- Júniusban a Volkswagen vitte a prímet az újautó-piacon. Míg a korábbi hónapokat a Suzuki és a Toyota nyerte.
- A féléves adatok alapján azonban a Suzuki van az élen. Utána a Toyota és a Skoda következik.
- A konkrét modellek közül az idei év első hat hónapjában a Suzuki S-Cross és a Vitata, valamint a Skoda Octavia volt a legkeresettebb.
Éves összevetésben jelentős bővüléssel zárta a júniust a magyar újautó-piac. Közel 12 ezer új autó kapott rendszámot, ami 24 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Egyben bőven meghaladja a járvány előtti szintet, 2019 júniusában ugyanis kevesebb mint 10 ezer új személyautót helyeztek forgalomba.
A márkák rangsorának élén változást hozott a június: a korábbi hónapokat a Suzuki vagy a Toyota nyerte, most azonban Volkswagenekből került a legtöbb forgalomba, a Suzuki csak a második helyen zárta a hónapot. Előbbi márka 1147, utóbbi 1137 új autót adott el a Datahouse adatai szerint, azaz a különbség minimális. A harmadik helyet júniusban a Toyota szerezte meg 1073 darabos értékesítéssel.
Helyezés | Márka | A júniusban forgalomba helyezett új autók száma (darab) | Piaci részesedés 2024 júniusában (százalék) |
1 | Volkswagen | 1147 | 9,78% |
2 | Suzuki | 1137 | 9,70% |
3 | Toyota | 1073 | 9,15% |
4 | Skoda | 750 | 6,40% |
5 | Kia | 681 | 5,81% |
6 | Ford | 624 | 5,32% |
7 | Renault | 568 | 4,84% |
8 | Opel | 538 | 4,59% |
9 | Nissan | 536 | 4,57% |
10 | Mercedes | 452 | 3,86% |
A féléves adatok szerint több mint 63 ezer autót adtak el a magyarországi kereskedők. Bár a múlt év azonos időszakához képest ez 12 százalékos bővülésnek felel meg, a járvány előtti - 2019 első félévére jutó - 74 ezer darabos volumentől elmarad. Mindenesetre az látszik, hogy a tavalyi, a magasba emelkedő infláció miatt bezuhanó vásárlóerő miatt pocsék év után kezd magára találni a piac. A növekedésben szerepe van a tavalyról ehalasztott vásárlások pótlásának is.
Amikor a Suzuki van az élen
Bár a Suzuki júniusban a második helyre esett vissza, a hathavi adatok alapján egyértelmű a márka fölénye. Piaci részesedése meghaladja a 13 százalékot, utána jön a Toyota majdnem 12 százalékkal. A harmadik helyen a Skoda szerepel. A júniusi listavezető Volkswagen ebben az összevetésben csak a negyedik helyen áll.
Helyezés | Márka | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első hat hónapjában (darab) | Piaci részesedés (százalék) |
1 | Suzuki | 8583 | 13,55% |
2 | Toyota | 7521 | 11,87% |
3 | Skoda | 5392 | 8,51% |
4 | Volkswagen | 4876 | 7,70% |
5 | Kia | 3232 | 5,10% |
6 | Nissan | 3143 | 4,96% |
7 | Hyundai | 2901 | 4,58% |
8 | BMW | 2765 | 4,37% |
9 | Ford | 2716 | 4,29% |
10 | Mercedes | 2459 | 3,88% |
Szintén a féléves adatok alapján a konkrét modellek versenyében a Suzuki Vitara áll az élen, második a céges vásárlások egyik főszereplőjének mondható Skoda Octavia. A Suzuki S-Cross a harmadik. Ez a három autó adja a teljes magyar újautó-piac 17 százalékát, azaz minden hatodik eladott új autó ebből a hármasból került ki.
Helyezés | Modell | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első hat hónapjában (darab) |
1 | Suzuki Vitara | 4279 |
2 | Skoda Octavia | 3294 |
3 | Suzuki S-Cross | 3183 |
4 | Nissan Qashqai | 1877 |
5 | Kia Ceed | 1617 |
6 | Dacia Duster | 1615 |
7 | Toyota Corolla Cross | 1611 |
8 | Toyota CH-R | 1275 |
9 | Volkswagen Golf | 1250 |
10 | Toyota Yariss Cross | 1081 |