80 ezer kilométer egy Porsche 911 GT3-assal

2022.01.05. 13:34

Chris Harris távolról sem az az elitista angol autós majom, aki vidéki birtokán fényesre polírozott autókat tart és az ötórai teát eltartott kisujjal szürcsöli a legszebb porcelán csészéből. Ő egyszerűen imádja az autókat a lehető legszélesebb skálán, amit jól mutat az is, hogy az egyik kedvence egy elhasznált zokninak ható Citroën Kacsa, van egy piros Ferrari 512 TR-je és simán bevállalta az otthon épített BMW M5 Touringot, amikor rájött, mennyire istentelen drágák ma az erős kombik. A napi járós autója pedig egy nagyon sárga 911 GT3 Touring.

Hátsókerekes és kézi váltós a 991.2 kódú GT3 Touring (a 992-es már duplakuplungos automatával is elérhető), ahogyan egy rendes autóhoz illik. Ez ugye a 911 R korlátlanul megszerezhető és tökéletesebb változata a 9000-ig forgó, 500 lóerős, szívó hathengeres bokszermotorral. Nincs rajta hatalmas hátsó szárny, sem ordító oldalsó légbeömlők, csak a klasszikus farmotoros sportautó forma, egy kicsit kiszélesítve, hogy alá férjenek magnézium BBS Manthey Racing központi anyás felnik. Azért van rajta szárny, a GTS módosított, kiemelkedő hátsó spoilerét kapta 20 fokos szöggel és egy Gurney flappel.

Két év alatt 80 500 kilométert tekert az autóba és épp annyira imádja, mint az elején. Nem véletlenül vett újra 911 GT3 Touringot miután a korábbi fekete autóját elvesztette egy baleset után. Szerintem eleve baromi jó ízlésre vall, hogy a lehető legtradicionálisabb Porschét választotta és szerette meg, hiszen ennél talán semmi sem áll közelebb a régi autózás hangulatához.

Pályanapokra nem jár vele, de azért most elrakta keresztbe. Máskülönben úgy használja, mint egy átlagos autót. Ennek a belterét szőrözi és mászkálja össze a kutyája, sokszor cipők, ruhák és egyéb kacatok hánykolódnak a karbon kagylóülések mögötti kárpitozott térben.

Pont a használat miatt kifényesedett már a bőr a kormányán, az ülések oldalpárnái szintén kopottak, meglátszik már rajtuk a sok beszállás, de az utólag varrt retró kockás kárpit még tartja magát. Ellentétben a váltógombbal, aminek szürke műanyagja rendszeresen lehullik, a kipufogót némító gomb pedig nem működik már. Amikor megtudtam, hogy a 330-as BMW-mben nyitva ragadt be a szelep, én csak örültem neki, szerintem ő sem tesz másképpen. Temérdek apró légterelő van az autó alján, amiket megviseltek az angol utak, akárcsak a lökhárító alatti műanyag splittert.

Élénk sárga színe után Banana a neve, amiből világos a kötődés is. Ez bizonyítja, hogy a Porsche egyrészt érti a dolgát, hiszen tényleg mindennapi használatra képes sportautót csinálnak. Másrészt ezektől az egészen apró szépséghibáktól, a néha túlzottan belakott beltértől lesz egy autó boldog.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!