomszédos, külsőbb kerületben tárolni az autót, ahol nagyságrendekkel olcsóbbak a garázsok, beállók.
Megint csak a bunkó pestiek...
Vidéken nem ennyire égető a a parkolóhely probléma, ezért a garázsok átlagárai is alacsonyabbak. Az ország nagy részén jellemzően egy és másfél millió forint közé esnek a garázsárak, csak Csongrád és Hajdu-Bihar megyében magasabbak.
Aki a problémás területeken lakik, annak mindenképp érdemes átgondolnia, hogy mindenképpen a lakása közelében szeretne-e parkolni, vagy egyáltalán szüksége van-e autóra. Ha a kérdésekre igen a válasz, mérlegelni kell, hogy mennyit ér az idő, amit parkolóhely-vadászattal, télen a hó-, és jégkaparással töltünk, illetve mennyire bosszankodunk, ha meghúzzák a lökhárítónk.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
