A reggel mindig izgalmas egy olyan helyen, ahová az ember vaksötétben érkezett éjszaka.

Bár iszonyatosan fáradtak voltunk a több, mint 1200 kilométeres út után, de a kötelesség nem engedett, így a tartalomgyártás vége fél kettőig elhúzódott, amikor szó szerint elaludtunk, laptoppal az ölben. Ami többek között már csak azért sem kellemes, mert az ember arra riad fel, hogy lángolnak a heréi, de egyáltalán nem álmodja az egészet.
Na mindegy, ettől függetlenül reggel az eső utam az ablakhoz vezetett és minden pontosan olyan volt, ahogy azt az éjszakai szerpentinezés végén elképzeltem. Méregzöld a vászon, olyan sűrű és magas fenyőkkel teli erdők mindenütt, hogy nem látni át rajtuk és ebben a hullámzó, zöld tengerben itt-ott színes rongyként ledobva apró falvak, szürke szalag köti össze őket, keskeny, de sima, kanyargós utak. Hideg van, talán 7 fok, de a levegőt harapni lehet és finom dér csillan meg a ház előtt parkoló Marea amorf testén. Roland Subaruja kicsit lejjebb parkol, mivel este nem akartuk elállni teljesen a kocsibejárót, miután kipakoltunk.

Méghozzá vendéglátóink privát garázsába, amit teljesen természetesen felajánlottak e célra, hiszen tudták, miért jövünk és azt is, hogy hozunk egy rakás cuccot (hiszen csak a négy szerelt kerék is sok helyet foglal): rutinos vendéglátók, nekünk viszont jól esett ennyi kedvesség. Mondjuk azt nem értettük reggel, hogyan lehet fejenként 28 euróból ezt a mindent kihozni ilyen szinten, de nem forszíroztuk és áldottuk a Nordschleife.hu-s Bertalan Mikit, aki a tippet adta. Tisztaság, jó net, külön szobák és remek konyha Kottenborn csendességében: erre volt szükségünk. A Booking.com amúgy tele van jobbnál-jobb szálláshelyekkel a környéken és nem biztos, hogy érdemes a létező legközelebbit kiválasztani, hiszen az időt egy ilyen Touristenfahrt-napon nem az utazás viszi el, hanem a várakozás. Mint minden nyíltnapon a világon.

Persze lényegében a környék minden kis faluja hasonló és nyilvánvalóan mindenki nagyon ráállt a Nordschleifére, hiszen egymást érik a szállók, privát apartmanok és bérházak, kajáldából, vendéglőből pedig annyi van, mint égen a csillag. És persze a sok-sok szuvenír-shop és miegymás, ami egy kisvároshoz (Adenau) kell.
És mindez egyáltalán nem drága, nem lengi körül tömény lehúzás-szag. Nem tudni, hogy a németsége miatt vagy egyszerűen csak így kristályosodott ki az évek folyamán, de ez lepett meg minket a leginkább. Ami egy ilyen Nordschleife-kirándulásban sokba kerül, az az üzemanyag. A mi költségvetésünk csaknem felét is az teszi ki. Idefelé jövet kiszámoltuk, hogy a legköltséghatékonyabb megoldás a repülővel vagy vonattal ideutazás, majd egy gyors autóbérlés. Egy Twingo RS vagy Clio RS tökéletes mindenre, ami itt csak egy kezdővel történhet.

Adenauban – ami tényleg csak pár perc – hatalmas adag falafel-tálat kapunk nyolc euróért, még én sem bírtam betermelni az egészet, pedig ha éhes vagyok, akkor eszem és nincs stop. A hírhedten drága benzinkúton 10-20 euróért lényegében bármilyen pólót vagy sapkát megkapni, a Nordschleife-matricák is baráti áron mennek és naná, hogy veszünk magunknak.
A pálya melletti Devil's Diner volt a leghúzósabb hely, de ez már tényleg nyolc méterre van a palánktól és nagyon amerikai. Ott 10-15 euró egy jó adag kaja, a reggeli szitáló esőben és hűvösben azonban remek hely egy jó, meleg kávéra.

Mivel a Nordschleife még ebben a BTG-konfigurációban is 18,1 kilométer hosszú, így a négy körért elkért 100 euró sem húzós nagyon. Pláne, ha pálya-kilométerre számoljuk át. Ráadásul ez itt a Nordschleife és a legendáriumon túl ez a pálya nagyjából a legnagyobb flash mind közül, amin valaha megfordultam. Hogy miért, arról Bandi ír ezekben a percekben éppen, de sokat beszélgettünk róla és biztosak vagyunk abban, hogy ilyen élmény és ilyen vonalvezetés, kombináció-cunami sehol a világon nincs. Ja, természetesen tetszőleges számú kört nem csak a jegyirodában, hanem mondjuk a benzinkúton is lehet venni. Ugyanazt a kártyát kapjuk, amit hozzáérintünk a beengedő kapuhoz és már mehetünk is. Öt eurót dobnak rá a száz eurós árra a kutasok.

A jegyvásárlásnál amúgy a kutya meg nem nézte, hogy van-e nálunk jogosítvány vagy nincs, aki itt reszkíroz és koppan, az tisztában kell, hogy legyen azzal: a Nordschleife Touristenfahrt idején német autópályának minősül és minden, ami ott tilos, az tilos itt is. És persze úgy is szankcionálják. Lehet, hogy a trükközés tízből kilencszer bejön, de ha egyszer nem, akkor simán lesittelik az embert. Szóval senki nem trükközik, legalábbis nem láttunk slickgumis pályagépet vagy túl hangos autót egyet sem. A maximum az olyan R888-as gumi volt, mint amin mi mentünk. A szabályzat ugyan tiltja a videó- és fénykép készítést az autóban, de ilyenkor ez sem izgatja a pályabírókat: mindenki autójában volt legalább egy kis kamera és persze az okostelefon, amin valamelyik köridőmérő szoftver futott.
Aki szpotterkedni akar, annak nem kell mást tennie, csak pár euróért megvenni a jó minőségű térképet, amin aprólékosan be van jelölve minden parkoló, ahonnan a fotók és a Youtube-videók többsége készül. Azt már csak halkan mondom, hogy pl. a Brünnchen-saroknál lényegében az autóból egyenesen a szalagkorláthoz szállunk ki. Olyannyira, hogy akár rá is ülhetünk, ha merünk.
Summa-summarum, a Nordschleife nem csak a pálya miatt zseniális, hanem azért is, mert az egész környék ráállt a benzinvérűek kiszolgálására. Van százas benzin mindenhol, sok-sok műhely, egészen olcsó, ugyanakkor minőségi szállláslehetőség, rengeteg gumis, remek úthálózat és elfogadható árak. Emiatt egy percig sem érezzük magunkat átverve, még akkor sem, ha történetesen éppen át vagyunk.
És ez megadja az alaphangot piszkosul.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
