1985-ben mutatták be az első M3-as BMW-t a Frankfurti Autószalonon, majd két generációval később a homologizációs céllal gyártott autóból kényelmes és gyors sportkupé lett, de az E46-ból is készült kőkemény változat, ez lett az M3 CSL, mely 7 perc 50 másodperc alatt szalad körbe a Nürburgringen és egyértelműen a jövő egyik autós Szent Grálja.
Most élesztette fel újra a CSL nevet a BMW, de az M4-esnek már esélye sincs olyan könnyűnek lennie, mint az M3-as volt. 110 kilót dobtak ki a mezei M3-asból, így szorították le a súlyát 1,4 tonna alá. Szénszál erősítésű műanyag tetőpanelje önmagában 7 kilogrammot jelentett a fogyásban, egyúttal kicsit alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja is, ami mindig jót tesz a vezethetőségnek.
Könnyű kagylóülések kerültek bele, de a hátsó pad is egyszerűbb kivitelű, könyöklő pedig nincs a CSL-ben, de az autó több pontján is igyekeztek faragni a grammokat. M-es kormányán például csak egyetlen gomb van, a durvábbik módot lehet aktiválni. Kihajítottak belőle egy adag hangszigetelést és alapból a navigációs rendszer, illetve a klíma sincs az autóban. Aki a versenypályáig nem akar megsülni az autóban, annak természetesen megoldották.
19 colos magnézium felnijeit Michelin Pilot Sport Cup gumikba csomagolták, mögöttük átdolgozott, keményebb felfüggesztés van. Az S54B32-es kódú 3,2 literes, sorhatos szívó benzinmotor a CSL-ben 360 lóerős. Hozzá a hírhedt SMG váltó kapcsolódik, amit nem véletlenül épít át olyan lelkesen egy angol műhely kézi váltóra.
Kevesebb mint 1400 darab készült a BMW M3 CSL-ből fekete vagy szürke metál színben, ebben a Franciaországban hirdetett autóban most valamivel több mint 86 ezer kilométer van és alulról karcolja a 100 ezer eurót. Tökéletes állapota legalább annyira hívogató, mint a köré épített legendák.