Peugeot 307 |
Teszt: Peugeot 307 2.0 Premium
Winkler Róbert: A 2002-es év autója. Jellemző, hogy az Év autója-díjat autós újságírók adják, akik csak néhány napig élnek vele — a vásárlóktól valószínűleg már nem kapná meg ezt a címet. Amíg tesztelni kellett, magam is ezt tartottam az év autójának, de amennyit nekünk Olvasóink a 307-esre panaszkodtak, az már-már a magyarok kalandozásairól szóló nyugati krónikaírók sirámaira emlékeztet. Elektronikai hibák, rossz alkatrészellátás, szeszélyes szervizháttér. Statisztikailag persze sokkal valószínűbb, hogy az ember egy hibátlan 307-est fogjon ki, na de akkor is...
Égő Ákos: A családban van egy 307, és sajnos csak megerősíteni tudom az előttem szólót. A szerviz borzalmairól külön lehetne regélni. Egy kicsit már megbánták hogy ilyet vettek. A külsőre viszont még ma is megállja helyét.
Füge: Véletlenül van egy 307-es is a családban, pedig elleneztem. Sajnos nem véletlenül...
Gruber Gergely: Az SW-t teszteltem. Kellemes, otthonos belső, kissé buflák külső. Utazni jobb benne, mint vezetni.
Rácz Tamás: Annyiban különbözik a Stilótól, hogy a motorháztető nem homorú, hanem domború.
Renault Mégane |
Teszt: Renault Megane Berline 1.6 16v Privilege
Winkler Róbert: A Renault
tervezői és döntéshozói talán a legbátrabb brigád, hogy ebben a
kulcsfontosságú szegmensben ilyen radikális formával mertek támadni. A
klasszikus Renault-erények, mint a megfizethető ár, a kényelmes futómű
és a praktikus apróságok mellett sokakat vonz a különleges forma, igaz,
sokan épp az utóbbi miatt választanak mást.
Vannak gyanús, rejtélyes helyekről leeső műanyag bizgentyűk, de a
minőséggel nem lehet nagy gond.
Gracza Zoltán: Szerkesztőségünk titkon tartós tesztnek vet alá egy új, ötajtós Mégane-t. Eddig 30 ezer km-en vagyunk túl: a hátsó ajtók nyiszognak kissé, és máshol is zörög néha. Persze ez nem komoly gond, csak hát még nincs egyéves. De azért a kedvencem: a forma, a tartalom és az ezekért kért ár utolérhetetlen.
Égő Ákos: Mostanság talán a Renault mer igazán radikális formai döntéseket hozni. Hogy ez kinek hogy jön be, más kérdés. A bátorság mindenképpen díjazandó. Nekem ebben a kategóriában az ász. Régóta nem született ilyen jellegzetes autó. Feketében viszont nem jó.
Füge: Az átlagmagyar szereti a méretes csomagtartót, amit a Mégane kacsasegge pont a formája miatt nem ad meg neki. És a kacsasegg nekem nem is tetszik, bár az ára nem rossz annak, aki az ilyet szereti.
Nínó Karotta: Már pusztán a formatervezők bátorságáért is szeretném, de itt van még a remek biztonság és a gazdag felszereltség. Élményautónak hazudni sem merném, de jó választás.
Rácz Tamás: Amilyen izgalmas kívül, olyan uncsi belül. Amennyire megfogott a Scénic, annyira hidegen hagyott a tömeg-Mégane.
Seat Leon |
Winkler Róbert: Az alap-Leonok nekem érdektelenek. A formája nem tetszik, a belseje olyan németesen visszafogott, egyszóval nem kéne. Az 1,8-as, 20 szelepes turbóval viszont a kategória legjobb élményautója, főleg négykerék-hajtással. Hatalmasakat autózhatunk vele, ha éppen meg akarunk bolondulni egy kihalt szerpentinen, de városban se öl meg a túlkeményített futómű. És az árát is nagyon kitalálták — a Leon turbo a kategória erősebbik változatának legokosabb választása.
Égő Ákos: Nem értem miért vesznek az emberek Seatot? Talán csak a versenyszeát amit meg tudok érteni, de hát az is hogy néz ki?
Nínó Karotta: Hol marad az istenverte emoción? A Leon érdekes módon sokkal jobban bejön ma, mint újkorában, de sportosnak ma is csak a sportleonok látszanak. Lóerő per forint arányban alig akad jobb, és ha a dizájnerek is megtanulják végre a szlogent, szép jövőt jósolok.
