A magyarok jelentős része akkor sem venne villanyautót, ha lenne rá pénze
Friss Totalcar-kutatás készült
Ha a különböző meghajtásokból lehetne szabadon választani, akkor a magyarok legnagyobb része a hagyományos, benzin– vagy dízelmotoros autót vásárolna. Szorosan a nyomukban vannak a hibridek, de a villanyautók is kijöttek a marginális szintről. Sokan pedig egyáltalán nem szeretnének autót. Erre jutott a Pulzus Kutató – Totalcar megbízásából készült – felmérése.
Magyarországon a forgalomba helyezett új autókat nézve a hibridek viszik a prímet. Az év első tíz hónapjában a teljes piac 45 százalékát adták. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) egy kalap alá veszi a full és mild hibrideket, márpedig a kettő nagyon nem ugyanaz.
Nem mindegy milyen hibrid!
Egyre több autó hord a hátulján hibrid feliratot. No, de mégis, milyen alapon?
Mindenesetre övék a legnagyobb piac, utánuk jönnek a benzinesek 30, majd a dízelek 12 százalékkal. A villanyautóknak 7, a plug-in hibrideknek pedig 5 százalékos szelet jutott az autótortából. Az elektromos autók aránya elmarad az uniós átlagtól, amely meghaladja a 13 százalékot.
Az alacsonyabb villanyautó–arány részben magyarázható azzal, hogy sok elektromos autó árához nem passzol a magyar vásárlóerő, azaz túl drágák. Emellett talán sokan ódzkodnak azoktól az olyan rengetegszer felsorolt tényezőktől, mint a töltőhálózat hiányosságai és hatótáv problémák.
A Totalcar egy hipotetikus helyzetre volt kíváncsi: ha szabadon dönthetnének a vásárlásról, például az ár sem lenne zavaró szempont, akkor milyen hajtást választanának. A Pulzus Kutató pedig el is készítette a felmérést, amely beszédes eredményeket hozott.
Még a „régi iskoláé” a főszerep
A megkérdezettek legnagyobb része – 33 százaléka – hagyományos motorral hajtott autót szeretne, azaz benzin- vagy dízelmotorosat. A nyomukban ott vannak a hibridek 29 százalékkal. Vagyis kerekítve tízből több mint hárman vennének hagyományos meghajtású kocsit, kevesebb mint hárman pedig hibridet.
A villanyautókat elvben választók aránya elérte a 16 százalékot, ami meghaladja a fent említett európai átlagot. Egyben azt is mutatja, hogy ha alacsonyabb áron elérhetőek lennének az új villanyautók, akkor akár két és félszeresére emelkedhetne az arányuk a piacon.
Ugyanakkor az autópiac jövőbeni alakulása szempontból fontos, hogy a szabad választás ellenére a magyarok majdnem ötöde nem vásárolna autót.

A nemek meccséből kiderült, hogy a férfiak minden meghajtásnál kicsit nagyobb arányt képviselnek. Ezt a hátrányt a nők az autóvásárlást elutasításánál hozzák be: 23 százalékuknak nem kell autó, a szabad döntés esetében sem.

Megint más a helyzet a korosztályok között. A középkorúak bőven az átlag felett szavaznak a hagyományos autókra. Miközben a fiatalok és a 60 felettieknél a hibrid kerülne a főszerepbe. A villanyautóknál lényegében azonos az arány.

A diplomások is hibridpártiak, 46 százalékuk venne ilyen autót. Emellett az érettségizetteknél fej fej mellett haladnak a hibridek és a hagyományos motorral hajtott autók.

A településtípus szerinti részeredmények megerősítik az előző Pulzus Kutató által készített Totalcar-felmérés eredményét, miszerint a budapestiek jelentős része nem kér az autóvásárlásból. A fővárosiak több mint harmada lényegében semmiképp sem akar kocsit magának.
A magyarok felének 2 millió forintja sincs új autóra
A többség nem szeretne autót venni 2025-ben. Aki pedig igen, inkább a 3 millió forint alatti kategóriában válogatna.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
