Nincs igazság

2004.01.15. 10:26

  Mini

Teszt: Teszt: MINI One
Rendszámok: MINI

Nínó Karotta: A Mini már-már túl szép, de a giccsességtől megmenti, hogy piszkosul jó. Az ős Mini hagyományainak tökéletes megcsúfolása - célszerűtlen, szűkös és istenverte drága. Vezetni majdnem minden kategóriatársánál jobb, de míg a zseniális sportos Minik Angliában nagyjából egy árban vannak a riválisokkal (Cooper S, Clio Sport 2,0, Peugeot 206 RC), addig nálunk komikusan jó másfélmillió forinttal drágábbak. Ennyivel meg se nem jobb, se nem szebb. Majd megvesszük használtan, kár, hogy addigra lekopik az álalumínium borítás a műanyag belsőről. Akkor is szeretjük.

Gruber Gergely: A One és a Cooper se rossz, de ha Mini, akkor már Cooper S. A kompresszor bizsergető fúróhangja, a rövid váltó és a kemény futómű leginkább kanyargós országutakon teszik élvezetessé a csúcs-Minit, mindennapi használatban inkább csak büntetőcédulák gyűjtögetésére alkalmas. Remek autó, ha az embernek van rá annyi pénze, hogy rendes fékekkel szerelje föl, kidobálja a fölösleges holmikat, és kizárólag versenyezzen vele.

  Nissan Micra

Teszt: Nissan Micra 1,2 Visia Plus
Rendszámok: Nissan Micra

Nínó Karotta: Csak tévedésből lehet Nissan: személyisége van, szép, vidám kívül-belül. Továbbá boldog születésnapot és házassági évfordulót kíván a komputere. Már önmagában az utasoldali lábtérbe helyezett zacskóakasztó miatt is tisztelnénk, de a kipróbált 1,2-es igazából minden porcikájában kiváló jószág.

Gracza Zoltán: Persze, hogy tévedés. Ez már majdnem Renault, legalábbis az irányjelző és a visszapillantó tükör a Clióról van. Ez az autó kilóg a sorból, fölfelé.

Gruber Gergely:Ha nem lenne a 350Z, akkor teljes bizonyossággal ki merném jelenteni, hogy a teljesen elszabott arányokkal rendelkező Primera és a közepesen közepes Almera után a Micra formaterve teljes egészében a véletlen műve. A Micra aranyos, kedves, helyes kis jószág, de a legviccesebb benne a járó motornál is tökéletesen rezzenéstelen kormánykerék és váltókar.

Füge: Csupa életöröm, mint egy boldog gyermek, aki a nagypapájától tanulta a szakmát.

  Opel Agila

Rendszámok: Opel Agila

Nínó Karotta: Hát, a Suzukinak még csak-csak elnéz az ember egy ilyesmit. Az Agila egyetlen érdeme, hogy a közös fejlesztésnek hála a Wagon R+ megúszta a rémes Suzuki-belsőt, és kellemesen elopelosodott.

  Opel Corsa

Teszt: Opel Corsa C
Rendszámok: Opel Corsa

Nínó Karotta: Az előző Corsa annyira meghatározó divatautó volt, hogy a korzás lány azóta külön társadalomtudományi szakkifejezés. Ennek meg se íze, se bűze. Esztétikai szempontból kiugróan érdekes eset, hogy hogyan lehet ennyire kevés és finom változtatással ennyire tönkretenni egy formatervet. Drukkolunk az utódnak.

  Peugeot 206

Teszt: Peugeot 206 1,4 HDI
Teszt: Peugeot 206 1.6 16V Premium
Teszt: Peugeot 206 HDI Premium
Teszt: Peugeot 206 CC
Rendszámok: Peugeot 206

Nínó Karotta: Cicus Maximus, az első, az utolérhetetlen a cicák között. Öregecske és átlagoska létére a legkelendőbb autó Európában. Korrekt, kényelmes, kissé korszerűtlen kisautó. Kellemes kabrió különösen jó áron (CC), kemény vadorzó szintén jó áron (RC). Egyikért sem vagyunk oda mégse, de mindkettőt kedveljük.