Gruber Gergely: A sportverziókat vezettem. Sok lóerő, kevés pénzért, jó futóművel és váltóval. A szélesített és ültetett Sport RR már jól is néz ki, de meglepően sokan vannak, akiknek a Leon simán is tetszik. Vigyék...
Rácz Tamás: Tetszik az autó, ha unalmas is belül, de elvből nem vennék Golf IV-padlólemezes autót. Ha én elöl ülök is: a hátsó vallatószékek miatt az én autómat senki se szidja!
Skoda Octavia |
Gracza Zoltán: Egy Golf subában. Kívül nagyobb, belül ugyanaz. Durvább anyagokból, de legalább van hozzá hátizsák is.
Füge: Kisgyerekes családoknak és taxisoknak jó vétel. A nagy csomagtér miatt a legtöbb taxitársaságnál egy kategóriával a kompakt fölé sorolják, és így drágább fuvarokat is vállalhatnak vele. Hátulra 150 centi felett ember ne üljön, mert a lábát a nyakába kell vennie, lent ugyanis nem fér el. Nagyon jó árú, kellemesen bumfordi autó.
Nínó Karotta: Szegénykém, sose lehet jobb, mint a Golf, mert akkor nem azt vennék.
Gruber Gergely: Az 1,4 fapadtól az 1,8 T RS-ig sok mindent kipróbáltam, megbízható, jó kis autók. A gyár pechje a konszern politikája.
Rácz Tamás: Akkor meg is cáfolnám mindjárt azt, amit a Leonnál mondtam: egy Octavia RS Combit bizony szívesen tartanék a garázsomban, még szívesebben kergetném ezerrel az utakon.
Toyota Corolla |
Teszt: Toyota Corolla 1.6 VVT-i aut.
Winkler Róbert:
Ha lenne igazság, a Toyotát is korholnunk kellene ezért a
semlegesen szép formáért, ha már egyszer belekötöttünk körülbelül
ugyanebbe a Stilónál. De nem mindegy, ki honnan jött: az előző Corolla
az autógyártás történetének talán leggusztustalanabb csótánya volt. Az
új Corolla a versenytársak által gyártott legjobban sikerült Golf.
A
Corolla TSport
futóműve nálam nagyon leszerepelt, a motortól sem lelkesedtem.
Füge: A kétliteres dízellel jártam körbe a Dunántúlt. Megbízható, csendes, 6,5 liternél többet sose fogyasztott. Jó, nem túl különleges, de nem is csúnya. Valami apró műanyag ficegett a műszerfalon, de azt gondolom valaki letörte előttünk, mert nagyon egyben volt az autó. Talán egy lehelletnyit drágább a többi igásl únál, de ez sem elvetendő.
Volkswagen Golf |
Teszt: Volkswagen Golf 1.4 Edition
Winkler Róbert: Nem rossz autó, de a Golf esetében a Volkswagen konszern mintha a régi dicsőségből élne, és nem adna bele apait-anyait. A külső forma még ma, az utód megjelenése után is friss, a belső viszont elég elszomorító. Unalmas, sötét, jó minőségű, de összességében kicsit csüggesztő. Nem beszélve arról, hogy amikor saját, 16 éves Golf GTI-mből átültem a tesztautóba, még úgy is gyengébbnek találtam, hogy nem számoltam bele a korkülönbséget. A váltó, a futómű, a fék, a motor, mind gyengébbnek találtatott — igaz, a GTI a régi kor csúcsmodellje volt, ez meg egy alap-1,4-es, na de akkor is.
Gracza Zoltán: A sterilitás etalonja. Minőségi unalom. De ezt majd az ötödik tulajdonos is hiánytalanul tapasztalhatja. Értéktartásban is a kategória etalonja, de ehhez sikeresen meg kell őrizni.
Füge: Nem is friss a külseje, sosem volt az. Nem más, mint egy finomított vonalú Golf III. Nem mondhatjuk azt sem, hogy kevés Golfot lopnak. Nem vennék soha, hű de nem!
Nínó Karotta: Az ötös Golf megpillantása se lobbantott szerelemre, de jobb autó a réginél. Furcsamód a híres világverő minőségérzetből mintha szánt szándékkal visszavettek volna, összességben mégis annyira egyértelműen golfos, hogy a beülés pillanatától otthonos unalmat éreztem. Vezetni sokkal jobb, hátul is kényelmesebb, aki eddig Golfot akart, eztán is azt akar majd.
Rácz Tamás: Majd ha ötvenéves elmúltam, köszönöm.
|
|