2,9 milliós kárt okozott az autó, ami arra sem járt
Érdekes kérdéseket vet fel a következő történet: Attiláék cége postai úton kapott egy levelet az Allianz biztosítótól, hogy Peugeot Boxer kisteherautójuk Szerbiában balesetet okozott, így a károsult részére Attiláék kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának terhére 2,9 millió forintnyi összeget átutaltak. Az első csavar a történetben, hogy az említett autó nem járt Szerbiában abban az időpontban.
Attila ezt természetesen szóvá tette a biztosítónál, ezután az ügyfélszolgálat némi türelmet kért. Közben Attila gyanút fogott, hogy esetleg egy kevésbé ismert biztosítási csalás áldozatává váltak, így feljelentést tett a rendőrségen csalás miatt. Az Allianz eközben válaszában azt ígérte, hogy kivizsgálja az esetet és visszaállítják az eredeti állapotot - Attila esetében tehát minden visszaállt az eredeti kerékvágásba, nem kellett pereskednie, a tévesen neki tulajdonított baleset kikerült a biztosítási előéletéből.

De hogyan lehetett összekeverni egy Peugeot Boxert egy Volvo S60-nal?
Valószínűleg rendszámelírás történt, hiszen a céges Peugeot Boxer és az állítólagos balesetben felelős Volvo S60 rendszáma mindössze egyetlen karakterben különböznek. A kötvényszámot pedig a MABISZ adta ki rendszám alapján a szerbeknek, akik nem ellenőriztek semmit, hiszen az a biztosító felelőssége. Mivel az ügyben rendőri intézkedés is történt Szerbiában a helyszínen, így állítólag az ügyben eljáró helyi ügyvéd írta el a rendszámot. Az ügy Attila szempontjából pozitívan ért véget, az Allianz hivatalos levélben kért elnézést - így számára már csak egy rendőrségi meghallgatás van hátra, hiszen korábban feljelentést tett csalás gyanújával.
Kérje az értékcsökkenési kártérítést is!
Amennyiben az elmúlt 5 évben 6 évesnél fiatalabb autójával volt káreseménye, nem csak a helyreállítást, de az autó használtpiaci értékében bekövetkezett értékcsökkenést is köteles a károkozó biztosítója megtéríteni, akár visszamenőleg is! A TotálKártérítés kalkulátor segítségével kiszámolhatja, mekkora értékcsökkenési kártérítésre jogosult, ami jellemzően több százezres vagy akár milliós tétel is lehet.
Ezen felül a TotálKártérítés felületen keresztül hitelesített szakértői véleményt is igényelhet, mellyel alátámaszthatja a teljes értékcsökkenési kártérítési összegre való igényét.
További részletek és kalkuláció: totalkarterites.hu
860 ezer forint járt volna, a biztosító 350 ezret utalt
László harca az értékcsökkenési kártérítésért: kijárta az utat, hogy ne neked kelljen.
Mennyire gyakori egy ilyen elírás?
Dr. Kozma Tamás, a www.karterito.hu témában szakértő jogásza megerősítette, hogy valóban az a mindennaposan bevett gyakorlat, hogy - különösen külföldi állampolgárságú, balesetet okozó autós esetén az ügyvédek meghatalmazással, valamint a baleset megtörténtét igazoló dokumentumokkal, amikből egyértelműen kiderül a gépjármű rendszáma (rendőrség által a helyszínen felvett jegyzőkönyv, baleseti kárbejelentő, stb.) a MABISZ-hoz fordulnak, akik általában néhány napon belül meg is küldik a választ. Ebből derül ki, hogy hol rendelkezett az okozó gépjármű felelősségbiztosítással, mi a kötvényszáma és hogy ki az adott biztosító hazai levelezőpartnere, ha az éppen nem rendelkezik hazai fiókvállalattal.
Ilyenkor a levelezőpartnerek általában nem hoznak önállóan döntést (legalábbis a kommunikációjuk legtöbbször erről szól) arra hivatkozva, hogy ők csak átnézik az ügyet, összeállítanak egy javaslatot, amit egyeztetnek az adott biztosítóval, ezért lassabb a döntési folyamat.
Ehhez kapcsolódó érdekesség, hogy a levelezőpartnerek nem minden esetben biztosítótársaságok, hanem lehetnek olyan kárrendezéssel megbízott cégek is, mint amilyen például az AVUS. Ez a partnerlista folyamatosan aktualizálva egyébként megtalálható a MABISZ honlapján is.
Dr. Kozma Tamás azt is megerősítette, hogy valóban a biztosító felelőssége vizsgálni az adatok pontosságát, ám mivel nekik nem érdekük, hogy indokolatlanul szórják a pénzt és kifizessenek olyan károkat, amiket nem kellett volna, így inkább az egyén felelőssége merül fel ilyen esetekben. Magyarul: az ügyintéző is tud hibázni, ott is átcsúszhat a rendszeren egy-egy hibás adat, ami ilyen esetekhez vezet. Persze joggal merül fel a biztosítási csalás gyanúja is, ám az ilyen ügyek szintén egyénhez és nem biztosítókhoz köthetőek. Tamás szerint még az is eredmény, hogy az Allianz viszonylag gyorsan visszaállította Attiláék Bonus-Malus besorolását, mert ez sem mindig zajlik egyszerűen a tapasztalatok szerint. Egyébként a biztosító a rendelkezésére álló adatok alapján dönthet kifizetésről akkor is, ha az ügy még folyamatban van, mert például az okozó nem ismeri el a felelősségét a hatóságok előtt.
Ahogy a repülésben is előfordulnak balesetek a többszörösen túlbiztosított rendszerek ellenére is, úgy egy ügyintézésbe is csúszhat nem egy apró hiba - ebben az esetben például kettő együtt okozhatta a leírt helyzetet. Ám ha a Volvo tulajdonosa esetleg magára ismer és ő sem járt akkor Szerbiában, vagy netán neki is emelkedett a Bonus-Malus besorolása, akkor az már nem lehet a véletlen műve - akkor már nem elírással, hanem csalással van dolgunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
