Nincs igazság

2004.01.15. 10:26

  Rover 25

Teszt: Rover 25 1.6 Club
Rendszámok: Rover 25

Nínó Karotta: A 25 sokkal jobb, mint a leváltott 200-as sorozat, de ezzel aligha mondtunk sokat. Nem nagyon izgalmas. Drágácska, nem szép belül. Kevesen ismerik, kevesen bánják.

Rácz Tamás: Szép autó, jó és Hi-Tec volt valaha, de ma már nem az. Eleganciája sokat elfed avíttas belsejéből és technikájából.

  Seat Arosa

Teszt: Seat Arosa 1.4 16 V Sport
Rendszámok: Seat Arosa

Nínó Karotta: Klassz kis kocka, csak olyan ingerszegényke. Őszintén mosolyogni csak az árán tudunk.

Rácz Tamás: Az 1,4-es, 100 lovas csúcsverzió a legjobb gokart, amit valaha kipróbáltam.

Gruber Gergely: Legtöbben valószínűleg a létezéséről se tudtunk, de akinek van, az általában kedveli. Végülis két gyerek és két szatyor belefér, ennél sokkal többet a többiek se tudnak.

  Seat Ibiza

Teszt: Seat Ibiza 1,4 Stella
Rendszámok: Seat Ibiza

Nínó Karotta: Ha eltekintünk szörnyű formai plágium mivoltától, az Ibiza jó autó jó áron. Modernebb, erősebb motorral, jobban felszerelve is olcsóbb, mint a feleakkora Arosa. A Winkler betegesen beleszeretett, én inkább a távolból kedvelem.

Winkler Róbert: Nem betegesen szerettem bele, inkább úgy vagyok vele, mint a Leonnal: különlegesen jó az ár-minőség aránya. Nagyon finom a futóműve, rendben van az alapfelszereltsége, és a Fiestáéhoz hasonló meglepetést okozott a finom, sportosan biztonságos futómű. Másik nagy kedvencem, a VW konszern háromhengeres benzinmotorja ebben szól a legszebben.

Gruber Gergely: Nekem a nagyon finom futómű nem tűnt fel, de abban biztos vagyok, hogy Winkler a Cordobába szeretett bele, és abban volt az egekbe magasztalt háromhengeres motor is. Az ár-érték aránnyal egyetértek, és ez egyre többeknek tűnik fel, manapság már nálunk sem nézik furcsa madárnak a seatost.

  Skoda Fabia

Teszt: Skoda Fabia Combi 1.2 HTP
Rendszámok: Skoda Fabia

Nínó Karotta:Az autó, melynek külsején a legtöbbet rombol a fényezetlen lökhárító. Színre fújva kívülről kellemes, belülről VW-sivár, de ha megnyúznak se tudnék sokáig érdekeseket mondani róla. Feltűnéskerülő, józan, értékorientált vásárlóknak remek választás, de ebbe a szerepkörbe még a Sztanyiszlavszkij-módszerrel se tudom beleempatizálni magam.

Rácz Tamás: Egy darabot ismerek közelebbről, egy 1,4-eset. Ez amilyen piros kívül, olyan szürke belül. Nagyon jó minőségben nyújt tömény unalmat az alapkivitelű autó, ha valakinek Fabia kell, mindenképp keressen egy világosbarna belsővel megáldott példányt. Műszakilag robusztus, megbízható, vérbeli VW.

  Suzuki Swift

Emlékezés: Suzuki Swift 1.0
Rendszámok: Suzuki Swift

Nínó Karotta: Egy ország, ahol a Gregorian: Masters of Chant széria aranylemez lehet, ne népautóban legyen válogatós. A Swift többszörösen kiszolgálta idejét, de minimálautónak lényegesen rosszabbat is mérhetett volna ránk a sors. A gyártásnak vége: 11 év alatt 460 000 darabból 210 000 maradt itthon, a többit elsóztuk külföldre. Leginkább magunknak akartuk, elvégre közel annyit fogyasztottunk belőle, mint azonos idő alatt egész Európa együttvéve. Magyar narancs mirelitben: kicsit sárga, kicsit savanyú, de átkozottul tartós, és a miénk. Volt.

Rácz Tamás: Volt ilyenünk, jártunk vele vagy öt évig, én szerettem. A centrálzáras, fordulatszámmérős GLX-C kimondottan komfortos, erős, gyors és jó volt, és nem is csak az árához képest. Kilenc évvel ezelőtt.

Gracza Zoltán: Szerethető autó. Aki szereti annak tökéletesen meg is felel. A rendszerváltás utáni nyugati-autóm-van érzés etalonja.

  Suzuki Wagon R+

Teszt: Suzuki WagonR+ Special
Rendszámok: Suzuki WagonR+

Nínó Karotta: Mielőtt kipróbáltam volna, már tudtam, hogy gyűlölni fogom. Gyűlölni is akartam. Kiröhögni, ujjal mutogatni rá. Aztán kiderült, hogy a világon semmi baja, sőt, lényegesen autóbb jellegű, mint a Swift. Autópályára alkalmatlan, 120 felett a gázpedál hangerőszabályzó potméterré lényegül, de praktikus, nyomi városi kisautónak, aminek a japánok kitalálták, tökéletes. És még karaktere is van. Szóval kedvelem, de ez maradjon köztünk.

Égő Ákos: Gyarló módon én is előítéletekkel vettem át a tesztautót, majd egy hetet töltöttem egy Special változattal. Jó volt. Arra tökéletes, amire való. Ha kérdezik, csak ajánlani tudom.

  Toyota Yaris

Teszt: Toyota Yaris Sport
Rendszámok: Toyota Yaris

Gruber Gergely: Körülbelül egy éve, egy 100 km-es tesztvezetésen próbáltam egy egyliteres, finoman ráncfelvarrt példányt. Nagyon mély hatást nem gyakorolt rám, probléma se volt vele, de biztos, hogy a Yaris megjelenésekor agyondicsért formája gyorsabban fújt ki, mint a 206-osé.

  VW Polo

Teszt: Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
Rendszámok: Volkswagen Polo

Gracza Zoltán: Egy szép kisautó, felárért luxusbelsővel. De miért csak a luxus része a hátsó középső fejtámla. Ugyanitt a hárompontos biztonsági öv meg még a luxusba sem tartozik!

Égő Ákos: Ahogy a Golf, a Polo is jellegtelen autóvá vált az első és a második generáció után. Az új Polo egy kicsit meghízott, de újra visszanyerte egyéniségét. Jó anyagokból, igényesen összerakott kisautó lett.

Nos, nekünk ennyi mondanivalónk volt a kicsikről. Alább megnézheti személyes kedvenceink listáját, azonosulhat, ellentmondhat. Természetesen elkészült a szerkesztőségi Top5 is, példamutatóan demokratikusan, az egyéni szavazatok összesítésével. Házon belül megróbáltuk könyörgéssel és fenyegetőzéssel módosítani a sorrendet, de senki sem engedett a 48-ból, így legalább a lelkiismeretünk tiszta. Jövő héten új kategória kerül sorra, addig is szavazzon!

Ön melyiket választaná?

 
  TOP 5
 
 
  Nínó Karotta Lancia Ypsilon
Mini
Honda Jazz
Nissan Micra
Ford SportKa
  Ninó Karotta
  Winkler Róbert Honda Jazz
Lancia Ypsilon
Renault Twingo
Daewoo Kalos
Nissan Micra