Akár járműtörténelmi mérföldkőnek is nevezhetnénk, hogy kínaiak teszik rá a kezüket egy külföldi autógyárra. Márpedig a hét végén eldőlt: a dél-koreai Ssangyong-ot, amely a Korando modellel írta be nevét az autóipari annalesekbe, egy China Blue Star (Kék Csillag) nevű vállalat szerzi meg.
A dolog érdekessége, hogy a Blue Star nem autógyártó, hanem vegyipari cég. A Ssangyong viszont ez idő szerint Dél-Korea négyes számú autóépítő vállalkozása, melyre korábban már a General Motors is szemet vetett (bár olyan nagyon azért nem). Abból a megfontolásból viszont, hogy egy Ázsiában lévő, azaz az ottani piaci terjeszkedést egyengető lehetőségről van szó, még a franciák és az indiaiak neve is felmerült, mint lehetséges szőke hercegeké.
Merthogy némi pénz is bele kell tenni a dél-koreaiba, amelyik egykoron a Daewoo leányvállalata volt, majd magára maradt, mikor a Daewoo összeomlott. Végül 34 különböző hitelező bank jóindulatából sikerült a mai napig fennmaradni, és még fejlesztésre is futotta. A kínaiak jelentkezése önmagában érdekes, hiszen javában tart a nyugat-európai, japán és amerikai versenyfutás a kínai autógyártási lehetőségek megszerzéséért, ahogy magáért a kínai piacért is.
Sokáig úgy tűnt, hogy a külföldi együttműködésben már megizmosodott, Kína vezető autóipari cégének mondott sanghaji autóipari konszern csap le a Ssanyongra, aztán kiderült, hogy a dél-koreai bankok olyan vevőt szeretnének, aki a vásárlás utáni napon, vagy már aznap letesz az asztalra egy csinos summát. A Blue Starnak másfél milliárd dollárnyit kell majd beleölnie a Jeep-koppintásairól ismert Ssangyongba, ahol egyébként elég nagy felháborodással fogadták, hogy a többségi főnök egy pénzzel ugyan rendelkező, de az autókhoz mit sem értő vegyipari nagyvállalat lenne. A többségi részvényes túlzás is volt, mert kezdetben 48,9 százalékot ajánlottak fel eladásra. Aztán később 55 százalékról beszéltek.
Ssangyongéknak természetesen az autós hozzáértés lenne fontos, hiszen éppen most indulnak újabb piaci próbálkozásokra Rexton nevű modelljük új változatával A kékcsillagosok azonban egy csinos 300 millió dolláros összeget azért helyeztek kilátásba, hogy a Ssangyong-ot kínai piaci sikerre vigyék. Az pedig már bőven lekötné a kapacitásokat.
A hitelező bankok részéről a választás egyértelmű volt, nevükben a Chohung bankház már a múlt héten elkötelezte magát a Blue Star mellett, közölve, hogy 55 százalékot adnának el, ami a cég mostani értékén számolva 560 millió amerikai dollár, bár egyes becslések szerint van az 625 millió is. A kínai áldozatvállalás nagyobb része tehát ipari befektetés.
Most már csak a kínaiak döntésének jogi véglegesítése, az esetleges akadályok elhárítása van hátra, ami talán nem is olyan egyszerű egy kommunista állami vállalatnál egy hatalmas országban. Bár lehet, hogy épp emiatt nem lesz semmi gond, és az ügyletet a márciusra tervezett időpontban véglegesíthetik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
