Milyen idő lesz holnap? - kérdeztem bambán az első nap még mit sem sejtve, de a bot udvariasan válaszolt, anélkül, hogy kinevetett volna. Aztán jött az árversenyképesség, a kapcsolt járművek, munkaerő átalakulás és mobilitási platformok - hogy mi van?
Karottával néhány hete teljesen rákattantunk a mesterséges intelligenciára, és annak szinte minden jelenleg elérhető formáját teszteltük vagy teszteljük épp. Na jó, valójában ő már hetek óta fejtegeti a rendszert, én pedig csak néhány napja írom az újabbnál újabb Midjourney promptokat, és teszem fel az általam bonyolultnak vélt, valójában a Generative Pre-trained Transformer (GPT) tudásához mérten nevetséges kérdéseimet. Áldozatom tehát nem más, mint a közelmúltban berobbant Chat GPT, annak is a fizetős, az ingyenesnél sokkal fejlettebb négyes modell variánsa.
Milyen idő lesz holnap? - kérdeztem bambán az első nap még mit sem sejtve, és a bot udvariasan válaszolt anélkül, hogy kinevetett volna.

Ma már persze tudom, hogy azon sem lett volna szabad meglepődnöm, ha egyszerűen csak fogja magát, kilép és bezárja az ablakot, gondolván: na pasztmek, egy újabb hülye humán!
Ugyanis az AI messze túlszárnyalta minden képzeletünket, és hibái ellenére is olyan elképesztő tudást birtokol, ami záros határidőn belül megváltoztatja az életünket, csak az a kérdés, hogy kinek milyen irányba.

Önálló véleménye nincs - egyelőre -, válaszait a vele megetetett tudás szerint generálja, de mondandója szerkezetileg és nyelvtanilag is szinte hibátlan - igen, magyarul is - , sőt érti, ha visszakérdezel, és elnézést kér, ha lecseszed, mert úgy véled, hogy tévedett. És téved, sokszor és komolyan, ám ennél is rosszabb, hogy a hibás információkat olyan magabiztossággal közli, majd támasztja alá, hogy néha a legabszurdabb válaszok láttán is komolyan elbizonytalanodunk.
Az AI, vagyis a mesterséges intelligencia részben a mi reakcióink alapján is fejlődik, vagyis ha téved, és ezt többen is jelezzük neki, azt megjegyzi, és a következő alkalommal már a helyes megoldást dobja. Jelen tudása 2021 szeptemberéig terjed, vagyis az ezt követő világról csak ímmel-ámmal vannak információi - ha megkérdezzük ezt amúgy is letagadja - , de ez bizonyára nem lesz mindig így.

Na, de most feltettünk neki egy kérdést, válaszát pedig alább olvashatjátok változtatás nélkül, a cikk végén pedig szavazzatok, hogy hülyeséget írt-e, vagy megadjuk neki a pontot! Ja, és a képeket is ő kreálta.
Kérdés: Mi az európai autógyártók jövője?
ChatGPT: Az európai autógyártók jövője számos tényezőtől függ, amelyek befolyásolhatják az iparág növekedését és sikerét. Néhány fontos trend és kihívás, amelyekkel az európai autógyártóknak szembe kell nézniük:
- Elektromos járművek (EV): Az európai autógyártók jelentős erőforrásokat fektetnek be az elektromos járművek fejlesztésébe és gyártásába. Az EV-piac növekedésének fokozása érdekében az EU szigorúbb környezetvédelmi előírásokat és támogatásokat vezet be. A jövőben az európai autógyártók versenyképessége nagyban függ majd az elektromos járművek technológiai fejlődésétől és árversenyképességétől.
- Önvezető technológia: Az önvezető technológia fejlődése szintén jelentős hatással lehet az európai autógyártókra. Az iparág azon képessége, hogy integrálja ezt a technológiát a jövő járműveibe, és biztonságos, hatékony megoldásokat kínáljon, kulcsfontosságú lesz a versenyben.
- Környezetvédelmi szabályozások: Az európai autógyártókra nehezedő környezetvédelmi előírások és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású járművek iránti igény várhatóan tovább erősödik. Emiatt a gyártóknak folyamatosan fejleszteniük kell kell, hogy megfeleljenek a szigorodó előírásoknak és a fogyasztói igényeknek.
- Globalizáció és verseny: Az európai autógyártóknak szembe kell nézniük a globális versennyel, különösen az ázsiai és amerikai gyártóktól. A hatékony termelés, a költségcsökkentés és az új piacokra való terjeszkedés kulcsfontosságú lesz a versenyben való helytálláshoz.
- Digitalizáció és kapcsolt járművek: Az autóipar egyre inkább a digitalizációra és a járművek internetre csatlakoztatására összpontosít. Az európai gyártóknak fejleszteniük kell a kapcsolt járművek technológiáit, hogy biztosítsák a fogyasztók elvárásainak való megfelelést és versenyképesek maradjanak a globális piacon.
- Mobilitási szolgáltatások: Az autóipar egyre inkább a mobilitási szolgáltatásokra összpontosít, mint például a közös használatú autózás (car-sharing) és a mobilitási platformok. Az európai autógyártóknak alkalmazkodniuk kell ehhez a változáshoz, és új üzleti modelleket kell kialakítaniuk a jövőbeni piaci lehetőségek kiaknázása érdekében.
- Környezetbarát anyagok és fenntartható gyártás: Az autógyártóknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a környezetbarát anyagok használatára és a fenntartható gyártási folyamatokra. Ez magában foglalja az újrahasznosított anyagok felhasználását, az energiahatékonyságot és a környezetre kevésbé káros gyártási technológiák alkalmazását.
- Munkaerő és képzés: Az európai autógyártók munkaerejének átalakulása a technológiai fejlődéssel párhuzamosan szükségessé teszi a dolgozók képzését és átképzését. A vállalatoknak befektetniük kell munkavállalóik képzésébe és fejlesztésébe, hogy versenyképesek maradhassanak a folyamatosan változó iparágban.
Összességében az európai autógyártók jövője változatos kihívásokkal és lehetőségekkel teli. A siker elérése érdekében a gyártóknak képesnek kell lenniük a változó piaci környezethez való gyors alkalmazkodásra, a fenntartható és innovatív technológiák bevezetésére, valamint a versenyképes és vonzó termékek és szolgáltatások kínálatára.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
