Szubjektív alsóközép-értékelés

2004.01.22. 12:23

  Peugeot 307

Teszt: Peugeot 307 2.0 Premium

Winkler Róbert: A 2002-es év autója. Jellemző, hogy az Év autója-díjat autós újságírók adják, akik csak néhány napig élnek vele — a vásárlóktól valószínűleg már nem kapná meg ezt a címet. Amíg tesztelni kellett, magam is ezt tartottam az év autójának, de amennyit nekünk Olvasóink a 307-esre panaszkodtak, az már-már a magyarok kalandozásairól szóló nyugati krónikaírók sirámaira emlékeztet. Elektronikai hibák, rossz alkatrészellátás, szeszélyes szervizháttér. Statisztikailag persze sokkal valószínűbb, hogy az ember egy hibátlan 307-est fogjon ki, na de akkor is...

Égő Ákos: A családban van egy 307, és sajnos csak megerősíteni tudom az előttem szólót. A szerviz borzalmairól külön lehetne regélni. Egy kicsit már megbánták hogy ilyet vettek. A külsőre viszont még ma is megállja helyét.

Füge: Véletlenül van egy 307-es is a családban, pedig elleneztem. Sajnos nem véletlenül...

Gruber Gergely: Az SW-t teszteltem. Kellemes, otthonos belső, kissé buflák külső. Utazni jobb benne, mint vezetni.

Rácz Tamás: Annyiban különbözik a Stilótól, hogy a motorháztető nem homorú, hanem domború.

  Renault Mégane

Teszt: Renault Megane Berline 1.6 16v Privilege

Winkler Róbert: A Renault tervezői és döntéshozói talán a legbátrabb brigád, hogy ebben a kulcsfontosságú szegmensben ilyen radikális formával mertek támadni. A klasszikus Renault-erények, mint a megfizethető ár, a kényelmes futómű és a praktikus apróságok mellett sokakat vonz a különleges forma, igaz, sokan épp az utóbbi miatt választanak mást.
Vannak gyanús, rejtélyes helyekről leeső műanyag bizgentyűk, de a minőséggel nem lehet nagy gond.

Gracza Zoltán: Szerkesztőségünk titkon tartós tesztnek vet alá egy új, ötajtós Mégane-t. Eddig 30 ezer km-en vagyunk túl: a hátsó ajtók nyiszognak kissé, és máshol is zörög néha. Persze ez nem komoly gond, csak hát még nincs egyéves. De azért a kedvencem: a forma, a tartalom és az ezekért kért ár utolérhetetlen.

Égő Ákos: Mostanság talán a Renault mer igazán radikális formai döntéseket hozni. Hogy ez kinek hogy jön be, más kérdés. A bátorság mindenképpen díjazandó. Nekem ebben a kategóriában az ász. Régóta nem született ilyen jellegzetes autó. Feketében viszont nem jó.

Füge: Az átlagmagyar szereti a méretes csomagtartót, amit a Mégane kacsasegge pont a formája miatt nem ad meg neki. És a kacsasegg nekem nem is tetszik, bár az ára nem rossz annak, aki az ilyet szereti.

Nínó Karotta: Már pusztán a formatervezők bátorságáért is szeretném, de itt van még a remek biztonság és a gazdag felszereltség. Élményautónak hazudni sem merném, de jó választás.

Rácz Tamás: Amilyen izgalmas kívül, olyan uncsi belül. Amennyire megfogott a Scénic, annyira hidegen hagyott a tömeg-Mégane.

  Seat Leon

Teszt: Seat Leon Cupra R

Winkler Róbert: Az alap-Leonok nekem érdektelenek. A formája nem tetszik, a belseje olyan németesen visszafogott, egyszóval nem kéne. Az 1,8-as, 20 szelepes turbóval viszont a kategória legjobb élményautója, főleg négykerék-hajtással. Hatalmasakat autózhatunk vele, ha éppen meg akarunk bolondulni egy kihalt szerpentinen, de városban se öl meg a túlkeményített futómű. És az árát is nagyon kitalálták — a Leon turbo a kategória erősebbik változatának legokosabb választása.

Égő Ákos: Nem értem miért vesznek az emberek Seatot? Talán csak a versenyszeát amit meg tudok érteni, de hát az is hogy néz ki?

Nínó Karotta: Hol marad az istenverte emoción? A Leon érdekes módon sokkal jobban bejön ma, mint újkorában, de sportosnak ma is csak a sportleonok látszanak. Lóerő per forint arányban alig akad jobb, és ha a dizájnerek is megtanulják végre a szlogent, szép jövőt jósolok.

Gruber Gergely: A sportverziókat vezettem. Sok lóerő, kevés pénzért, jó futóművel és váltóval. A szélesített és ültetett Sport RR már jól is néz ki, de meglepően sokan vannak, akiknek a Leon simán is tetszik. Vigyék...

Rácz Tamás: Tetszik az autó, ha unalmas is belül, de elvből nem vennék Golf IV-padlólemezes autót. Ha én elöl ülök is: a hátsó vallatószékek miatt az én autómat senki se szidja!

  Skoda Octavia

Teszt: Skoda Octavia RS

Gracza Zoltán: Egy Golf subában. Kívül nagyobb, belül ugyanaz. Durvább anyagokból, de legalább van hozzá hátizsák is.

