860 ezer forint járt volna, a biztosító 350 ezret utalt

2021.10.12. 14:08

László tíz napja hozta el a szalonból az új K Astráját. Kislánya aznap megkérte, hogy menjenek el a közeli játszóházba. A család felkerekedett és már éppen odaértek, amikor egy ráfutásos baleset vétlen résztvevőivé váltak. Szerencsére az ütközésben csak az autó sérült, és akár végződhetett volna ugyanúgy az eset, mint ahogy hasonló több száz koccanás is. Azonban elhangzott egy nagyon fontos félmondat: „majd mindenképpen kérd az értékcsökkenési kártérítést!”

László elsőre nem is nagyon értette, ezért egész este az internetet bújta a válaszért. Ahogy beleásta magát a témába, és kirajzolódott számára, hogy ez bizony nem lesz egy könnyű menet a biztosítóval, mivel nincsenek konkrétumok a biztosító oldalán, illetve ezt az ügyet csak a javítás után lehet elindítani.

karter

Amíg zajlott az autó javítása, áldozatunk tovább gyűjtötte az infókat, illetve megpróbálta megbecsültetni, mekkora összegre is számíthat a biztosítótól (ne feledjük, ez az összeg a javításon felül jár a károsultnak). Különböző szakértők szóbeli véleménye alapján 500 000 Ft és 750 000 Ft közé becsülték a kártérítés összegét. A becslés az autó úgynevezett kárkori értékén (amennyit a baleset előtti pillanatban ért) és a javítási költségen alapult – ez alapján próbálták kiszámolni, hogy a javított autó mennyivel ér kevesebbet, mintha sérülésmentes lenne.

László a beszerzett ismeretekkel felvértezve megkereste a károkozó biztosítóját, és megkérdezte, milyen számítási mód alapján kalkulálják ki a neki járó értékcsökkenési kártérítést. A biztosító válasza az volt, hogy Dr. Melegh Gábor módszerét használják. Ezt követően egy sima egyszerű e-mailben kérte a biztosítótól az értékcsökkenési kártérítést. Bő egy hónap múlva jelezték neki, hogy 350 567 forint az értékcsökkenési kártérítés, amit a megadott számlaszámra hamarosan elutalnak. Ne feledjük korábban a szakértő 500 és 750 ezer forint közötti összeget állapított meg!

Az első ajánlatot nem kötelező elfogadni, László sem hagyta magát, és beleállt a dologba. Fellebbezett a döntés ellen, és láss csodát, a biztosító egy hétre a fellebbezést követően további 144 433 Ft-ot utalt. Ezzel az összeggel együtt már közel jártak az 500 ezer forinthoz, amit a szakértő alsó összeghatárként korábban megadott. László ezen a ponton feltette magának a kérdést: hol vagyok átverve?

A biztosító ugye szó nélkül kifizetett egy összeget, amit Dr. Melegh Gábor módszere szerint számoltak ki, majd miután ez az összeg nem felelt meg a károsult számára, hozzácsaptak még egy kicsit.

Lászlónak nem volt világos az ügymenet, ezért felkereste Dr. Melegh Gábort (hiszen a biztosító az ő módszerére hivatkozott), és bemutatta neki a biztosító számítását. A szakértő rövid időn belül megállapította, hogy az eredeti számítási képletet a biztosító módosította, és így kevesebb kártérítést számított ki. László ismét billentyűzetet ragadott és egy Dr. Melegh Gábor által hitelesített szakértői véleményt küldött a biztosítónak. Ebben a véleményben 862 720 forint szerepelt.

Ami ez után történt az maga volt a vegytiszta beismerés, a biztosító vita és egyéb komment nélkül elutalta a maradék összeget, és végül a balesetet követő negyedik hónapban 862 720 forint megérkezett László számlájára. A 350 ezer és 860 ezer forint között óriási a különbség. Ez a négy hónapos küzdelem aztán beindította László fantáziáját.

„Valamikor az ügy lezárását követően éppen zuhanyoztam, amikor eszembe jutott, vajon mennyi ilyen eset lehet egy évben, és vajon az emberek miért nem tudják ezt az egészet? Tisztán emlékszem arra az estére csak úgy záporoztak a kérdések a fejemben” – meséli László, hogyan indult el a kártérítésed.hu, majd a Totalcarral közös szolgáltatás, a TotálKártérítés „úgy voltam ezzel az egész dologgal, hogy szívesen fizettem is volna érte, csak gyors és hatékony eredménye legyen az ügyintézésnek. Persze vannak lehetőséget, ügyvédek, kárszakértők, de ők a peres eljárások felé tolják az ügyeket, ami rengeteg idő és még több pénz. A célom az volt, hogy valami egyszerű dolgot építsek. Mondani könnyű, de sok-sok kutatás és utánajárás, infógyűjtés, jogszabályok átolvasása után rájöttem nem vagyunk messze a megoldástól.”

László akkoriban banki digitalizációval foglalkozott, elkezdte összeállítani, mire lenne szüksége egy olyan szolgáltatáshoz, ami megkönnyítheti az ügyintézést bárki számára. TotálKártérítés lényege, hogy károsultként bizonyos adatok megadása után a rendszer egy kalkulátor segítségével pontosan megadja, mekkora az adott esetben az értékcsökkenési kártérítés. Itt nagyon fontos, hogy pontos összegről van szó, nem egy tól-ig keretről. Elméletileg akár elég is lehetne ezt a kalkulált összeget elküldeni a biztosítóknak, de László tapasztalata szerint ez nem ilyen egyszerű.

Kapcsolódó
Így szerezz több pénzt a biztosítótól

Így szerezz több pénzt a biztosítótól

A TotálKártérítés kalkulátora segít kiszámítani, hogy mekkora értékcsökkenési kártérítés jár önnek egy baleset után. Az értékcsökkenési kártérítést akár 5 évre visszamenőleg is kérheti!

„Szeretném azt mondani, hogy elég. De sajnos a biztosítók nem így működnek. Éppen ezért a kalkuláció mellett, hitelesített műszaki szakértői véleményt is lehetőség van megvásárolni, amit természetesen Dr. Melegh Gábor elektronikus aláírásával lát el.”  ez utóbbit viszont a biztosítóknak el kell fogadniuk. A kalkuláció összege 4990 Ft, míg a szakértői vélemények díja sávosan változik, attól függően mekkora a kalkulált összeg. Viszont ez a költség a számlák bemutatásával visszaigényelhető a károkozó biztosítójától.

A megjelenést a TotálKártérítés és a karteritesed.hu támogatta.

Az oldalról ajánljuk

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Nem látszik rajta az erő
  • Belsőség

Nem látszik rajta az erő

Azért a szívó V8 még mindig jó.

5 órája
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14