Winkler Róbert: A hiperronda kombi változat megjelenése óta legalább a hátsó futóműve jó. Én nem szeretem, de legalább dizájntörténészi szempontból érdekes: ilyen az, amikor egy érdekes forma elveszti a frissességét. A 206-os mondjuk közel sem avult olyan gyorsan, mint a Focus, de Twingo se lesz belőle.

Rácz Tamás: Anyukám keze alatt 135 ezer kilométer óta szolgál egy 1,4-es, 75 lovas. Többször megjártuk vele Angliát az én vezényletemmel, hozzánk nőtt, így talán elfogult vagyok, amikor azt mondom, nagyon kényelmes és csendes kis autó, van nála jobb, de minek.

Égő Ákos: Kedves barátom a napokban adott túl rajta. Most boldog. Két év alatt egyszer szétszakadt HDI a vezérlése, egyszer meg az első futómű. Belül gagyi. Csak a 206 RC a gázosabb.

Gruber Gergely: A Peugeot leginkább maga előtt tette magasra a mércét a 206-ossal. Az ellenfelek azóta csináltak mást, csináltak bizonyos szempontokból jobbakat, de az elmúlt évek ásza egyértelműen ő volt. A 207-eshez alaposan föl kell majd kötnie a nadrágot a tervezőknek.

  Renault Clio

Rendszámok: Renault Clio

Gracza Zoltán: Nekem volt. Szerettem. A legújabb változat két évvel ezelőtti megjelenésekor kevesen adtak ennyi biztonsági és elektronikai kütyüt alapáron, esetleg extraként egy ilyen kategóriájú autóhoz, ráadásul viszonylag olcsón. Belseje már nem a régi íves, hanem a technósan szögletes divatot követi. Talán csak a váltó felfüggesztésére lehet panasz, sajnos a kar viselkedése nem túl esztétikus, de azért lehet vele élni. Az újabb Renault-kban már rájöttek a megoldásra. Szerintem a mai napig - a Renault-k között - az egyik legjobban eltalált futómű van alatta, stabil, de mégsem rázós. A jelenlegi tulaj beszámolói alapján a mai napig csak egy csavar rázódott le, amúgy nem zörög, nem török. Ha jól megnézzük a Clio hátulja minden kacsafenekű Renault őse; a Thaliát letagadom.

Füge: A kategória legjobb vétele jelenleg. Nem a legtágasabb, de én most ezt venném.

  Renault Thalia

Renault Thalia RT 1,4 16V
Renault Thalia Phase II
Rendszámok: Renault Thalia

Nínó Karotta: Thaliát több tízezren vettek az országban, így statisztikailag biztosra vehető, hogy van köztük egy csomó heves vérmérsékletű márkabarát. Rájuk tekintettel a Thaliáról alkotott őszinte véleményemet óvatosan megtartom magamnak, de egy biztos: részemről bármikor inkább a havibérlet. Nem véletlen, hogy a komédia múzsájáról nevezték el, esztétikai szempontból nem is lehet más, csak egy ízetlen tréfa.

Gracza Zoltán: Sokkal szebb, mint a lépcsőshátú Fabia. Nekem az Albeánál is jobban tetszik. Az óriás-csomagtartós Clio legnagyobb hibája a török származás, ami itt-ott látszik is rajta.

Égő Ákos: A világ legrondább autója.

  Renault Twingo

Rendszámok: Renault Twingo

Nínó Karotta: A nevével ellentétben igazából a Twingo az új Mini. A legidőtállóbb formájú törpe, hihetetlen méretű belső térrel. Igen, a kormány fekszik, mint egy IFA-ban, a pedálok túl közel, a váltó túl messze, de a Twingo mindenhogy nagyszerű. A Twingo szép nagy reformer, ha nem is forradalmár: digitális műszerfalat, Chrysler Voyager-formát, tologatható hátsó üléspadot, üvegtetőt és pingponglabdából képzett elakadásjelzőt ekkorában egyszerre még ma se nagyon tud senki. Csodás.

Gruber Gergely: A kisautók Mutiplája. Kívülállóknak otromba szörny, tulajdonosoknak édes kis manó.

Füge: A kormány nem is fekszik annyira, a váltó tényleg messze van. Csak a nagy ég lesz felettünk, ha eltoljuk a tetőt, és játszhatunk a műszerfal színes gombjaival. Ilyen kicsi autóban még sohasem szorongtam ilyen keveset.