A Rábaring a ralisok által már ismert helyszín. Előnye, hogy elég nagy része jól belátható, a nézők könnyen figyelemmel követhetik a versenyt.
A 2001-ben megújult Gyorsasági Szakág életének
igen fontos versenyéhez érkezett. Idén végre új helyszínnel bővült
a versenynaptár, sikerült az ország egy új régióját bekapcsolni a
szakág vérkeringésébe.
A versenyzők szempontjából a folyamatos haladás
is kedvező, hiszen nem kell megvárniuk egymást a célban és együtt
lecsorogni a pályán, mint például Pécsett. Az izgalmakat csak
fokozza, hogy a versenyzők között elenyésző számban vannak azok,
akik valaha mentek már ezen a pályán. Feladatuk egy kör minél
gyorsabb megtétele napi két versenyfutamban.
A 67 indulót (44-en az I/2. és I/1.
kategóriában, valamint 23-an a Mobil1 Opel Astra Classic Kupában)
pénteken zuhogó eső fogadta a Rábaringen. A lezúduló vízmennyiség
némileg keservessé tette a pályabejárást (utcai autóval), de
szombatra már kisütött a nap. A versenyen kívül indulók között
láthattuk, bemutató jelleggel a balesetéből épphogy csak felépült,
begipszelt lábbal vezető Hideg Krisztiánt.
Egy másik ralis, Aschenbrenner György
N-csoportos bajnok nem a tőle megszokott Mitsubishivel, hanem egy
Renault Mégane Kit Carral vett részt a gyorsaságisok versenyében,
Faltusz Péter pedig a szokásos Peugeot Kit Car-ral tartott
bemutatót. Számukra nem volt túl nagy újdonság a verseny, hiszen a
lebonyolítás menete tulajdonképpen egy rali gyorsaságinak felelt
meg, mivel az autókat itt is egymás után indították, nem pedig
egyszerre.
I/1 kategória, túraautók 1600 ccm. felett
első nap
A szombati versenynap gyönyörű napsütésben,
szinte közvetlenül a felhők alatt, egy kedélyeket felborzoló
eseménnyel kezdődött. Brachna László az első szabadedzésen
Porschéjával bukott. A rettenetesen összetört autóból szerencsére
saját lábán tudott kiszállni, de a kórházban elájult, ezért további
három napra megfigyelésre bent tartják. Az edzések alatt igen nagy
meglepetés volt Aschenbrenner György (Asi) szereplése, aki elsőként
két perc alá tudta szorítani a felfutás idejét a 3800 méter hosszú
pályán.
Rácz István mind a két versenyfutamban az élen
végzett, ott folytatta, ahol a Hungaroringen abbahagyta. Az
eddigiek szerint ebben az évben, ha rajthoz áll, nem akad nála
gyorsabb a mezőnyben. A nap meglepetése, hogy a Pécsen kezdő újonc
Pintér László az első felfutáson fantasztikus időt futott,
mindössze 566 ezreddel maradt el Rácz István mögött. Sajnos a
második felfutáson Pintér szinte totálkárosra törte (hallomásunk
szerint 550 LE-s, rajtprogramos) Mitsubishijét.
Egészében véve papírforma-eredmény született, a
Rácz-Bódis-Zengő hármas állhatott fel a dobogóra. A pécsi győztes
Pólya Miklós ereje ezen a pályán csak az ötödik legjobb időhöz volt
elég.
Az I/1 kategória géposztály győztesei
Összidő:
Géposztály | Versenyző | Autó | Időeredmény |
F-4,0 | Rácz István | Porsche GT3 | 03:47.698 |
F-2,0 | Pólya Miklós | BMW E36 | 03:56.827 |
A-4,0 | Keszler Mátyás | Audi S2 | 04:18.320 |
A-2,0 | Aschenbrenner György | Renault Mégane | 04:18.320 |
N-0,4 | Gáspár István | Ford Escort | 04:21.377 |
N-0,2 | Deák Péter | Honda Integra | 04:21.377 |
I/1 kategória, túraautók 1600 ccm. felett
második nap
A rábaringi verseny nagy utazója címet Klink
János érdemelte ki, aki szombat éjszaka nemcsak, hogy Pomázig
szaladt némi alkatrészért, hanem az éj leple alatt egy komplett új
motort is készített Ford Escort Cosworth-ába. De megérte az út,
mert az első időmérő edzésen kategóriájának legjobb idejét futotta
02:02.847-tel. A hétvége másik nagy hiánypótlója Zengő Zoltán, aki
futóműveket fuvaroztatott Mercedeséhez Budapest és a Rábaring
között, tegnap egy elsőt, ma egy hátsót. Hozzájuk csatlakozott
Bódis Kálmán, aki taxival repített ide egy váltót.
A második napi első futam sem kímélte az alkatrészeket, Asinak megállt a váltója, amellyel már előző nap is gondok voltak. Rácz István váltója még a szabadedzések egyikén romlott el, neki is Pestről hoztak másikat, ennek ellenére az első futamban a kettes és a négyes fokozatot nem tudta kapcsolni. Pólya Miklós az első felfutáson lerombolta a lassítót.
A bajnokság hatodik futamát Bódis Kálmán nyerte. Zengő
Zoltán sikeresen megoldotta a futóművel kapcsolatos feladatot, és
végül a második helyet szerezte meg. A tavalyi bajnokautóval idén
első lépéseit tevő Herter Gusztáv először állhat föl a dobogóra.