Berobbanó hátsó üveg, törött beltéri műanyagok, maszatkarcos tetőkárpit – talán ez a három leggyakoribb sérülés, amit mindenféle nagyobb tárgy szállítása közben tudsz okozni az autódban, de Balló Marci látott már fékezéskor repült vasdarabtól betört rádiókijelzőt, és egyéb extrém foltokat is. Ilyenkor mindig azon gondolkodom: évente 2-3 alkalomra nem könnyebb és olcsóbb bérelni egy teherautót, mint a saját autódat tönkretenni? Ráadásul most már Vivaro-méretű autót is tudsz GreenGo-applikációból bérelni.
Ha nagyon keveset használod a saját autód, szinte egész biztos, hogy nem pénzügyi, racionális érvek állnak mögötted a rövid- vagy középtávú bérléssel szemben, hanem a megszokás és a szubjektív érzelmek: nincs is ezzel semmi gond, én is inkább szeretem, mintsem kihasználom az autóimat, viszont ezzel párhuzamosan, vagy pont emiatt előfordul, hogy autómegosztó appot használok.
Ha nem akarom a saját autómat leparkolni a belvárosban, de sok a cucc, simán bepattanok egy GreenGóba, annak viszont különösen örülök, hogy ha hirtelen el kell vigyek egy bútort vagy végre lomtalanítást tartok majd a garázsba, ki tudok bérelni egy Kangoo, vagy akár Vivaro méretű autót is akár percalapon, akár egy napra.
Mit tud a Vivaro-e?
A Stellantis-csoport még nem is létezett, de az Opel már a PSA-é volt, amikor kiderült, hogy a nagy méretű, francia elektromos furgonok érkeznek Opel-logóval is. A motor ugyanaz a 100 kW teljesítményű, 136 lóerős, amit az első elektromos Corsából vagy Peugeot 208-ból is ismerhetünk, viszont a villanymotor miatt azonnali 260 Nm nyomatékkal lehet számolni, a terhelhetőséggel tehát biztos nem lesz gond.
A GreenGo pedig a lehető legnagyobbat választotta minden szempontból. A 75 kWh kapacitású akkumulátor került bele, WLTP szerint 300 kilométer fölötti a hatótávja, de a valóságban is 220-270 kilométerre eljut egy töltéssel. Ez a leghosszabb, L3-as változat, 5,3 méter hosszú és 4,4 m³-es raktere van, nem sok olyan, B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető furgon van, ami ennél többet nyel el. 276x124x128 centiméter a raktér, a háromszemélyes kabin utasüléseit pedig fel lehet hajtani, így extra hosszú rakomány is belefér, és a kötözőszemekkel pedig az áru rögzítése is könnyen megoldható. Elöl összesen három személy ülhet.
A bérlés a bevezetési időszakban pontosan ugyanúgy működik, mint bármelyik autó esetén: a térképen szűrve is látod az elérhető autókat, látod, milyen autópálya-matrica van rajta és meddig érvényes, illetve természetesen a tarifákat is.
Most még csak a Green Premium havidíjas előfizetők élvezhetik, később a normál felhasználóknak is kinyílik, az árak már itt is megvannak: havidíjas csomag nélkül 380 forintért indítod a bérlést, 99 forintot fizetsz a vezetéssel töltött percekért, 70 forintot a parkolásért, és ha 100 kilométer fölött autózol, 48 forintos kilométerdíjat számláznak még ki neked, illetve egy egész napra is kiveheted, 23 680 forintért: ha láttál mostanában költöztetési árakat, tudod, hogy mennyire olcsó ez.
A havidíjas Green Premium csomag természetesen olcsóbb lesz, csak 55 forint az autó percdíja, 36 forintért parkolhatsz, és havonta egyszer a 19 680 forintos napidíj feléért viheted el. Nyugodtan kihasználhatod az autó hatótávját, és elhagyhatod vele akár a megyehatárt is a napi bérléssel, csak az a lényeg, hogy ellenőrizd az autópálya matrica meglétét, illetve a napi bérlésnek megfelelően vidd vissza az autót.
Fontos tudnod, hogy a teherautók bérlését – legyen az akár a Kangoo, akár a Vivaro – csak a város bizonyos területein állíthatod le, nem a teljes GreenGo zónában, de ezt a térkép elég pontosan jelzi, és viszonylag sok is van belőlük Budapesten, egyebek közt a Nyugati pályaudvar vonzáskörzetében, a Széll Kálmán tér körül, a Corvin környékén és a Bartók Béla útnál is. Ekkora teherautót bérelni sosem volt még ennyire könnyű Budapesten! További részletekért kattints ide!
A cikk létrejöttét a GreenGo támogatta.