Füge: Kisgyerekes családoknak és taxisoknak jó vétel. A nagy csomagtér miatt a legtöbb taxitársaságnál egy kategóriával a kompakt fölé sorolják, és így drágább fuvarokat is vállalhatnak vele. Hátulra 150 centi felett ember ne üljön, mert a lábát a nyakába kell vennie, lent ugyanis nem fér el. Nagyon jó árú, kellemesen bumfordi autó.

Nínó Karotta: Szegénykém, sose lehet jobb, mint a Golf, mert akkor nem azt vennék.

Gruber Gergely: Az 1,4 fapadtól az 1,8 T RS-ig sok mindent kipróbáltam, megbízható, jó kis autók. A gyár pechje a konszern politikája.

Rácz Tamás: Akkor meg is cáfolnám mindjárt azt, amit a Leonnál mondtam: egy Octavia RS Combit bizony szívesen tartanék a garázsomban, még szívesebben kergetném ezerrel az utakon.

  Toyota Corolla

Teszt: Toyota Corolla 1.6 VVT-i aut.

Winkler Róbert: Ha lenne igazság, a Toyotát is korholnunk kellene ezért a semlegesen szép formáért, ha már egyszer belekötöttünk körülbelül ugyanebbe a Stilónál. De nem mindegy, ki honnan jött: az előző Corolla az autógyártás történetének talán leggusztustalanabb csótánya volt. Az új Corolla a versenytársak által gyártott legjobban sikerült Golf.
A Corolla TSport futóműve nálam nagyon leszerepelt, a motortól sem lelkesedtem.

Füge: A kétliteres dízellel jártam körbe a Dunántúlt. Megbízható, csendes, 6,5 liternél többet sose fogyasztott. Jó, nem túl különleges, de nem is csúnya. Valami apró műanyag ficegett a műszerfalon, de azt gondolom valaki letörte előttünk, mert nagyon egyben volt az autó. Talán egy lehelletnyit drágább a többi igásl únál, de ez sem elvetendő.

  Volkswagen Golf

Teszt: Volkswagen Golf 1.4 Edition

Winkler Róbert: Nem rossz autó, de a Golf esetében a Volkswagen konszern mintha a régi dicsőségből élne, és nem adna bele apait-anyait. A külső forma még ma, az utód megjelenése után is friss, a belső viszont elég elszomorító. Unalmas, sötét, jó minőségű, de összességében kicsit csüggesztő. Nem beszélve arról, hogy amikor saját, 16 éves Golf GTI-mből átültem a tesztautóba, még úgy is gyengébbnek találtam, hogy nem számoltam bele a korkülönbséget. A váltó, a futómű, a fék, a motor, mind gyengébbnek találtatott — igaz, a GTI a régi kor csúcsmodellje volt, ez meg egy alap-1,4-es, na de akkor is.

Gracza Zoltán: A sterilitás etalonja. Minőségi unalom. De ezt majd az ötödik tulajdonos is hiánytalanul tapasztalhatja. Értéktartásban is a kategória etalonja, de ehhez sikeresen meg kell őrizni.

Füge: Nem is friss a külseje, sosem volt az. Nem más, mint egy finomított vonalú Golf III. Nem mondhatjuk azt sem, hogy kevés Golfot lopnak. Nem vennék soha, hű de nem!

Nínó Karotta: Az ötös Golf megpillantása se lobbantott szerelemre, de jobb autó a réginél. Furcsamód a híres világverő minőségérzetből mintha szánt szándékkal visszavettek volna, összességben mégis annyira egyértelműen golfos, hogy a beülés pillanatától otthonos unalmat éreztem. Vezetni sokkal jobb, hátul is kényelmesebb, aki eddig Golfot akart, eztán is azt akar majd.

Rácz Tamás: Majd ha ötvenéves elmúltam, köszönöm.

Ön melyiket választaná?

 
  TOP 5
 
 
  Nínó Karotta Ford Focus
Mazda3
Alfa 147
BMW Compact
Renault Mégane
  Ninó Karotta
  Winkler Róbert Seat Leon 4x4 20VT
Ford Focus
Alfa Romeo 147
Mazda 3
Skoda Octavia
  Winkler Róbert
  Rácz Tamás Skoda Octavia RS Combi
Alfa 147 JTD
Fiat Stilo Multi Wagon JTD
Peugeot 307 HDI SW
BMW 320 TD Compact
  Rácz Tamás
  Égő Ákos Renault Megane
Alfa Romeo 147
Ford Focus
Skoda Octavia RS Combi
Opel Astra
  Égő Ákos
  Füge Ford Focus
Toyota Corolla
Alfa Romeo 147
Opel Astra
Skoda Octavia
  Füge
  Gruber Gergely Ford Focus
Mazda3
Alfa 147
Seat Leon
Skoda Octavia
  Gruber Gergely
  Gracza Zoltán Renault Megane
Alfa Romeo 147
BMW 3
Mazda 3
Toyota Corolla
  Gracza Zoltán
 
   
  Szerkesztőségi TOP 5
 
  1. Alfa Romeo 147
2. Ford Focus
3. Mazda 3
4. Renault Mégane
5. Skoda Octavia