Borult az eddigi forgatókönyv a magyar piacon: leváltották a Suzukit

2024.07.03. 05:52

  • Júniusban a Volkswagen vitte a prímet az újautó-piacon. Míg a korábbi hónapokat a Suzuki és a Toyota nyerte. 
  • A féléves adatok alapján azonban a Suzuki van az élen. Utána a Toyota és a Skoda következik. 
  • A konkrét modellek közül az idei év első hat hónapjában a Suzuki S-Cross és a Vitata, valamint a Skoda Octavia volt a legkeresettebb. 
finish

Éves összevetésben jelentős bővüléssel zárta a júniust a magyar újautó-piac. Közel 12 ezer új autó kapott rendszámot, ami 24 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Egyben bőven meghaladja a járvány előtti szintet, 2019 júniusában ugyanis kevesebb mint 10 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. 

A márkák rangsorának élén változást hozott a június: a korábbi hónapokat a Suzuki vagy a Toyota nyerte, most azonban Volkswagenekből került a legtöbb forgalomba, a Suzuki csak a második helyen zárta a hónapot. Előbbi márka 1147, utóbbi 1137 új autót adott el a Datahouse adatai szerint, azaz a különbség minimális. A harmadik helyet júniusban a Toyota szerezte meg 1073 darabos értékesítéssel. 

Helyezés Márka A júniusban forgalomba helyezett új autók száma (darab) Piaci részesedés 2024 júniusában (százalék)
1 Volkswagen 1147 9,78%
2 Suzuki 1137 9,70%
3 Toyota 1073 9,15%
4 Skoda 750 6,40%
5 Kia 681 5,81%
6 Ford 624 5,32%
7 Renault 568 4,84%
8 Opel 538 4,59%
9 Nissan 536 4,57%
10 Mercedes 452 3,86%

A féléves adatok szerint több mint 63 ezer autót adtak el a magyarországi kereskedők. Bár a múlt év azonos időszakához képest ez 12 százalékos bővülésnek felel meg, a járvány előtti - 2019 első félévére jutó - 74 ezer darabos volumentől elmarad.  Mindenesetre az látszik, hogy a tavalyi, a magasba emelkedő infláció miatt bezuhanó vásárlóerő miatt pocsék év után kezd magára találni a piac. A növekedésben szerepe van a tavalyról ehalasztott vásárlások pótlásának is. 

Amikor a Suzuki van az élen

Bár a Suzuki júniusban a második helyre esett vissza, a hathavi adatok alapján egyértelmű a márka fölénye. Piaci részesedése meghaladja a 13 százalékot, utána jön a Toyota majdnem 12 százalékkal. A harmadik helyen a Skoda szerepel. A júniusi listavezető Volkswagen ebben az összevetésben csak a negyedik helyen áll. 

Helyezés Márka Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első hat hónapjában (darab)  Piaci részesedés (százalék)
1 Suzuki 8583 13,55%
2 Toyota 7521 11,87%
3 Skoda 5392 8,51%
4 Volkswagen 4876 7,70%
5 Kia 3232 5,10%
6 Nissan 3143 4,96%
7 Hyundai 2901 4,58%
8 BMW 2765 4,37%
9 Ford 2716 4,29%
10 Mercedes 2459 3,88%

Szintén a féléves adatok alapján a konkrét modellek versenyében a Suzuki Vitara áll az élen, második a céges vásárlások egyik főszereplőjének mondható Skoda Octavia. A Suzuki S-Cross a harmadik. Ez a három autó adja a teljes magyar újautó-piac 17 százalékát, azaz minden hatodik eladott új autó ebből a hármasból került ki. 

Helyezés Modell Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első hat hónapjában (darab) 
1 Suzuki Vitara 4279
2 Skoda Octavia 3294
3 Suzuki S-Cross 3183
4 Nissan Qashqai 1877
5 Kia Ceed 1617
6 Dacia Duster 1615
7 Toyota Corolla Cross 1611
8 Toyota CH-R 1275
9 Volkswagen Golf 1250
10 Toyota Yariss Cross 1081