Pál a tilosban jár: az OMSZ szóvivője elismerte, hogy "tilosban parkolt" a Margitszigeten szolgálati autójával
Győrfi Pál nem kertel, ha a felelősség vállalásáról van szó, hiszen derekasan kiállt a nyilvánosság elé és vállalta: hibázott. Előfordul ez mindenkivel, néha én is benézek egy-két közúti jelzést vagy felfestést. Befizetem a bírságot, aztán elsunnyogok csendben. De van itt egy kis gond.
Ahogy az RTL.hu riportjából kiderült, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője 2024. március 7-én "tilosban parkolt". A tudósítás szerint egy járókelő rögzítette kamerájával, ahogyan Győrfi úr letámasztja a vállalati Suzukit a közforgalom számára tiltott területen, majd az edzés végeztével visszaül és elhajt.
A történet annyira banális, hogy elsőre nem is figyeltem fel rá, a hírértéke minimális. Azonban olyan súlyos tárgyi és jogi tévedés ütötte meg a fülemet a szóvivő nyilatkozatában, hogy egyből felébredt bennem a jogi vezérhangya.
A valóság ugyanis az, hogy itt nem egy szimpla tilosban parkolásról van szó
Az inkriminált terület behajtani tilos táblával védett, oda csak és kizárólag azok hajthatnának be, akiket az engedélyt adó kiegészítő táblák konkrétan nevesítenek. Ott pedig a Gázművek és a Budapesti Közút nevei szerepelnek.

A vonatkozó jogszabályok értelmében aki ide engedély nélkül behajt, az közigazgatási bírsággal sújtott szabályszegést követ el,
alkalmanként (behajtásonként!) 39 ezer forintos bírsággal és 4 közlekedési előéleti büntetőponttal jutalmazva. Utóbbi akkor kötelező elem, ha az elkövető kiléte is ismert a jármű rendszámán túl. Esetünkben pedig mondhatjuk, hogy az.
Megkülönböztető jelzés? Ez ellen az sem véd!
Az ORFK korábban már leszögezte, hogy a megkülönböztető jelzést viselő jármű csak két esetben hajthat be ilyen - behajtani tilos - területre:
- Ha használja is a megkülönböztető jelzést (villog a bídó és szól a sziréna)
- Ha a szolgálati feladatának ellátáshoz szükséges az érintett útszakaszra való behajtás.
A fényhíd és a sziréna a videó tanulsága szerint nem üzemelt, a sziget körbefutása pedig nyilván nem tartozik az OMSZ szóvivőjének szolgálati feladatai közé.
Azért érdekes ez, mert Győrfi Pál azt is bevallotta, hogy nem először állt ott a szigetkör tartamára, ahogyan azt is, hogy hetente 2-3 alkalommal tartja karban egészségét ilyen módon. Bár nem vagyok matematikus, azt azért kiszámoltam, hogy ilyen frekvencia mellett akár 2 hét alatt is kipontozódhatott (volna) a szóvivő, ha a megkülönböztető jelzéssel ellátott szolgálati autója miatt talán nem nézett volna mindig a város felé az arra járó közteres-rendőr járőr.
A közlekedési előéleti pontrendszer szerint ugyanis elegendő 18 pontot begyűjteni a mindennapi közlekedés során ahhoz, hogy a jogosítványnak is búcsút inthessen a renitens szabálytalankodó.
A behajtásra jogosultak szóbeli engedélyére hivatkozni pedig nonszensz. Én sem hivatkozhatok arra, hogy a "behajtani tilos, kivéve lakók" útszakaszra azért hajtottam be, mert az egyik lakót megkérdeztem, ő pedig megengedte. Ennek nem ez a menete.
Amilyen jelentéktelennek indult a riport számomra, végül annál nagyobb jelentőségű lett
Úgy gondolom, hogy ez egy alapos próbája lesz a magyar jogállamiságnak. A szabálytalan elkövető kiléte ismert, nagy nyilvánosság előtt vállalta tettét, annak ismétlődő jellegét, ahogyan azt is, hogy végig tisztában volt cselekményének jogszabálysértő-szabálytalan jellegével.
Ha ebből sem lesz semmi jogkövetkezmény, akkor tényleg következmények nélküli ország lett a miénk és minden remény elveszett a normális jövőre. Egy ilyen beismerés és önfeljelentés után csak akkor nem jár el a rendőrség, ha eleve nem is akar.
Azt gondolom, hogy egy kiemelt közszereplőnek jó példával kell élen járnia és kiemelt figyelmet kell fordítania a szabályok betartására. Akkor is, ha fél a sorompós parkolóktól.
Címlapkép és Cover fotó: RTL.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
