Nem minden csak móka és kacagás
Vadmusso a rendezvényeken
Kicsit besűrűsödött a nyár, a szokottnál is többet kellett szaladgálni, így immár több, mint 20 ezer kilométer került a Ssangyong Grand Musso-ba, ezzel el is jött az első olajcsere ideje és ha már arra jártunk, az AdBlue-t is feltöltöttük. Ez utóbbinak köszönhetjük amúgy, hogy nincs pótkereke a pickupnak (legalábbis a szokott helyen), emiatt a biztonság kedvéért egy gumikukac szett is lakik az autóban. Persze, ha izgalmasabb helyre megyek, beugrik egy plusz kerék.
A nyár a rendezvényes vonalon jellemzően nem a nyaralásról, hanem a melóról szól, a vírus csökkenésével itt se volt ez másként. Sajnos idénre gyakorlatilag minden rendezvényre megnyertük a kötelező védettségi ellenőrzést, higgyétek el, nem mi találtuk ki, de a trükközés olyan retorziókkal járt volna, hogy azt nem vállaljuk be.
A Totalcar idén is folytatta a Parkoló Parádé sorozatot, ahol igen jó szolgálatot tett a Ssangyong Grand Musso és az ő hatalmas platója. Unalmas perceimben kiszámoltam, hogy ha nem megy hangrendszer, akkor is jó 4-500 kg amit kijuttatok minden eseményre a kocsival, a sok tábla- és sátor talpnak, 400 voltos 20 méteres kábelnek (ezekben azért rendesen van ám anyag, nem Tescós sárga hosszabbító), szolgálati víznek, miegymásnak köszönhetően. Plusz a tetőn az iKamper Skycamp Mini a maga 57 kilójával.
A nyári események igen melegek voltak, így felvonultattam teljes hűtőkészletem, a Crivit és a Waeco láda fej fej mellett küzdött a 38 (betonon inkább 40) fokokkal, a kollégák örömére. Persze a kompresszoros nyert, csodák nincsennek, sajnos a peltier elemes megoldások (és jellemzően az abszorpciósok többsége is) elvérzik 30 fok fölött, de azért ilyenkor a 15 fokos víz is jól tud esni. Na meg a minden eseményünkön jelenlévő Szomjoltók hűsítő zuhanya.
Látszik, hogy egyre népszerűbb a tetősátrazás, minden alkalommal összefutottam egy-két sátortárssal. Az első nyári Parkoló Parádén az Autós Vadkemping csoport egyik oszlopos tagjával állt össze a Vadmusso, volt is sok érdeklődő, amikor felnyitottuk a Mini-t meg az XCover-t. Ezen a rendezvényen a vadkemping szempontjából a legérdekesebb látogató a Fiat Ulysee Camper volt, nem sűrűn jön szembe az utcán.
A legmeglepőbb összefutás pedig a Tulaj a Pályán forgatásán volt, ahol is egy merész Subaru Libero állt a starthoz, amin rögtön szemet szúrt a Vadkempinges matrica.
A következő Parkoló Parádé se maradt el tetősátras összeállás nélkül, a CSER Adventure Jeep-je tetején a saját fejlesztésű tetősátrával került a VadMusso mellé, és a látogatók között is előfordult tetősátras amerikai busz és T3-as camper. Amerikai buszból erős a felhozatal, Zsolt (Fáraó) barátunk is kilátogatott tetősátor nélküli, ámde a kényelmes ágya jóvoltából szintén vadkempingezéshez használt amerikai rombolójával.
Csavarogni azért mindig kell és néha szeretek tervek nélkül csak úgy elindulni valamerre. Ha lakóautód vagy tetősátrad (vagy akár csak matracos kombid) van, még azon se kell nagyon tűnődni, merre ér az este. Az egyik hétvégén spontán a Bábolnai Gazdanapokra keveredtem, mikor kiderült, hogy trágyázó gépekről kéne némi felvétel. Ajánlom minden kisgyerekes családnak, gyakorlatilag egy óriási játszótér volt kialakítva különböző munkagépekből és még vezetni is lehetett némelyiket.
A folytatás se volt mentes a mezőgazdasági tevékenységtől, hiszen a nemesbükki Korosajt sajtműhely csodálatos jersey teheneit látogattuk meg, akiket egész közelről meg lehetett ismerni. Nem mellesleg a kiváló sajtokat gyártanak, így ajánlom mindenkinek, meg lehet ismerni a sajtkészítés titkait, tehénmeleg tejet inni és barátkozni a minimalacokkal, szamarakkal. Gyakran van nyílt nap, az oldalukon hirdetik is, ha mégse, akkor előtte azért nem árt rájuk csörögni.
A házilag barkácsolt akku rendszer kiválóan tette a dolgát, végigtolta mindenféle töltés nélkül a hétvégét, ha kellett, telefont töltöttünk róla, a hűtő hűtött és bónuszként volt egy vendégszereplése is, amikor 10 fedélzeti kamerát kellett egy autóba üzemeltetni.
Sokan voltak kíváncsiak, milyen az AIOKS láda. Nos egy ekkora autóban annyira nem praktikus, én ezt egy kisebb kombiban vagy a hasonló méretű autóban látom értelmesnek. Amúgy minden főzéshez szükséges motyót (és persze a kávét) elnyelt, a főzőlapok meggyőzően működnek, bár szél esetén nem árt egy árnyékoló. Ami fura, hogy a két oldalán van a szabályozó és kicsit kényelmetlen, hogy minden összecsukáskor le kell szedni a tartályt, gondolom ez utóbbi biztonsági okokból lett így tervezve.
Ez ugye próbadarab, én kicsit áttervezném még, hogy a tető összecsukott állapotában is ki lehessen nyitni (kvázi hagyományos ládaként használva), mert ilyenkor megpróbál szétnyílni két asztallap rész. Nem nagy történet, két befordítható biztosító fül kéne még.
A főzőnek még lesz egy komolyabb fellépése, amikor össze eresztem a felgyült főzőalkalmatosságokat. Az AIOKS-on kívül már van egy klasszik kék Dechatlonos patronos főző, ennek fűtésként is használható változata, ezekhez egy Omnia sütő, egy hagyományos palackról üzemelő mindentudó Campingaz Party Grill, egy hordozható szenes grill és ha ez mind nem lenne elég, a raktár sarkában ott figyel egy közepes méretű gázzsámoly is.
Technikai támogatók:
- a Ssangyong Grand Musso hazai forgalmazója (WAE Kft)
- az iKamper tetősátrak forgalmazója, az Impar Kft.
- a Hymer lakóautók, Eriba lakókocsik és Reimo kempingcikkek magyarországi forgalmazója, a VPT Caravan, ahol a Totalcaron is bemutatott lakóautók bérlésére is lehetőség van.
- a CSER Adventure a kézzel készített hátizsákok, táskák és expedíciós tárolórendszerek gyártója
- Bigzee az elektromos dolgokban
- József, aki bármikor kisegít egy kis fémmegmunkálással, műhellyel
- a Autós vadkemping, a hazai legnagyobb vadkempinges csoport
- a Klikk, a hazai legnagyobb lakókocsis, lakóautós csoport
A Vadmusso a Totalcaron
- Ide nekem a trágyahordót
- Távozik a Vadmusso, de nem maradhatok pickup nélkül, klausztrofóbiás leszek, ha fél méternél lejjebb ülök egy járműben. Na, de mit választanék?
- Kempingezés a magasban
- Itt se a szikla, se a vakond nem zavarja az alvást, csak tériszonyod ne legyen.
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.