860 ezer forint járt volna, a biztosító 350 ezret utalt
László tíz napja hozta el a szalonból az új K Astráját. Kislánya aznap megkérte, hogy menjenek el a közeli játszóházba. A család felkerekedett és már éppen odaértek, amikor egy ráfutásos baleset vétlen résztvevőivé váltak. Szerencsére az ütközésben csak az autó sérült, és akár végződhetett volna ugyanúgy az eset, mint ahogy hasonló több száz koccanás is. Azonban elhangzott egy nagyon fontos félmondat: „majd mindenképpen kérd az értékcsökkenési kártérítést!”
László elsőre nem is nagyon értette, ezért egész este az internetet bújta a válaszért. Ahogy beleásta magát a témába, és kirajzolódott számára, hogy ez bizony nem lesz egy könnyű menet a biztosítóval, mivel nincsenek konkrétumok a biztosító oldalán, illetve ezt az ügyet csak a javítás után lehet elindítani.

Amíg zajlott az autó javítása, áldozatunk tovább gyűjtötte az infókat, illetve megpróbálta megbecsültetni, mekkora összegre is számíthat a biztosítótól (ne feledjük, ez az összeg a javításon felül jár a károsultnak). Különböző szakértők szóbeli véleménye alapján 500 000 Ft és 750 000 Ft közé becsülték a kártérítés összegét. A becslés az autó úgynevezett kárkori értékén (amennyit a baleset előtti pillanatban ért) és a javítási költségen alapult – ez alapján próbálták kiszámolni, hogy a javított autó mennyivel ér kevesebbet, mintha sérülésmentes lenne.
László a beszerzett ismeretekkel felvértezve megkereste a károkozó biztosítóját, és megkérdezte, milyen számítási mód alapján kalkulálják ki a neki járó értékcsökkenési kártérítést. A biztosító válasza az volt, hogy Dr. Melegh Gábor módszerét használják. Ezt követően egy sima egyszerű e-mailben kérte a biztosítótól az értékcsökkenési kártérítést. Bő egy hónap múlva jelezték neki, hogy 350 567 forint az értékcsökkenési kártérítés, amit a megadott számlaszámra hamarosan elutalnak. Ne feledjük korábban a szakértő 500 és 750 ezer forint közötti összeget állapított meg!
Az első ajánlatot nem kötelező elfogadni, László sem hagyta magát, és beleállt a dologba. Fellebbezett a döntés ellen, és láss csodát, a biztosító egy hétre a fellebbezést követően további 144 433 Ft-ot utalt. Ezzel az összeggel együtt már közel jártak az 500 ezer forinthoz, amit a szakértő alsó összeghatárként korábban megadott. László ezen a ponton feltette magának a kérdést: hol vagyok átverve?
A biztosító ugye szó nélkül kifizetett egy összeget, amit Dr. Melegh Gábor módszere szerint számoltak ki, majd miután ez az összeg nem felelt meg a károsult számára, hozzácsaptak még egy kicsit.
Lászlónak nem volt világos az ügymenet, ezért felkereste Dr. Melegh Gábort (hiszen a biztosító az ő módszerére hivatkozott), és bemutatta neki a biztosító számítását. A szakértő rövid időn belül megállapította, hogy az eredeti számítási képletet a biztosító módosította, és így kevesebb kártérítést számított ki. László ismét billentyűzetet ragadott és egy Dr. Melegh Gábor által hitelesített szakértői véleményt küldött a biztosítónak. Ebben a véleményben 862 720 forint szerepelt.
Ami ez után történt az maga volt a vegytiszta beismerés, a biztosító vita és egyéb komment nélkül elutalta a maradék összeget, és végül a balesetet követő negyedik hónapban 862 720 forint megérkezett László számlájára. A 350 ezer és 860 ezer forint között óriási a különbség. Ez a négy hónapos küzdelem aztán beindította László fantáziáját.
„Valamikor az ügy lezárását követően éppen zuhanyoztam, amikor eszembe jutott, vajon mennyi ilyen eset lehet egy évben, és vajon az emberek miért nem tudják ezt az egészet? Tisztán emlékszem arra az estére csak úgy záporoztak a kérdések a fejemben” – meséli László, hogyan indult el a kártérítésed.hu, majd a Totalcarral közös szolgáltatás, a TotálKártérítés– „úgy voltam ezzel az egész dologgal, hogy szívesen fizettem is volna érte, csak gyors és hatékony eredménye legyen az ügyintézésnek. Persze vannak lehetőséget, ügyvédek, kárszakértők, de ők a peres eljárások felé tolják az ügyeket, ami rengeteg idő és még több pénz. A célom az volt, hogy valami egyszerű dolgot építsek. Mondani könnyű, de sok-sok kutatás és utánajárás, infógyűjtés, jogszabályok átolvasása után rájöttem nem vagyunk messze a megoldástól.”
László akkoriban banki digitalizációval foglalkozott, elkezdte összeállítani, mire lenne szüksége egy olyan szolgáltatáshoz, ami megkönnyítheti az ügyintézést bárki számára. TotálKártérítés lényege, hogy károsultként bizonyos adatok megadása után a rendszer egy kalkulátor segítségével pontosan megadja, mekkora az adott esetben az értékcsökkenési kártérítés. Itt nagyon fontos, hogy pontos összegről van szó, nem egy tól-ig keretről. Elméletileg akár elég is lehetne ezt a kalkulált összeget elküldeni a biztosítóknak, de László tapasztalata szerint ez nem ilyen egyszerű.
Így szerezz több pénzt a biztosítótól
A TotálKártérítés kalkulátora segít kiszámítani, hogy mekkora értékcsökkenési kártérítés jár önnek egy baleset után. Az értékcsökkenési kártérítést akár 5 évre visszamenőleg is kérheti!
„Szeretném azt mondani, hogy elég. De sajnos a biztosítók nem így működnek. Éppen ezért a kalkuláció mellett, hitelesített műszaki szakértői véleményt is lehetőség van megvásárolni, amit természetesen Dr. Melegh Gábor elektronikus aláírásával lát el.” – ez utóbbit viszont a biztosítóknak el kell fogadniuk. A kalkuláció összege 4990 Ft, míg a szakértői vélemények díja sávosan változik, attól függően mekkora a kalkulált összeg. Viszont ez a költség a számlák bemutatásával visszaigényelhető a károkozó biztosítójától.
A megjelenést a TotálKártérítés és a karteritesed.hu támogatta.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
