Ma, a Genfi Autószalonon leplezik le az Év Autója győztesét. Csikós Zsolt, a díjat odaígérő nemzetközi zsűri tagja már leadta a saját pontjait a hét döntős autóra. Egyetért? Szavazzon ön is!
1. BMW 2-es sorozat Active Tourer
Nehéz az embernek ódára fakadnia egy olyan autó kapcsán, amely felrúgja a BMW csodás hagyományait, de úgy vélem, a típus vevői soha nem veszik észre, nem is tudják majd talán, hogy az Active Tourer elsőkerékhajtásos. Ha mi is hasonlóan járunk el, és elvetjük a márka pedigréjét, nem marad más a kezünkben, mint egy jól kivitelezett kompakt buszlimuzin. Komfortos, jól használható, de sem a BMW-ség, sem a miniség nincs meg benne, hiányzik a sziporka.
(2 pont)
2. Citroën C4 Cactus
Egy egészen kivételes design kívül és belül, egy kifejezetten barátságos ár és sok-sok tömegcsökkentést célzó intézkedés. Ezeken túlmenően viszont a Cactus nem más, mint egy új modell egy régi alapjain – és ezt érezni is rajta. Tovább rontja a helyzetet, hogy egy autótól a XXI. században elvárt legtöbb funkciót kihagyták belőle. Sajnos itt nincs elég hely felsorolni őket.
(2 pont)
3. Ford Mondeo
Egy vagy két évvel ezelőtt a Mondeo rendkívül esélyes lett volna a címre. Bevezetésének csúszása miatt idén azonban már közel nem olyan friss, az én pontjaim szerint a második helyre csúszik, osztozva az eredményen a Qashqai-jal és a Twingóval. Használhatóságban, komfortosságban, innovációban ugyanazt a szintet hozza, mint fő riválisa, a Passat, de az utastere közel nem olyan igényes, az általános formaterve is kuszább, s – furcsa ilyet mondani egy Fordra – a vezetési élménye sincs a csúcson. Az árai viszont jók.
(4 pont)
4. Mercedes-Benz C osztály
Végre egy C, amely nem akar BMW 3-as lenni! Az új modell elszakad a mezőnytől a belső kialakításával, kivételes menetkényelmével és tiszta formatervével, s ne feledjük, van belőle egy csodálatos hibrid változat is. Nagy hiba volt viszont kihagyni belőle az LCD-s műszeregységet, s a kezelőszervek minőségétől, a kormányzástól és a kocsi árától sem vagyok elájulva.
(3 pont)
5. Nissan Qashqai
Egy sikersztori második fejezete, s ez talán jobb is az elsőnél. A Qashqai egy remekül átgondolt autó, a napi használhatósága példás, utastere tágas, extrafunkciói átgondoltak, kategóriájában pedig a legbiztonságosabb is. Még a gyengébb motorjai is meggyőzők, az autónak markáns a karaktere, az ára pedig telitalálat. Sajnos a belső részletek kialakítását nem hangolták össze elég következetesen, a hátsó üléseken egyes útfelületeken óriási a gördülési zaj, s a rugózás minősége sem kiemelkedő.
(4 pont)
6. Renault Twingo
A Twingónál az újítás a farmotoros elrendezésben rejlik, ám ez csak a Smarttal való együttműködés gyümölcse – ráadásul elszalasztották azt a lehetőséget, hogy a kocsi orrában csomagtartót alakítsanak ki. Igazán kiváló mini ez ettől még; nagy tengelytávja miatt egyáltalán nem bólogat, az első kerekein levő csekély súlynak köszönhetően a kormányzása pontos és finom – bár kicsit talán túl könnyű –, kevés benne a zaj, a fordulóköre pedig párját ritkítóan szűk. De csak a 90 lóerős motorral jó, úgy viszont már nagyon drága.
(4 pont)
7. Volkswagen Passat
A Golf könnyen nyerte a díjat 2013-ban, a Passat pedig továbbviszi a stafétabotot. Könnyű és slank, miközben óriási a hely benne, tankszerű robusztussága ellenére igazán kezes is. Akárhonnan nézzük, rendben van: a kényelme, a takarékossága, az anyagai, kezelőszerveinek pontossága, finoman kidolgozott részletei elismerésre méltók, s értékelnünk kell azt a sok energiát, amit a jó használhatóságának megvalósításába, a fedélzeti rendszerek felhasználóbarátságába öltek a tervezők. A Passat valamennyi motorja harmonikus, egy jó hibrid is felcsillan a kínálatban, s akadnak említésre méltó, egyedi extrák is, például a Trailer Assist, amely az utánfutóval való parkolást teszi gyerekjátékká.
(6 pont)
Az eremény pedig itt olvasható.