Ki volt az éjszakai Titokzatos Fűnyíró Ember az M5 bevezetőn?
Kedden délután, pár perccel négy óra előtt mentem hazafelé robogóval, és a Gyáli út felüljáróján haladva egy fura, szikár fűnyíró emberre lettem figyelmes az úttest jobb szélén.
A figyelmesnek levés tényállása úgy került fennforgásra, hogy mire megfogalmazódott bennem, nehogy ez a majom eltaláljon valamivel, a gépi szegélyvágó máris felém lőtt valamit. Ilyesminek az ember nem örül a motoron, még akkor sem, ha van rajta bukó és motoros kabát. Ez egy olyan szakasz, ahol 70-nel szabad menni, ilyen tempónál már egy méhecske is üt, hát még a méhlegelő-nyíró géppel kilőtt kő.

Amikor eltalálta a fejemet, kiderült, hogy csak valamilyen növényi darab volt. Kissé pipa lettem, mert az ilyen szegélyvágós nyírásokat úgy szokás csinálni, hogy egy paravános különítmény óvja az autókat a röpködő mindenfélétől, főleg a kövektől. Nekem szerencsém volt. Viszont ez a dolog mindennel együtt lezajlott két másodperc alatt, mentem tovább, és el is felejtettem.
Fűkaszás ámokfutás az út szélén
Most szerencsém volt, mert csak a mellkasomat találta el a felpattanó kő, de lehet, hogy máskor a szememet lövi ki.

Hazaértem, elintéztem a maradék melót, de a feleségem esti műszakos volt, gondoltam, elé megyek a Boráros térre, mert onnan már nagyon lassan jut haza este fél kilenc felé. Megyek a Nagykőrösi úton befelé – ez ugyanaz az útvonal, amit M5 bevezetőnek hívnak, ennek a folytatása a már említett Gyáli út. Szépen halad a forgalom a belső sávban, majd az előttem menő kocsi félrehúzza a kormányt és hopp, ott van előttem a Titokzatos Fűnyíró Ember. Ugyanaz a szikár alkat, ugyanaz a szétkopott láthatósági mellény, ami ebben az állapotában jobb lenne láthatatlansági mellény néven emlegetni. És megy a szegélyvágóval, méghozzá az úttesten, ott, ahol már szalagkorlát van, hogy félre se tudjon ugorni.
Szerencsére volt fedélzeti kamera a kocsiban:
Mindössze annyi változott, hogy az út széléről az elválasztó sávba ment át, nem tudom hogyan, hiszen oda születni kell. Elég jól elhaladt 4,5 óra alatt a melóval! Lemértem a Google Maps segítségével, 2,1 km-t szegélynyírt le. Azaz óránként majdnem 470 métert!

De mi lett volna, ha bármelyikünk megölte volna a másikat? Először ő engem a motoron, mert mondjuk az ijedtségtől vagy a fájdalomtól elesek a hetvennel menő autók között, ha kővel talál el; vagy én őt, mert nem veszem észre, ahogy előkerül a félrehúzódó kocsi takarásából.
Nagy híve vagyok annak, hogy az útfenntartó cégek elvégezzék a munkájukat, de azért írja már meg valaki, hogyan kaphatja egy ember azt a parancsot, hogy álljon neki egymaga az autók között szegélyvágózni? És folytassa a munkát sötétedés után is, ott is nyírjon, ahol nem lehet bemenni a kétoldali szalagkorlát közé? Lehet, hogy ez a fickó (mármint a Titokzatos Fűnyíró Ember) ennyire bátor, nem vesz tudomást a veszélyhelyzetekről, netán adrenalinfüggő és az utolsó parlagfű-kezdeményt is meglátja a sötétben, sőt, ő az Útfenntartás Fenegyereke vándorserleg örökös tulajdonosa, de hogy az istennyilában történhet ez meg 2021-ben Magyarországon? Az, hogy közben hány autót lőtt meg kaviccsal, most ne is firtassuk, csak reménykedjünk, hogy túlélte a műszakot.
Milyen magas legyen a sövény a zebránál?
Mondjuk két és fél méter? Így legalább nem mernek átszaladgálni a piroson az átkozott gyalogosok!
Tökön, dinnyén keresztül!
Valódi terepen a szegény ember SUV-jai: a Sandero Stepway és a Tipo Cross, a két legolcsóbb mindentudó.
A poént a végére hagyom, hazafelé jövet, úgy 27 perccel később az embert ismét sikerült észrevenni a túloldalon, pont egy lámpa alatt volt, így egészen jól kivehető. Ha a fedélzeti kamera koordinátái pontosak, akkor újabb 220 métert halad előre, nem tudom, hányan kaptak közben a szívükhöz. Az látszik, hogy már fáradt egy picit, és romlott a nyírási sebessége, de így is gratulálnék, ha így halad, hamarosan Kecskemétre ér. A múltkor kipróbáltam, nem könnyű meló ám ez, nehéz és hangos a gép, meg vibrál is. Az is megeshet, hogy nem is ugyanaz a fickó volt, de ettől függetlenül: biztosan így kell a füvet lenyíratni?
Amíg megtudjuk, mi az oka a különös módszernek, addig is szavazzunk:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
